اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
آیین افتتاح چهارمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون سردار دل ها با حضور نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.
به گزارش خبرنگار روابط‌ عمومی،  چهارمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون طرح شهید سلیمانی ۲۵ شهریور‌ماه ۱۴۰۰ با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج)، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، حجت‌الاسلام سید امیر میرعلایی فرمانده سپاه ناحیه امام علی (ع)، محمود لندی معاون بهره‌برداری شرکت فولاد خوزستان و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در کوی باهنر اهواز راه‌اندازی شد.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در این مراسم مهار شیوع ویروس کرونا را وظیفه همگانی دانست و افزود: امروز بشریت درگیر ویروس منحوس کرونا شده است و متاسفانه جان بسیاری را گرفته است.

 از طرفی کادر درمان هرچه در توان داشته به کار گرفته و به واقع ایثارگونه در حال خدمت هستند. حال که انجام واکسیناسیون به مهار ویروس کمک می‌کند، وظیفه همگان است که علاوه بر کمک در تسریع،‌ نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

در ادامه سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) یاری رساندن به شبکه بهداشت و درمان را وظیفه امروز سپاه و بسیج دانست و اظهار داشت: بسیج برخواسته از دل ملت است و هیچ‌گاه خود را جدای از جامعه ندانسته است. ماهیت شکل‌گیری بسیج خدمت‌رسانی به جامعه در مواقع مختلف به‌ ویژه در شرایط بحرانی است. با همه‌ی توان پای کار آمدیم. حمایت همه‌جانبه‌ی شرکت فولاد خوزستان قوت قلبی برای کادر درمان است. 
پیش از سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌ فرد، حجت‌الاسلام میرعلایی فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع) با بیان این جمله که بسیج با تمام امکانات در کنار شبکه بهداشت و درمان ایستاده‌ است،‌ افزود: دیروز در جنگ مقابل دشمن ایستادگی کردیم، امروز هم در جنگ با ویروس کرونا با بکارگیری تمام امکانات در کنار مدافعین سلامت ایستاده‌ایم.

 هدف از راه‌اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون، سهولت در امر انجام واکسن و یاری رساندن به شبکه بهداشت و درمان است.

 تا به امروز چهار مرکز در شرق اهواز و به همت شرکت‌ فولاد خوزستان راه‌اندازی شده است. بنا داریم در روزهای آینده پنجمین مرکز را در منطقه زرگان راه‌اندازی کنیم.
 
در ادامه مراسم دکتر ابول‌نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور حضور بسیج را در کنار کادر درمان بی‌نظیر دانست و گفت: از روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا و در شرایطی که کادر درمان رفته‌رفته برای مهار ویروس درگیر می‌شد، بسیج به کمک کادر درمان آمد و اگر کمک‌های این نهاد مردمی نبود، مطمئنا شرایط به مراتب وخیم‌تر می‌شد. 

جای بسی امیدواری است که امروز شاهد هستیم،‌ صحن و محراب مسجد برای انجام واکسیناسیون در نظر گرفته شده است. 

اجرای طرح شهید سلیمانی و حضور خانه به خانه بسیجیان برای شناسایی بیماران کرونایی و راه‌اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون نقطه‌ی عطف فعالیت‌های بسیج در مهار ویروس کرونا به شماره می‌آید.

ابول‌نژادیان از ترزیق دو میلیون و ۳۰۰ هزار دوز واکسن تا به امروز خبر داد و اضافه کرد: از این مقدار یک میلیون و ۵۰۰ هزار دوز اول هستند؛ این مقدار به معنای واکسینه شدن ۴۶ درصدی جامعه هدف (بالای هجده سال) و طبق آمار سه میلیون و ۱۵۰ هزار تن در خوزستان بالای ۱۸ سال هستند. 

برای مهار کامل ویروس نیاز هست، دستگاه‌های مختلف کمک کنند. اگر روزانه به تزریق یک‌صد هزار دوز دست‌ پیدا کنیم، تا ابتدای آبان ماه جامعه هدف در خوزستان واکسینه می‌شوند.

 از  مردم تقاضا می‌شود برای انجام واکسن مراجعه کنند و با این کار علاوه بر مصونیت هشتاد و هشت درصدی در برابر ابتلا، به کادر درمان کمک کنند.

 شرکت فولاد خوزستان را باید پیشتاز در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی دانست. هر کجا که به خدمات‌ این‌ مجموعه عظیم فولادی نیاز بود، با تمامی امکانات حاضر شدند.

 همکاری مستمر این مجموعه از ابتدای شیوع ویروس با تولید ماسک، البسه بیمارستانی، تهیه تجهیزات بیمارستانی و اکسیژن آغاز و تا به امروز ادامه داشته است.

در پایان محمود لندی معاون بهره‌برداری فولاد خوزستان ضمن تشکر از زحمات بی‌دریغ کادر درمان در مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: افتخار فولاد خوزستان در کنار تولید مستمر و اشتغال پایدار، خدمت‌رسانی به جامعه است. 

عمل به مسئولیت‌های اجتماعی مجموعه به کمک‌های منطقه‌ای محدود نیست.

 هر کجا که احساس کنیم،‌ موثر هستیم با کمال میل و بکارگیری امکانات حاضر می‌شویم. 

در شرایطی که کادر درمان شبانه‌روزی برای حفظ جان بیماران کرونایی تلاش می‌کنند و طولانی شدن شیوع ویروس باعث فشار مضاف شده است، وظیفه‌ی می‌دانیم برای یاری‌رساندن و حرکت در مسیر مهار و ریشه‌کنی ویروس در صحنه خدمت حضور پیدا کنیم.

 کمک‌های فولاد خوزستان تا آخرین لحظه ادامه دارد و امیدوارم در آینده‌ی نزدیک،‌ در جشن مهار ویروس کرونا شادی را در چهره‌ی کادر درمان ببینیم.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، حوزه بسیج شهید بقایی فولاد خوزستان از آغاز واکسیناسیون، با راه‌اندازی مراکز تجمیعی شهید حاج علی هاشمی در کوی علامه (چهارصددستگاه)، حضرت سیدالشهدا (ع) در زیتون‌کارمندی، شهید حسین معماری در کوی اباذر (آخر‌آسفالت) و سردار دل ها در منطقه باهنر نقش موثری در تسریع واکسیناسیون ایفا کرده است.

 

45 
23
12


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار