اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۶۹۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
شوشان - زمان بابادی شوراب:

بسمه تعالی

در زمان کودکی وقتی ما در کوچه ی محل زندگی مان توپ بازی میکردیم، همسایه ما پیرمردی بود به اسم بابا لفته ایشان هم معمولاً کنار دیوار خانه ی خود زیر درختچه خرزهره که سایه داشت می نشست، سیگار اشنوی میکشید، سیگاری که به دلیل توتون خالص و ارزان بودن، خیلی پرطرفدار بود.

روزی پیرمرد، من را صدا زد و گفت پسرم برو مغازه باباکمال یک پاکت سیگار برای من بخر.

پنچ ریال پول به من داد، منم رفتم پیش مغازه دار محله، باباکمال و گفتم یک پاکت اشنو بده.

وقتی آوردم بابا لفته گفت:"من سیگار اشنو میخواهم نه اشنو ویژه، اینها تَهِشان پنبه است بدرد نمی خورن"

وقتی برای تعویض سیگار داشتم برمیگشتم، برادر بزرگتر را دیدم، با مشاهده پاکت سیگار در دستم، بدون مقدمه یک سیلی محکم به گوش من نواخت، گفت که فلان فلان شده سیگار میکشی؟ من با حالت گریه گفتم به خدا من برای بابا لفته این سیگار رو خریدم.

از آن به بعد تا مدتها فکر میکردم ویژه یعنی چیزی که تَهِش پنبه گذاشته باشند.

حقیقت:

انتخاب افراد برای تصدی سمتهای مختلف در کشور ما از دایره خودی ها که معمولاً پست سمت ها از رئیس جمهور گرفته تا وزیر و مشاور وزیر و معاون وزیر و استانداران آدم های ثابتی در این چهل سال حضور داشتند که معمولاً دسته خودی‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند و در مقابل هم بازی می کنند و ملت را نوبتی به هم پاس می‌دهند.

در بین هرکدام از افراد دو دسته ی خودی، بعضی از آدمهای خودی(شامل فرزندان، قوم و خویشان و بستگان نسبی و سببی از بین آنان)از زمانی که هنوز درس و تحصیل خود را به پایان نرساندند، برای تصدی پست ها و مدیریت ها تربیت می شوند.

یعنی سیکل چرخشی مدیریت کشور از رده اول کشور گرفته تا مدیران میانی باید در دو حلقه خودی ها جای داشته باشند و آن حلقه ها به طریقی مختلف به هم وصل می شوند.

بقیه نخبگان و متفکرین و توانمندان جامعه، نُخودی های کشور بیش نیستند، گاهی به ضرورت نیاز برای پستهای غیرحساس و مقطعی از آنان نیز استفاده میشود.

این روزها بحث انتخاب استاندار ویژه برای خوزستان مطرح است و آن را با آب و تاب خاصی در جامعه مطرح می کنند، گویی قرار است استانداری انتخاب شود که در استان انقلاب ایجاد کند.

با بررسی افراد مطرح شده و موجود در حلقه پیروز خودی ها، شخص توانمندی که بتواند مستقل عمل کرده و ایده داشته باشد، مشاهده نمی گردد.

تنها شخصی که به نظر می رسد می تواند سکانداری استان را به نحوه مطلوب اداره کند، جناب آقای مقتدایی می باشد که آشنایی شاخصی با استان خوزستان دارد و چندین دوره استاندار استان خوزستان بوده است.

ایشان نشان داد گرچه در حلقه خودی ها به حساب می آید، ولی برای ایده ها و نظرات خود نیز ارزش قائل بوده و در مدیریت صاحب نظر می باشد.

حرف آخر:

امیدوارم مفهوم ویژه در استانداری ویژه، معنی تصورات دوران کودکی من نباشد که افراد ضعیفی که توانایی آنان همان پنبه ای است همراه شان، برای سر بریدن مردم استفاده می شود
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۳
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
comment
0
0
comment به نظر اینجانب اقای مقتدایی انسان توانا و شایسته ای است که مقبول مردم شریف خوزستان است نه افراد پیشنهادی که در حد و اندازه لازم نیستند انیدوارم گوش شنوایی وجود داشته باشد
comment
محمود یوسفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
comment
0
0
comment جناب مقتدایی شخصی کاردان و بسیار دلسوز برای خوزستان میباشد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
comment
0
0
comment برادر عزیز علیرغم اینکه مقتدایی توانمند است توانمندتر از ایشان هم داریم ولی خوب می دانید که شایسته سالاری چندین سال به رحمت خدا رفته
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار