اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
نقش لشکر 41 ثارالله به فرماندهی سردار قاسم سلیمانی در شکست حصر آبادان و آزادسازی بستان در سومین جلد از مجموعه 15 جلدی تاریخ‌نامه دفاع مقدس استان کرمان به تصویر کشیده می‌شود.
خاطرات سردار قاسم سلیمانی از شکست حصر آبادان و آزادسازی بستانبه گزارش فارس، کتاب«نبردهای پیروز» حاصل مصاحبه عباس میرزایی؛ نویسنده کتاب با بیش از 110 نفر از رزمندگان شرکت کننده در عملیات ثامن الائمه و نزدیک به 140 مصاحبه با رزمندگان حاضر در عملیات طریق القدس است. فرماندهی لشکر 41 ثارالله در این نبردها را سردار قاسم سلیمانی؛ فرمانده سپاه قدس برعهده داشته و به همین دلیل بخشی از روایت این کتاب مربوط به خاطراتی است که از زبان وی بیان شده‌ است.

این کتاب بخشی از تاریخ شفاهی دفاع مقدس به حساب می‌آید و نویسنده برای مستندکردن روایت این کتاب تنها به انجام مصاحبه‌های حضوری با افراد بسنده نکرده و به منابع تاریخی تکمیل کننده همچون نوارهای ضبط‌شده از بیسیم عملیات در زمان جنگ، کتاب‌های از پیش منتشر‌ شده و مصاحبه‌های صدا و سیمای مرکز استان کرمان با رزمندگان در زمان جنگ نیز رجوع کرده‌است.

کتاب «نبردهای پیروز» به لحاظ زمانی وقایع شهریور سال 1360 تا بهمن ماه همان سال را در بر می‌گیرد و از بخش‌های مختلفی همچون استان کرمان در نبرد ثامن‌الائمه، با گردان شهید بهشتی از کرمان تا آبادان، استان کرمان در نبرد بزرگ شرق کارون، به سوی نبرد طریق‌القدس و حماسة سابله تشکیل شده‌است.
سردار حاج قاسم سلیمانی نیز پیش از تحویل این اثر به انتشارات سوره مهر آن را مورد مطالعه قرار داده و مقدمه‌ای نیز بر آن نوشته‌است. وی در بخشی از این مقدمه به نقش فراموش‌نشدنی کرمانی‌ها در دو نبرد روایت‌شده در کتاب «نبردهای پیروز» می‌پردازد و می‌گوید: «رزم کرمانیان در ثامن‌الائمه و طریق‌القدس سرآغاز تولد ثارالله و موجب اعتبار و اعتمادی شد که پس از آن سپاه کرمانیان در تمامی نبردها همواره خط‌شکن خطوط دشمن شد و ستاره کرمان در آسمان امام خمینی(ره) از چنان درخشندگی خیره‌کننده و پرجاذبه‌ای برخوردار شد که هزاران مشتاق خمینی(ره) را به خود جذب کرد که بعدها لشکر و طوفانی سهمگین را به نام ثارالله پدید آورد تا خرمن دشمن را بر باد دهند.»

مجموعه 15 جلدی تاریخ‌نامه دفاع مقدس استان کرمان نقش نیروهای سپاه و بسیج استان کرمان در هشت سال دفاع مقدس را روایت می‌کند و تاکنون دو جلد از آن با موضوع اقدامات کمیته انقلاب و سپاه در اوایل انقلاب و نبرد کرخه‌کور منتشر شده‌است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
comment
0
1
comment باید از افراد و فرماندهان خوزستان هم یاد کنیم مانند اسحاق عساکره حبیب اغاجری و امیر حیات مقدم و مرحوم سیاف زاده و احمد غلامپور .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار