اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
رئیس شورای شهر اهواز: این تذکر را اول به خودم و سپس به بقیه اعضا می‌دهم که وحدت و انسجام شورا و رعایت الزامات کار جمعی را سرلوحه کار خود قرار دهیم و به عنوان مساله اصلی به آن نگاه کنیم.
رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به اهمیت حفظ وحدت، گفت: این تذکر را اول به خودم و سپس به بقیه اعضا می‌دهم که وحدت و انسجام شورا و رعایت الزامات کار جمعی را سرلوحه کار خود قرار دهیم و به عنوان مساله اصلی به آن نگاه کنیم.

سیاوش محمودی در دومین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز که امروز (۱۶ مردادماه) با دستور کار انتخاب سرپرست شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی که بر پایه مردم‌سالاری دینی شکل گرفته است، انتخابات برگزار می‌شود و جابه‌جایی‌ها هر روز و هر زمانی که شکل می‌گیرند نشاط و طراوتی در جریان جامعه و اجتماع ایجاد می‌کنند.

انتخابات ۲۸ خردادماه نیز برای انتخاب ریاست جمهوری و شورای شهر برگزار شد و ان‌شاءالله بتواند عاملی برای عبور از مشکلات و مسائل و نویدی از امید و پیروزی و سرفرازی نظام جمهوری اسلامی باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری جلسات متعددی با شوراهای شهر و شهرداری‌ها داشتند که اغلب نیز با اعضای شورای شهر تهران بود‎. ایشان در این جلسات توصیه‌ها و تأکیداتی داشته‌ و مسیر را مشخص کرده‌اند لذا پیشنهاد ما این است که هر جلسه یک نکته از بیانات مقام معظم رهبری را مطرح کنیم و آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: بنابراین در این جلسه نکته‌ای که مقام معظم رهبری در دیداری که در سال ۸۱ داشتند را به عنوان تذکری در ابتدا به خودم و سپس به بقیه اعضا مطرح می‌کنم. ایشان در این دیدار در خصوص شوراها می‌فرمایند که کارکردن بسیجی، راه‌حل و حلال مشکلات کشور است و مشکلات کشور را این روحیه حل می‌کند. بسیاری از متخصصان که امروز در طراز اول علمی کشور هستند روحیه بسیجی دارند و همچنین پیشرفت‌های صورت گرفته، ناشی از این روحیه بسیجی است.

وی گفت: رهبر انقلاب پس از آن می‌فرمایند که روحیه بسیجی یعنی روحیه‌ای که فرد با احساس تکلیف و بدون توقع و فداکارانه و بدون خودنمایی و برای رضای خدا کار کند و برای رضای خدا حتی یک روز را برای خدمت به مردم از دست ندهد. امیدواریم ما نیز بتوانیم این را سرلوحه کار خود قرار دهیم و تا روز آخر در این مسیر حرکت کنیم. امیدواریم همه اعضای شورا، تجربه، توان و ایده‌های خود را به کار ببندند و همه در راه خدمت به مردم کمر همت ببندیم.

محمودی با اشاره به اهمیت حفظ وحدت، افزود: این تذکر را اول به خودم و سپس به بقیه اعضا می‌دهم که وحدت و انسجام شورا و رعایت الزامات کار جمعی را سرلوحه کار خود قرار دهیم و به عنوان مساله اصلی به آن نگاه کنیم.

وی تصریح کرد: انتخاب شهردار به نظر بنده به عنوان اولویت اصلی و اساسی باشد که معیارها و ملاک‌های آن را نیز قبلاً اعلام کرده‌ایم. انتخاب شهردار کار اساسی ما است لذا نباید به کارهای حاشیه‌ای پرداخت و بر اساس قانون هم تنها یک ماه برای انتخاب شهردار فرصت داریم.

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به اهمیت آماده کردن فضای شهر برای محرم، بیان کرد: ماه محرم را در پیش داریم و امیدواریم که مدیریت شهری و به ویژه دستگاه‌های مختلف شهر، فضاسازی را با توجه به وضعیت کرونایی جدی بگیرند چراکه هر چه داریم از محرم و صفر است و امیدواریم که این موضوع را با جدیت در فضای عمومی دنبال کنند.

وی با اشاره به دستور کار جلسه امروز، عنوان کرد: دستور کار جلسه امروز تعیین سرپرست شهرداری اهواز است. بر اساس ماده یک آیین‌نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار مصوب سال ۹۷ هیات وزیران، حداکثر زمان انتخاب شهردار یک ماه است. چنانچه شورای شهر در اولین جلسه رسمی خود نتوانستند نسبت به انتخاب شهردار اقدام کنند و تمایلی هم به ادامه کار با شهردار فعلی نداشته‌ باشند باید یکی از کارکنان شهرداری را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کنند اما حتماً پیش از اتمام مدت یک ماهه باید شهردار انتخاب شود لذا تأکید می‌کنم که باید دغدغه اصلی ما انتخاب شهردار اهواز در مدت یک ماه باشد.

محمودی گفت: تصمیم گرفته شد که فعلاً برای شهرداری اهواز سرپرست انتخاب شود که دو گزینه مدنظر بود. در نهایت با مطرح کردن نظرات و پیشنهادات، رأی‌گیری شد که یک نفر در جلسات غیررسمی به عنوان کاندیدای سرپرستی شهرداری اهواز انتخاب شود لذا امروز در جلسه رسمی اعلام می‌کنیم که علیرضا عالی‌پور که در حال حاضر معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری است، به عنوان کاندیدای سرپرستی شهرداری اهواز معرفی می‌شود.  

به گزارش ایسنا، در پایان جلسه پس از رأی‌گیری از ۱۳ رأی اخذشده، علیرضا عالی‌پور با کسب ۱۳ رأی موافق به عنوان سرپرست شهرداری اهواز معرفی ‌شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار