اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۷۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
نوشتاری از زمان بابادی شوراب؛
شورای به اصطلاح انتخابی شهر اهواز که حدودا یک ماه می شود مشغول به کار شده و میتوان گفت تقریبا بیشتر آن افراد غیربومیِ شهر اهواز و استان خوزستان و یا فاقد تجربه در زمینه شهرداری و یا جوان و بی تجربه هستند.
شوشان - زمان بابادی شوراب :


بسمه تعالی

کلمه بومی از زمان بچگی با ما همراه بود، در دوران کودکی، وقتی که تلویزیون را باز می کردیم  در پخش برنامه راز بقاء، مردمی را بعنوان بومی معرفی می‌کرد که اهل آفریقا، سیاه پوست، برهنه، وحشی بی تمدن و آدم خوار بودند(همه چیز خوار) و پوشش تن و حتی مکان حساس آنها یک برگ یا یک پوست بود.

بهمین دلیل وقتی ما میخواستیم با بچه ها شوخی کنیم و به آنها متلک یا حرف بد و زشت بزنیم به آنها میگفتیم بومی.

بارها بخاطر این کلمه بومی، که آن را یکی از کلمات بد و فحش رکیک میدانستیم، با دوستان خود دعوا و زد و خورد داشتیم، بعدها که با معنی کلمه بومی آشنا شدیم خیلی به رفتارهای خودمان در آن دوران، می خندیدیم.

حالا اگر کسی به ما بگوید غیربومی هستی، بسیار ناراحت می شویم و آن را نوعی توهین به خود می‌دانیم.

حقیقت:
شورای به اصطلاح انتخابی شهر اهواز که حدودا یک ماه می شود مشغول به کار شده و میتوان گفت تقریبا بیشتر آن افراد غیربومیِ شهر اهواز و استان خوزستان و یا فاقد تجربه در زمینه شهرداری و یا جوان و بی تجربه هستند، تصمیم به انتخاب شهردار غیربومی از شهر اصفهان برای سکانداری شهرداری اهواز نمودند.

شاید اگر این انتخاب در گذشته های دور برای شهر ما انجام میشد، قابل پذیرش بود، کما اینکه ما در گذشته مدیرانی غیربومی  در استان داشتیم که سکان مدیریت استان را بدست داشتند، ولی متاسفانه عملکرد بد آنان و ضعف مدیریتی و در مواردی، کمک بیشماری در انتقال بودجه استان به استان همجوار و استانهای کویری کرد و و معمولاً چشم طمع به منابع خدادادی این استان شد.

مردم بومی خوزستان با ذهنیت بد و بعنوان ناشایسته به افرادی که از استانها و شهرهای دیگر کویری قصد گرفتن مدیریت های استان را دارند، نگاه می کنند و آنها را مانند افراد گذشته، طمع کارانی برای غارت ثروت های استان و انتقال منابع ثروت این استان به استان همجوار و استان های کویری میدانند.

 این تفکر در بین ما بومیان خوزستانی، هر لحظه ممکن است دشمنی و کینه درونی و پنهان مردم را به نمایش بگذارد و معضل بزرگ اجتماعی را در جامعه بوجود بیاورد و در مقابل ضعف این مدیر اصفهانی، فاجعه شکل گیرد.

مشخص نیست که چرا شورای شهر اهواز که بعضی از آنها غیربومی این شهر و استان و دیار میباشد، باتوجه به چنین دیدگاهی شوم و مخالف نظر مردم شهر اهواز،‌ اصرار به انتخاب شهردار غیربومی دارد؟و براستی در شهر اهواز و استان خوزستان، انسان های توانمندی وجود ندارند که بتوانند سکان شهر اهواز را بعهده گیرند؟

کلام آخر:

آیا افراد متخصص و کارشناس بومی مانند مهندس عباس دغاغله، دکتر محمد صفری، مهندس شهباز زیلابی، دکتر امیر مجدم، مهندس علیرضا عالیپور و نمونه های فراوان دیگری که سالها در شهرداری اهواز استخوان خرد کرده و تجربه بدست آورده‌اند و نظام برای آنان هزینه نموده، لایق سکانداری شهرداری اهواز نیستند که  فرد غیربومیِ بدون تجربه و داشتن سابقه مرتبط با مدیریت شهری را بعنوان شهردار اهواز انتخاب می‌شود؟
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
esmaeel
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
comment
0
0
comment زمانی استاندار خوزستان یک اصفهانی بنام معین بود
طی مذاکرات و جلساتی که داشته بود بعدها گفته بود که در بهبهان هر محله ای می تواند یک استاندارد بدهد
حالا اهواز جای خود دارد
ما خوزستانیها وحدت نداریم
و الکی خوش و احساساتی هستیم…..
comment
عبدالرسول شبیبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
comment
0
0
comment سلام استاد
باصراحت باید عرض کنم که ازشورای شهر تحمیلی جزاین انتظاری نیست
کسانیکه این شورای غیر همگن وغیرمعقول وانتصابی را به شهراهواز تحمیل کرده اند بفکر سپردن مسئولیتهای مختلف ادارات استان به غیر بومی ها بمنظور غارت وسرقت منابع استان اعم ازآب و برق و نفت وگاز ومنابع طبیعی و معدنی وصنعتی و....و....دارند وبراین این فکر وبرنامه خود اصرار دارند . وگرنه مگه دراستان قحط الرجال هست که از استانی که بالابی ومافیای قدرتی که از بدو انقلاب ومخصوصا درسالهائی که استان زرخیزمان درگیر دفاع از تمامیت ارضی ایران اسلامی بود برای استان خود بهم زدند انتخاب شود تا برنامه غارت منابع استان همچنان ادامه پیدا کرده واگه تا حالا قصوری در این برنامه شان بوده بدینوسیله تکمیل شود . وگرنه و چنانچه شورا انتخابی میبود مانند دوره های گذشته ، هرگز تن باین خفت وخواری نمی دادندو مطمئنا شهرداری از استان انتخاب میکردند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار