اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
امروز پلیس راهور اعلام کرد جلوی سفر هموطنان به ۴۰ شهر کرونایی را گرفته است. همچنین این شهرها در قرنطینه کامل به سر می برند و کسی حق خروج از آنها را هم ندارد. سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع و سفر به سایر شهرهای گروه زرد و آبی بلامانع است؛ همچنین خروج خودرو با پلاکهای بومی از شهرهای گروه قرمز و نارنجی نیز ممنوع است.

سال ۹۹ با وجود همه تلخیها از جمله بلای کرونا بالاخره در حال تمام شدن است و از امروز رسما با تعطیلی بخش عمومی و دولتی سفرهای نوروزی آغاز شد و با وجود هشدارهای مدیران بهداشتی، شوق رفتن به مسافرت باعث شلوغ شده جاده ها شده است. با این حال نیروهای پلیس راهور گفته اند در مبادی ۴۰ شهری که با رنگ قرمز و نارنجی مشخص شده اند، قرار می گیرند تا در مقابل شیوع کرونا بایستند و به هر شکلی که هست قرنطینه را حفظ کنند.

در این رابطه رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: برابر آخرین اطلاعیه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن توصیه به پرهیز از سفرهای غیر ضروری در صورت ضرورت به سفر، سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع و سفر به سایر شهرهای گروه زرد و آبی بلامانع است؛ همچنین خروج خودرو با پلاکهای بومی از شهرهای گروه قرمز و نارنجی نیز ممنوع است.

سرهنگ شیرانی ناجا خاطرنشان کرد: محدودیت‌های تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد کماکان در تمامی شهرهای گروه قرمز، نارنجی، زرد و آبی ادامه خواهد داشت.

حتی سفرهای هوایی هم افزایش چشمگیری پیدا کرده است ولی باز هم به مسافران هشدار داده شده است اگر در ایام نوروز قصد مسافرت با هواپیما را دارید، باید قبل از آن به فکر تست کرونا برای پرواز باشید. انجام این تست برای پرواز، قوانین و مقررات خاص خود را دارد. اگر می‎خواهید از برنامه‎ریزی‌های خود عقب نمایید، بهتر است در این زمینه اطلاعات لازم را کسب نمایید. در غیر این صورت احتمالا اجازه پرواز نخواهید نداشت.

قرنطینه زمینی ۴۰ شهر در نوروز/ اعلام نحوه پرداخت بیمه بیکاری کرونا به جاماندگان

گویی بسیاری از این هموطنان خبرهای امروز درباره مرگ و میر کرونا را نشنیده اند یا خود را به نشنیدن زده اند. چون امروز هم متاسفانه آمار کشته شدگان خبر از افزایش زیادی داشت به صورتی که باز هم مرگ و میر در مرز سه رقمی شدن قرار گرفته است.

در این رابطه سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۷۵۳۰ بیمار جدید کرونا خبر داد. سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۵۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۷۳ نفر از آنها بستری شدند.

وی با بیان اینکه  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۷۸ هزار و ۶۴۵ نفر رسیده است افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۵۸۱ نفر رسید.

وی عنوان کرد: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۵۲۱ هزار و  ۳۷۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. سه هزار و ۸۶۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

قرنطینه زمینی ۴۰ شهر در نوروز/ اعلام نحوه پرداخت بیمه بیکاری کرونا به جاماندگان

لاری ادامه داد: تاکنون ۱۱ میلیون و ۹۷۶ هزار و ۴۲۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. ۹ شهرستان قرمز، ۳۱ شهرستان نارنجی، ۲۹۵ شهرستان زرد و ۱۱۳ شهرستان آبی هستند.

مسولان بهداشتی از جمله دکتر مسعود مردانی فوق تخصص بیماری های عفونی هم درباره توصیه های کرونایی در ایام نوروز دارند. این پزشک فوق تخصص درباره مصون ماندن از کرونا در نوروز گفت: هموطنان برای پیشگیری از ویروس جهش یافته کرونا در تعطیلات نوروز از هرگونه دورهمی و سفرهای نوروزی اجتناب کنند

همچنین در بین اخبار کرونایی، سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره برخی ابراز نگرانی ها از بروز عوارض انعقادی ناشی از تزریق واکسن آسترازنکا و تعلیق تزریق آن در برخی کشورها، ضمن تاکید بر اینکه هنوز محموله ای از واکسن آسترازنکا به کشور وارد نشده، گفت: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در حال رصد موضوع هستند و به محض اینکه تغییری در مجوز مصرف اضطراری این واکسن صورت گیرد، اطلاع رسانی خواهد شد؛ اما تا امروز چنین اتفاقی نیفتاده است.

در حوزه اخبار اقتصادی کرونا امروز اعلام شد جاماندگان دریافت بیمه بیکاری کرونا می توانند شروع به گرفتن غرامت دوران بیکاری کنند. وزارت کار اعلام کرد به دنبال گسترش ویروس کرونا و تاثیرگذاری آن بر بسیاری از مشاغل مقرر شد تا بیمه بیکاری سه ماه اسفند ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ به افراد بیکار شده و کارگران آسیب دیده از کرونا پرداخت شود. بر این اساس به منظور حمایت از صنوف و کارگران آسیب دیده از کرونا، مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت به صندوق بیمه بیکاری اختصاص یافت و وزارت کار با راه اندازی سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری bimebikari.mcls.gov.ir از کسانی که در مدت سه ماهه دچار بیکاری و توقف فعالیت شده بودند درخواست کرد که به سامانه مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

خبر آخر کرونایی این که به دلیل شیوع بیماری مرگبار، تمام موزه‌ها و سایت‌های تاریخی زیرنظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دو روز ۳۰ اسفندماه ۹۹ و ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ تعطیل خواهند بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار