اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
تعدادی از مدیران و کارگران واحدهای تولیدی شن و ماسه رامهرمز که به دلیل نبود جاده برای تردد ماشین‌آلات، ۱۴‌ ماه تعطیل شده‌اند، برای پیگیری این مشکل مقابل ساختمان استانداری خوزستان دست به تجمع اعتراضی زدند.
سه‌شنبه ۱۷ فروردین‌ماه تعدادی از مدیران و کارگران حدود ۵۰ واحد تولیدی شن و ماسه در جوبجی رامهرمز برای پیگیری مطالبات خود مقابل ساختمان استانداری خوزستان دست به تجمع اعتراضی زدند.

یکی از مدیران واحدهای تولیدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: حدود ۱۴ ماه راه دسترسی به معادن و کارخانه‌ها توسط میراث فرهنگی مسدود شده و باعث تعطیلی این معادن شده است. اداره کل میراث فرهنگی خوزستان دلیل مسدود کردن این جاده را احتمال باستانی بودن منطقه عنوان کرده ولی با گذشت مدت زیادی از این موضوع، اقدامی برای بررسی منطقه و روشن کردن موضوع نکرده است.

او با بیان اینکه این واحدهای تولیدی زیر نظر سازمان صمت فعالیت می‌کنند و این سازمان تاکنون هیچ اقدامی برای این واحدهای تولیدی نکرده است، افزود: کل مسیری که ما نیاز داریم حدود یک کیلومتر است، این جاده در گذشته نیز احداث شد ولی بعد از ۷ روز اجازه تردد به ماشین‌آلات داده نشد.

یکی دیگر از مدیران واحدهای تولیدی گفت: این معادن، شن و ماسه ۱۶ شهرستان استان و مواد اولیه حدود ۵۰ سنگ‌شکن را تأمین می‌کنند.

او با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین مختلف و ۸۰۰ نیرو در این معادن فعالیت می‌کردند که حالا بیکار شده‌اند، اضافه کرد: این معادن در روستای جوبجی واقع شده‌اند و حدود ۱۵ سال فعالیت می‌کنند و به‌طور غیرمستقیم بر شغل ۲ هزار نفر تأثیرگذار بودند.

این مدیر معترض ادامه داد: این‌ معادن، شن و ماسه پروژه‌های بزرگی مثل شرکت نفت و صنایع فولاد را تأمین می‌کرد. همچنین فاز ۲ پتروشیمی در بندر امام خمینی به دلیل تعطیل بودن معادن جوبجی و تأمین نشدن مصالح مورد نیاز ۶ ماه خوابیده است.

او گفت: این معادن جزو مهم‌ترین ذخایر معدنی مخلوط خوزستان هستند. در گذشته ماشین‌آلات از روستای جوبجی عبور می‌کردند ولی برای رفاه حال روستاییان و امنیت دام و جان آن‌ها اقدام به تغییر جاده کردیم. جالب است تمام هزینه‌های ساخت‌وساز جاده را به سرمایه گذران متحمل کردند درصورتی‌که اگر شرکت‌های خارجی بودند احترام بیشتری برای آن‌ها قائل می‌شدند.

او در پایان تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی خوزستان ۲ جاده دوکوهک و اعلا را به دلایل احتمال وجود منطقه باستانی مسدود کرده است. بارها گفته‌ایم منطقه را بررسی کنید تا تکلیف واحدهای تولیدی مشخص شود ولی هر بار به بهانه نبود بودجه و دلایل مختلف از این کار سرباز زدند.

منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار