اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
به مناسبت آغاز هفته پاسداشت مقام سربازان گمنام امام زمان (عج)؛
وزارت اطلاعات برآمده از ارزش ها و آرمان های انقلاب شكوهمند اسلامی است و صیانت از دستاوردهای انقلاب، امام راحل، شهدا و ارزش های اسلامی در حلقه نخست ماموریت ها و وظایف این نهاد و تشكیلات حاكمیتی به شمار می رود.

شوشان: امروز در حالی در ابتدای هفته پاسداشت مقام سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار گرفته ایم که شاید بیش از هر زمان دیگری توجه به تحولات پر آشوب منطقه، نقش حساس دستگاه های اطلاعاتی در رصد و خنثی سازی تهدیدات خارجی را در ایجاد امنیت پایدار در جامعه ایرانی آشکار می سازد.

با توجه به سابقه وزارت اطلاعات و تشكیل آن در سال 1363، این دستگاه با عمری كمتر از چهار دهه به قدرت و استحكامی دست یافته كه با وجود سرویس های اطلاعاتی با عمر 100 ساله و بالاتر در دنیا، حرف اول را در منطقه می زند و یكی از موفق ترین سرویس های اطلاعاتی جهان است كه حتی دشمنان نیز به این موضوع اذعان دارند.

وزارت اطلاعات برآمده از ارزش ها و آرمان های انقلاب شكوهمند اسلامی است و صیانت از دستاوردهای انقلاب، امام راحل، شهدا و ارزش های اسلامی در حلقه نخست ماموریت ها و وظایف این نهاد و تشكیلات حاكمیتی به شمار می رود.

در هر حال ساختن یک جامعه ای با آرامش و امنیت مداوم و برقرار با گستردگی جغرافیا و تنوع اقلیم و مناطق و اقوام و در شرایطی که نظام سلطه و رقبای منطقه ای با بودجه هایی کلان و تکنولوژی پیشرفته و به مدد انواع گروه های افراطی و سیستم های جاسوسی و عملیاتی خود سعی در مخدوش کردن امنیت کشور ما و فریب و نفوذ و ضربه زدن و ترور شخصیت ها و اندیشمندان و ایجاد تفرقه و بلوا و اغتشاش هستند ، کاری ست بس سترگ که مقابله با آنها را نظام و جامعه اطلاعاتی کشور برعهده دارد که پیش قراول آنها وزارت اطلاعات است.

استقلال در عمل را بعنوان یكی از ویژگی های مهم و ذاتی وزارت اطلاعات می توان نام برد که با توجه به اینكه این تشکیلات برآمده از انقلاب اسلامی است و نقش نظارتی و اطلاعاتی داشته و از جایگاه حاكمیتی برخوردار است را یكی از شاخصه های مهم این وزارتخانه در پیگیری اهداف و وظایف تعیین شده برای خود مشخص کرده است، كه همانا صیانت از آرمان ها و ارزش های انقلاب و حفاظت از دستاوردهای نظام و میهن اسلامی است.

شاخصه دیگر در این نهاد اطلاعاتی، مردمی بودن و برخورداری از رویكرد امنیت مردم محور است که تفاوت آشکار این تشکیلات اطلاعاتی جمهوری اسلامی را با سرویس های اطلاعاتی بیگانه نشان می دهد، كه برگرفته از مبانی فرهنگی، انقلابی و دینی ماست.

در مباحث رسانه ای، تحلیلی و امنیتی، سربازان گمنام امام زمان (عج) در نقش مشاوری امین برای نخبگان جامعه ظاهر شده و از بروز مشكلات و چالش های بعدی پیشگیری می کنند.

به بركت اقتدار وزارت اطلاعات در كنار نیروهای مسلح بویژه سپاه پاسداران و همچنین هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری و پشتیبانی همیشگی مردم از انقلاب و نظام خود، هیچ امنیتی جز با نقش و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران تامین و محقق نمی شود.

در پایان گفتنی است كه میهن اسلامی ما بواسطه تحریم های ظالمانه نظام سلطه از حیث اقتصادی و معیشتی با كاستی هایی روبروست كه البته بخشی از مشكلات این حوزه نیز داخلی است اما برخورداری از امنیت پایدار و آرامش روانی و عینی موجود در جامعه یك اصل مهم در كشور است كه همه مردم به آن اذعان دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار