اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
استاندار خوزستان: تحت هیچ شرایطی اجازه نمی دهیم که هیچ گونه خدشه ای به رای مردم وارد شود.

به گزارش شوشان قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در حاشیه بازدید از ستاد انتخایات استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات شوراهای شهر و روستا می توانم بگویم غیر از شهر اهواز بقیه شهرستان ها آرا شمارش و نتایج اعلام شده است؛ فقط چند شهرستان مثل آبادان و باغلمک با تأخیر اعلام شد.

سلیمانی دشتکی افزود: انتخابات در اهواز از پیچیدگی خاصی برخوردار بود که هم سیستم اخذ رأی دستی و هم الکترونیکی روز انتخابات دچار اشکال شد؛ برخی سیستم های الکترونیکی با تأخیر آغاز به کار کرد و سیستم دستی جایگزین آنها شد، سیستم های الکترونیکی نیز بعد از آماده شدن در غروب با جمعیت بسیار زیاد مردم در برخی شعب و صفوف طولانی آنها مواجه شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: برای رفاه حال مردم و برای رعایت مباحث مرتبط با کرونا مجوز گرفتیم تا در کنار صندوق الکترونیکی صندوق دستی را هم اضافه کنیم؛ بنابراین مجددا صندوق دستی وارد میدان شد، در حالی که قرار بود شهر اهواز به صورت کامل الکترونیکی برگزار شود و برای همین در شمارش بر خلاف برنامه تمام الکترونیک باید برای شمارش و تجمیع آرا دستی هم مجوز می گرفتیم.

سلیمانی دشتکی با اشاره به فعال بودن 533 صندوق اخذ رأی در اهواز گفت: صبح اول وقت در ستاد تجمیع آرای اهواز حاضر شدم تا پیشبرد سرعت، کمیت و کیفیت به صورت همزمان را رصد کنم؛ مفهوم سرعت و دقت توأم با هم یعنی اینکه حقی از کسی نادیده گرفته نشود.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: درخواست افزایش تعداد کاربران را داشتیم که انجام این کار نیز منوط به اخذ پسورد از مرکز فناوری وزارت کشور بود؛ ساعت 13 امروز پسورد ورودی و خروجی در اختیار قرار گرفت و کاربران را از 10 نفر به 20 نفر افزایش دادیم.

استاندار خوزستان اضافه کرد: یک برآورد داشتیم که تا ساعات آخر امشب نتایج را اعلام کنیم ولی به خاطر اینکه نباید کمیت فدای صحت شود مجددا تعداد کاربران را به 40 نفر افزایش دادیم؛ عملا کاربران جدید نیز تا دقایقی دیگر کار خود را شروع می کنند چون برای فعالیت آنها نیز باید یک شخص معتمد و مورد تأیید حراست و عوامل امنیتی انتخاب می شد تا شک و شبهه ای در آن ایجاد نشود.


سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه افزایش تعداد کاربران منجر به افزایش روند تجمیع آرا می شود، بیان کرد: کاربران فعال شده جمعا هر ساعت بین 40 تا 50 صندوق را تجمیع می کنند و تحت هیچ شرایطی اجازه نمی دهیم که هیچ گونه خدشه ای به رای مردم وارد نشود؛ امروز تمام جلسات خود را تعطیل و به صورت تلفنی و حضوری سلامت انتخابات را در استان به ویژه اهواز پیگیری کردم.

وی درخواست کرد: از تمام مردم و کاندیدا درخواست می کنم که به جای شایعات از منابع رسمی اطلاعات بگیرند؛ مدیران روابط عمومی فرمانداری و استانداری، رئیس و دبیر انتخابات خوزستان و همچنین فرماندار نسبت به اعلام اطلاعات صحیح اقدام می کنند و مصاحبه آنها متکی به آمار صحیح است ولی اگر کسی در اعلام آمار اشتباه کرد، مسئولیتش را باید خودش 100 درصد برعهده بگیرد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه نتایج تا اواخر امشب و یا شاید حتی فردا نهایی می شود، یادآور شد: هیئت نظارت بر انتخابات و نماینده بازرسی انتخابات شهر و روستا و استانداری نیز مجاز به مصاحبه هستند؛ مابقی متکی بر صحت و دقت مصاحبه نمی کنند و تبعات آن نیز برعهده خودشان است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه در صورت عدم خلل در سیستم الکترونیکی و یا شبکه های اینترنتی سرعت تجمیع آرا افزایش پیدا می کند، گفت: سیستم به شدت حساس است؛ شاید سیستم کامپیوتر ایراد پیدا کرد و یا برق قطع شد ولی فرض را بر عدم ایجاد اشکال می دانیم؛ اگر 40 کاربر فعال شدند و 120 صندوق الکترونیکی هستند فقط 410 صندوق می ماند یعنی بین هشت تا 10 ساعت در روال عادی تجمیع آرا را انجام دهیم.

وی عنوان کرد: هرکسی پیش خودش فکر می کند، رأی آورده و شاید تعداد زیادی دور هم جمع شده باشند؛ برای ما فرقی ندارد که چه کسی پیروز می شود چون رأی مردم برای ما مهم است؛ از عموم کاندیدا درخواست داریم که با برداشت های شخصی خود را به عنوان برنده اعلام نکنند و صبور باشند؛ نزدیک 575 کاندید داریم که از بین آنها فقط 13 نفر منتخب است ولی شاید 100 نفر مدعی پیروزی باشند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه اگر کسی اعتراض دارد، باید به صورت مدنی اعلام کند، اظهار کرد: با سلامت، دقت عمل و کیفیت دقیق رسیدگی به آرا سعی می کنیم که در سریعترین زمان ممکن نتایج را اعلام کنیم؛ اگر نیاز به بازبینی باشد هم این کار انجام می شود تا مردم مطمئن باشند که امانتدار آنها هستیم.


سلیمانی دشتکی در پاسخ به این سؤال که چرا در استان های بزرگ نیز اعلام نتایج صورت گرفته ولی در اهواز نه گفت: فرق خوزستان با استان های دیگر از جمله خراسان رضوی این است که کارت 359 صندوق خوزستان دیر ارسال شد چون ما و مرکز فکر می کردیم که 20 کارتن کارت رسیده ولی 18 کارتن روز قبل انتخابات، یکی کارتن ساعت 6 و نیم روز جمعه و بعد یکی هم ساعت هشت و نیم رسید در حالی که کمبود 359 کارت بعد شمارش کارتن ها مشخص شد.

وی ادامه داد: اکثرا این کمبود کارت ها مربوط به خود شهرستان اهواز بود و ارسال مجدد آنها زمان برد؛ یعنی رأی گیری در یک مقدار قابل توجهی از صندوق ها به صورت دستی انجام شد، بنابراین یکی از علل این است که کارت ها باید فعال می شدند و وارد سیستم می شدند و همین دلیل باعث شد که با استان های دیگر تفاوت داشته باشیم.

استاندار خوزستان در پایان با اعلام این خبر که در اهواز 328 صندوق ترکیبی دستی و الکترونیکی، 85 دستی و همچنین 120 صندوق الکترونیکی بود، بیان کرد: در دور قبل اعلام نتایج شورای شهر اهواز بین 10 روز تا دو هفته زمان برد ولی این دوره در روز دوم قرار داریم که تلاش می کنیم تا آخر وقت امروز و نهایتا فردا نتایج را اعلام کنیم اما با این تأکید که نباید کیفیت قربانی کمیت شود و برای همین تعداد کاربران را اضافه کردیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار