اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
در هفته سیزدهم مسابقات لیگ دسته اول فوتبال خوزستان در بازی تیم‌های انصار ماهشهر و پایندان جنوب اهواز، ضرب و شتم و درگیری منجر به رقم خوردن اتفاقاتی تکراری و به دور از شان فوتبال استان شد، اتفاقاتی که گویا کم‌کم در حال تبدیل شدن به عادت است.

در هفته سیزدهم مسابقات لیگ دسته اول فوتبال خوزستان در بازی تیم‌های انصار ماهشهر و پایندان جنوب اهواز، ضرب و شتم و درگیری منجر به رقم خوردن اتفاقاتی تکراری و به دور از شان فوتبال استان شد، اتفاقاتی که گویا کم‌کم در حال تبدیل شدن به عادت است.

حسین قربانی‌بیرگانی، سرمربی تیم فوتبال پایندان جنوب اهواز که در دیدار با تیم انصار ماهشهر، خود به همراه سه بازیکن و تدارکات تیمش در درگیری ایجاد شده دچار مصدومیت شدند به ایسنا، گفت: در بازی با تیم انصار ماهشهر که روز چهارشنبه دوم تیرماه در ورزشگاه شهدای ماهشهر برگزار شد، ما مهمان تیم انصار بودیم که در دقیقه ۵۰ سرمربی تیم ماهشهری از محدوده فنی خود خارج شد و با آمدن به محدوده فنی و نیمکت تیم ما با کمک‌مربی تیم‌مان درگیر و بازی به جنجال کشیده شد. البته قبل از درگیری نیز سرمربی تیم حریف به خاطر به کار بردن الفاظ زشت در اعتراض به صحنه‌ای، از داور کارت زرد گرفته بود و با وسطاتت نیمکت‌نشین‌های این تیم از کنار زمین اخراج نشد. 

وی ادامه داد:‌ بعد از این اتفاق، بازیکنان نیمکت‌نشین تیم انصار و چند نفر که لباس شخصی به تن داشتند ولی جزو کادرفنی تیم حریف نبودند و روی نیمکت تیم ماهشهر نشسته بودند، به ضرب و شتم مسئول تدارکات تیم پایندان جنوب اهواز (نادر صالحی) پرداختند و در ادامه نیز چهار بازیکن تیم ما نیز در این درگیری مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. در آن لحظه، آن‌ها حتی یک نفر از عوامل اجرایی زمین را که در حال فیلم گرفتن بود، زدند و می‌خواستند به زور موبایل او را بگیرند.

 سرمربی تیم فوتبال پایندان جنوب اهواز عنوان کرد: یک نفر دیگر از همان افراد لباس شخصی نیز به بنده که کنار خط و در محدوده فنی بودم، از پشت سر حمله‌ور شد و من از ناحیه گردن دچار مصدومیت شد. آن‌ها از مشت و لگد و ... در این درگیری استفاده کردند و از این طریق به چند نفر از تیم ما آسیب رساندند و راهی بیمارستان شدیم. همچنین بعد متوجه شدیم، این نفرات، تماشاگران و از اهالی شهرک انصار بودند.

وی گفت:‌ در این لحظات نیز داور میدان که شرایط را مساعد نمی‌دید، وارد رختکن شد زیرا او هم اعتقاد داشت یک نفر به عنوان نیروی انتظامی نمی‌تواند امنیت این بازی را برقرار کند. البته هیچ عقل سلیمی در این شرایط بازی را ادامه نمی‌داد زیرا از آن‌جا که وجود امنیت لازمه برگزاری یک بازی است، در این مسابقه وجود نداشت. به هر حال در همین حین که درگیری‌ها بالا گرفت، تیم ما هم به رختکن پناه برد و درِ ورودی زمین قفل شد و تیم ما در رختکن حبس شد.

قربانی‌بیرگانی افزود: بعد از حدود ۳۰ دقیقه که هوا در حال تاریک شدن بود، از هیات فوتبال استان با ما تماس گرفتند و با توجه به شرایط نامناسب و بسیار بد حاکم و علی‌رغم نبود امنیت، تقاضای برگشت به زمین را داشتند و این در حالی بود که تعدادی از بازیکنان تیم ما مصدوم شده بودند و خود من نیز به عنوان سرمربی تیم، حال مساعدی نداشتم. البته باتوجه به شرایط بدی که داشتیم، به بازی برنگشتیم و این دیدار نیمه‌تمام ماند. همچنین با توجه به این‌که نیروی انتظامی برقرارکننده امنیت بازی است، وجود تنها یک نفر به عنوان عوامل نیروی انتظامی در ورزشگاه، این سوال را ایجاد می‌کند گه آیا حضور یک نفر و با دست خالی می‌تواند برقرارکننده امنیت باشد؟ ضمن این‌که چر باید افراد اضافی و تماشاگر در کنار نیمکت تیم ماهشهری باشند؟

وی بیان کرد:‌ به نظرم هدف هیات فوتبال نباید برگزار کردن یک مسابقه باشد. در سطح محلات هم فوتبال برگزار می‌شود، پس صرفا برگزاری یک مسابقه هنر نیست و یک بازی فوتبال باید در آرامش و امنیت کامل برگزار شود. اگر در این درگیری یکی از بازیکنان من، جان خود را از دست می‌داد، آیا هیات فوتبال جواب خانواده و رسانه‌ها را می‌داد؟ خیر جواب نمی‌داد. پس باید هیات فوتبال به امنیت مسابقات توجه ویژه داشته باشد زیرا برقراری امنیت جزو جدایی ناپذیر برگزاری یک بازی فوتبال است.

وی در پایان گفت: ما تقاضای رسیدگی عادلانه و جدی از کمیته انضباطی و کمیته استیناف را داریم.

به گزارش ایسنا، در حالی در لیگ دسته اول فوتبال خوزستان، درگیری منجر به مصدومیت چند نفر شد که در اواخر سال ۹۹ نیز در جریان دیدار تیم‌های فوتبال استقلال ملاثانی و آزادگان مسجدسلیمان در لیگ امید خوزستان، اتفاقات عجیبی رخ داد؛ از حضور تماشاگران در ورزشگاه در روزهای منع حضور تماشاگر به دلیل همه‌گیری کرونا تا درگیری و چاقوکشی؛ این اتفاقات نشان می‌دهد که گویا نظارت چندانی بر نحوه برگزاری مسابقات در لیگ‌های فوتبال استان وجود ندارد و هیات فوتبال خوزستان باید در این زمینه با جسارت و مدیریت بهتری عمل کند تا بیش از این به آبروی فوتبال خوزستان خدشه وارد نشود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار