اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
استاندار خوزستان گفت: با توجه به مشکلاتی که خوزستان درگیر آن است از دولت مردان درخواست کردیم که اعتبارات بیشتری را برای خوزستان در نظر بگیرند.

به گزارش شوشان استاندار خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد : با توجه به مشکلاتی که خوزستان درگیر آن است از دولت مردان درخواست کردیم که اعتبارات بیشتری را برای خوزستان در نظر بگیرند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد : از ۸۵ شهر خوزستان فقط ۱۳ شهر دارای فاضلاب بالای ۸۵ درصد هستند و از حدود ۴۰۰ هزار روستا فقط ۶۰۰ روستا دارای لوله کشی می باشند که این مسائل سبب می شود در بارندگی ها ایجاد مشکل شود.

وی افزود: آب و فاضلاب در خوزستان دارای مشکلات فراوانی است که از مهمترین معضلاب پیش روی ما می باشد.

استاندار خوزستان افزود: باید برای وضعیت سیستم آب و فاضلاب خوزستان اقدامی جدی انجام دهیم و همه به صورت یکپارچه به دنبال تامین منابع در سطح استانی و ملی باشیم.

وی تفاهم‌نامه‌ تامین منابع مالی از طریق ساز و کار موضوع ماده (۵۶) قانون الحاق را حرکت خوبی در جهت اصلاح شبکه و زیرساخت فاضلاب در خوزستان بیان کرد.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: قول وزیر نفت برای اختصاص ۲ میلیارد یورو به خوزستان برای برطرف کردن مشکلات زیرساختی باید به جد پیگیری شود و به معاونت عمرانی استانداری اعلام کردم تمام وقت خود را برای پیگیری این مبلغ اختصاص دهد.

استاندار خوزستان گفت : در خصوص طرح ۵۵۰ هزار هکتار مقام معظم رهبری نیز حدود ۵۰ درصد اجرایی گردیده است و ۵۰ درصد دیگر همچنان منتظر اعتبارات طرح است که با توجه به جلساتی که با وزارت جهاد کشاورزی داشته ایم سعی بر اتمام کار داریم.

سلیمانی دشتکی با اشاره به مشکلاتی که بیماری کرونا ایجاد کرده اقزود : یش از یک سوم تست کرونای کشور در خوزستان انجام می شود و این روند باعث شده تا بیماریابی در این استان به سرعت انجام شود و زمان رسیدگی به بیماران کرونایی کاهش یابد.

استاندار خوزستان با اشاره به برگزاری مراسم های عروسی و عزا گفت: برخی به جای برگزاری مراسم عروسی و عزا، ایده‌های خوبی داشتند اما برخی نیز سهل انگاری کردند که فرمانداران، مسئولان بهداشت و درمان و دیگر عوامل اگر طراحی بهتری داشتند، می‌توانستند از حضور جمعیت جلوگیری کنند؛ زیرا پس از شکل‌گیری جمعیت دیگر نمی‌توان برخورد کرد.

وی تأکید کرد: بنابراین قبل از برگزاری تجمع، باید تمهیدات لازم اندیشیده شود اما بعد از برگزاری چنین مراسمی باید عوامل، به مراجع قضائی معرفی شوند تا چنین کارهایی تکرار نشوند. همچنین
استاندار خوزستان همچنین به ممنوعیت تردد مسافر در مرزهای این استان اشاره کرد و گفت: قبل از عید نوروز ورود مسافران عراقی به خوزستان ممنوع شد و این ممنوعیت همچنان ادامه دارد و شهروندان ایرانی که در عراق بسر می برند قبل از ورود به استان خوزستان باید تست کرونا بدهند.

سلیمانی دشتکی با تشکر از مردم که در روز طبیعت از تجمع در فضاهای باز و پارک ها خودداری کردند اظهار داشت: با رعایت دستورالعمل های بهداشتی تنها استانی هستیم در حال حاضر شاهد سیر نزولی کرونا می باشیم که این روند کاهشی حاصل همراهی مردم ، تلاش شبانه روزی کادر درمان ،دستگاهای اجرایی و اطلاع رسانی اصحاب رسانه است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار