اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
شوشان - عبدالرحیم انصاری :


بعضی‌ها از جنگ حرف می‌زنند و از اتفاقاتی که ممکن است در آن سوی ارس رخ دهد و کشورمان را وارد چالش‌هایی بکند؛ از خباثت اردوغان می‌گویند؛ از حلقه به گوشی علی اُف و تحرکات پشت پرده صهیونیستها؛ و نگران از آینده‌ای مبهم می‌پرسند دشمن می‌خواهد چه کند و قرار است چه اتفاقاتی بیفتد؟! 

اینکه چه خواهد شد را آینده مشخص می‌کند، اما وقتی از جنگ صحبت می‌شود، طرفین ماجرا، ظرفیتها و عواقب درگیری نیز باید ارزیابی شود.

عده‌ای فکر می‌کنند درگیری با ایران مثل درگیری با غزه و یمن است که روی سر مردم موشکی بیندازند و بروند بدون آنکه پاسخی در خور داده شود! 
این را بدانید هرگونه اقدام نابجای ترکیه یآ آذربایجان می‌تواند در کمترین زمان آنکارا و استانبول و باکو را به آتش بکشد و امنیت را از سراسر مرزهایشان بگیرد و اقتصاد زپرتی شان را به ورطه نابودی بکشاند؛

اردوغان خوب می‌داند وقتی فرودگاه‌هایش تعطیل شوند و درب بنادرش تخته شود یعنی چه! جنگ مگر شوخی است دوستان؟! آن هم جنگ با ج.اسلامی که در چشم به هم زدنی باران سجیل و عماد و قیام بر سرشان می‌ریزد!

جریانات اخیر را اما خیلی خودمانی و خلاصه شرح می‌دهم: آمریکا و اسرائیل دستشان از همه جا کوتاه شده است؛ اینکه می‌خواهند ایران را وادار به اشتباه بکنند مربوط به دیروز و امروز نیست! چندسال است که با طرح‌هایی می‌خواهند ایران را وارد باتلاق جنگ‌های فرسایشی کنند و موفق نشده‌اند؛ آخرین نمونه‌اش افغانستان بود که دیدیم ایران چگونه مدیریت کرد و از یک درگیری بیهوده و دشمن شاد کن پرهیز نمود.

هدف دشمن همانگونه که صهیونیست‌ها گفتند استراتژی "مرگ با هزاران جراحت" است. جرات مقابله مستقیم ندارند و می‌خواهند در کنار تحریم هر روز مسئله دیگری بسازند، حواشی خارجی درست کنند، با همسایه‌ها درگیر شویم، اختلافات داخلی تولید کنند، و اتحاد ملت را از درون ویران بسازند و این‌ها را آنقدر تکرار کنند تا ضعف بر ما مستولی شود و حداقلش این باشد که اگر از پا در نیاییم، در سلطه آنها هم خللی وارد نکنیم!

ترکیه هم این را خوب می‌داند؛ فکر نکنید اردوغان تبعات جنگ با ما را نمی‌فهمد و یا از نیت آمریکا با خبر نیست، خیر! او اما بر لبه مرز حرکت می‌کند.

بابت این رفتارها از آمریکا امتیاز و پول می‌گیرد اما در آخرین لحظه بایدن را دور می‌زند و ‌عقب می‌نشیند؛ اردوغان آدم این حرفها نیست؛ کار را طوری پیش می‌برد که اگر داستان جدی شد بتواند زود به موضع پیشین خود برگردد؛ و البته از جنگ روانی و دامن زدن به مسائل قومی بدش نمی‌آید!

ایران همه را رصد می‌کند و با آرامش اقدامات لازم را انجام می‌دهد. خیالتان راحت!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار