اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
شوشان :  قطعات ۲، ۳ و ۴ این آزاد راه، حدفاصل خرم آباد تا بروجرد آماده افتتاح و بهره برداری است . 
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان آزادراه خرم آباد به اراک در ۴ قطعه با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ( ص ) در حال احداث و حد فاصل خرم آباد به بروجرد این مسیر آماده بهره برداری شده است . 

مراحل ساخت این آزادراه در چهار قطعه از سال ۱۳۹۲ آغاز و قطعه اول به طول ۶۸ کیلومتر، قطعه دوم به طول ۱۳/۹ کیلومتر، قطعه سوم ۳۳/۲ کیلومتر و قطعه چهارم آن به طول ۱۹/۱ کیلومتر است که عملیات ساخت قطعات ۲، ۳ و ۴ آن در محدوده استان لرستان به پایان رسیده است . 

لازم به توضیح است در قطعه اول این پروژه ۱۰۰۳ متر تونل، ۱۴ پل، ۳۷۷ متر دیوار حائل و تعداد ۲۰۴ آبرو، در قطعه دوم ۲ پل و ۵۷ آبرو، در قطعه سوم ۶۱۶۷ متر تونل، ۹ پل، ۵۹۷۴ متر دیوار حائل و تعداد ۸۶ آبرو و در قطعه چهارم آن  ۱۲۵۸ متر تونل، ۴ پل، ۶۱۵۹ متر دیوار حائل و تعداد ۶۰ آبرو احداث شده است . 

گفتنی است روان سازی ترافیک عمومی، کاهش طول مسیر، کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، افزایش متوسط سرعت از ۸۰ کیلومتر به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، جلوگیری از تداخل تردد شهری و برون شهری و رفع گره های ترافیکی از مهمترین مزایای احداث آزادراه خرم آباد _  بروجرد _  اراک است .

تاکنون به منظور احداث این پروژه ۱۷ میلیون متر مکعب خاکبرداری، ۶/۵ میلیون متر مکعب خاکریزی، ۵۷۰ هزار متر مکعب بتن ریزی، ۹۰۰ هزار تن آسفالت، احداث ۱۱ پارکینگ، حفاری تونل، لتیس گذاری تونل، مش بندی،  شاتکریت تونل، بیندر، توپکا، زیر اساس و اساس متناسب با استاندارد های تعیین شده صورت گرفته است . 

لازم به ذکر است این پروژه بخشی از کریدور آزادراهی شمال به جنوب کشور می ‌باشد که بندر انزلی را به بندر بوشهر و بندر امام خمینی متصل می‌کند و حدود ۶۶/۲ کیلومتر این مسیر در قطعات ۲، ۳ و ۴ آزادراه که حدفاصل خرم آباد تا بروجرد را پوشش میدهد، آماده بهره برداری است . 
همچنین تونل پونه به طول ۳۲۰۰ متر رفت و ۳۲۰۰ متر برگشت در سه خط به عنوان اولین تونل آزادراهی کشور است که به صورت سه خطه اجرا شده است . 

خاطرنشان می گردد اعتباری بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومان برای احداث این پروژه مهم آزاد راهی در لرستان هزینه شده که البته ارزش روز آن رقمی در حدود ۵۵۰۰ میلیارد تومان تخمین زده می شود .

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار