اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸

مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از تعمیر ۴۶۱ عدد تجهیزات و شیرآلات سرچاهی و درون‌چاهی(3sv) در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نفت‌خیز، مهندس یونس عباسی‌لرکی گفت: این تجهیزات كه اندازه و فشار مختلف داشته و از مدار عملیات خارج شده بودند در راستای تولید ایمن و پایدار تعمیر و بازسازی شده و مجدداً در چاه‌های بهره‌برداری و در حال حفاری و تعمیر مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

وی افزود: تعمیر این تجهیزات در شرایط تحریم‌ و همه‌گیری کرونا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی به ثمر رسید و علاوه بر تحقق برنامه‌های پدافند غیرعامل در حوزه تخصصی حفاری و استمرار تولید نفت و گاز و ممانعت از توقف چاه‌های تولیدی شرکت‌های بهره‌برداری، بیش از ۳۳۲ میلیارد ریال صرفه‌جویی به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: در بخش سطح‌الارضی این تجهیزات شامل ۴۱۷ عدد شیرآلات و تجهیزات سرچاهی با محدوده‌ی سایزی ۱۶/۱-۲ تا ۱۱ اینچ و با فشار کاری ۳ تا ۱۵ هزارپام و در تحت‌الارض ۴۴ عدد تجهیز شیرهای ایمنی درون چاهی (3sv) با سایزهای  3.813 تا 5.963 اینچ می‌باشد که در شرایط بحرانی و اضطراری نقش اصلی در توقف جریان و ایمن‌سازی چاه را به‌عهده دارند.

مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خاطرنشان ساخت: برخی از این تجهیزات مخصوص استفاده در چاه‌های با میزان هیدروژن سولفوره بالا (H2S TRIM) می‌باشد و در انحصار معدودی از شرکت‌های خارجی است كه احیاء و بکارگیری مجدد اقلام مذکور نقش مهمی در نگهداشت و تولید ایمن و پایدار ایفا می‌كند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار