اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

احداث تونل تاراز ، برای اتصال استان‌های خوزستان و چهارمحال بختیاری از طریق اندیکا، روز سه‌شنبه با حضور خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مسوولان استانی آغاز شد.

فرماندار اندیکا روز سه‌شنبه در این باره بیان کرد: ارتقای جاده بین استانی اهواز - مسجدسلیمان - اندیکا - بازفت - شهرکرد، با توجه به مطالعات انجام شده در محور بازفت و جاده بین استانی با احداث تونل های یک و ٢ تنگ حونی تاراز که شامل ۲ تونل به طول‌های یک هزار و ۱۰۰ متر و ٩٥٠ متر، و نیز ٦ کیلومتر جاده انجام می‌شود.

امراله نوذری افزود: این تونل ها از تنگ حونی به امام زاده آقا سلیمان موری و تاراز احداث می‌شوند و جاده بین استانی به طول ٤٠ کیلومتر ایمن تر وکوتاه تر می‌شود که افقی روشن برای توسعه این جاده بین استانی خواهد بود.

رییس شورای برنامه ریزی اندیکا ادامه داد: تونل اول تنگ حونی تاراز به طول یک هزار و ۱۰۰ متر و اعتبار یک هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال در حوزه چهارمحال وبختیاری و تونل دوم به طول ٩٥٠ متر و نیز ٦ کیلومتر جاده با اعتبار اولیه یک هزار و ١٨٣ میلیارد ریال در حوزه خوزستان است که امروز کار احداث آن آغاز شد.

وی گفت: اعتبار تونل اول که در حوزه خوزستان است با پیگیری استاندار خوزستان و نماینده مردم مسجدسلیمان ، اندیکا و لالی در مجلس شورای اسلامی تامین شده و در صورت تخصیص به موقع قرار است سه ساله به بهره برداری برسد.

به گزارش ایرنا در این آیین خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ، نماینده مردم مسجد سلیمان ، اندیکا ، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان محلی حضور داشتند.

جاده اندیکا - شهرکرد از جاده‌های میانبر استان خوزستان به چهارمحال وبختیاری محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار