اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به آغاز موج بیماری در اروپا، گفت: پیش بینی می‌شود از این موج مصون نخواهیم بود مگر اینکه هوشیارانه عمل کنیم.

دکتر سید محمد علوی در نشست قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲ آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: فعلا شرایط بیماری در کشور و خوزستان خوب است؛ در حال حاضر تنها دو شهر رامهرمز و دزفول در وضعیت زرد و مابقی شهرها در وضعیت آبی قرار دارند.

 وی با اشاره به آغاز موج بیماری در اروپا، افزود: کشورهای همسایه ایران به جز ترکیه، آمار و گزارش‌های قابل اعتمادی از کرونا ندارند بنابراین از شکل‌گیری موج جدید در اروپا و افزایش وحشتناک آمار مرگ و میر، نگران هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: قطعا این موج تنها در این نقاط نمی‌ماند؛ عموما زمانی که موجی آغاز می‌شود به تدریج به جاهای دیگر نیز کشیده می‌شود بنابراین باید آمادگی این را داشته باشیم که این موج گریبان‌گیرمان شود مگر اینکه اقدامات خوب بازدارنده و کنترل‌کننده انجام شود.

علوی بیان کرد: اگر علاوه بر واکسیناسیون با پوشش بالا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی انجام شوند، مسائل قابل تحمل‌تر خواهند بود.

وی گفت: پیش از این، همه اپیدمیولوژیست‌ها پیش‌بینی کرده بودند که در آبان‌ماه موج بیماری رخ می‌دهد اما این اتفاق نیفتاد اما اکنون پیش‌بینی می‌شود از موج اروپا و دنیا مصون نخواهیم بود مگر اینکه هوشیارانه عمل کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: تاکنون بیش از ۵ میلیون دوز واکسن کرونا به خوزستانی‌ها تزریق شده است که ۲ میلیون و ۹۳۴ هزار دوز از این تعداد، یک دوز و حدود ۲ میلیون نیز دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون خوزستان در نوبت اول، ۳-۲ درصد از متوسط کشوری پایین‌تر است، افزود: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال خوزستان در نوبت اول ۷۷ درصد و در نوبت دوم ۵۵ درصد و در نوبت سوم ۰.۳ درصد است و باید پوشش واکسیناسیون در دوز دوم و سوم افزایش یابد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: زمانی بابت واکسیناسیون خیال‌مان راحت می‌شود که پوشش واکسیناسیون کامل به ۸۵ درصد برسد بنابراین باید سرعت واکسیناسیون بیشتر شود.

وی گفت: در حال حاضر متوسط سرعت واکسیناسیون در کشور ۰.۶ تا ۰.۷ درصد و در خوزستان ۰.۳ تا ۰.۴ درصد است. طبیعتا در شهرهایی که واکسیناسیون بیشتری داشته‌اند سرعت کم می‌شود اما در شهرهایی مانند حمیدیه، شادگان و کارون بسیار افزایش می‌یابد.

علوی با اشاره به بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی بیان کرد: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون اساتید و کارکنان حوزه در دوز اول ۷۶ درصد و در دوز دوم ۶۴ درصد، پوشش واکسیناسیون اساتید دانشگاه‌های دولتی در دوز اول ۸۵ درصد و در دوز دوم ۷۰ درصد و اساتید دانشگاه آزاد در دوز اول ۹۲ درصد و در دوز دوم ۸۳ درصد است.

وی افزود: پوشش واکسیناسیون طلاب در دوز اول ۶۸ درصد و در دوز دوم ۵۱ درصد و بسیار پایین است. پوشش واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد در دوز اول ۷۵ درصد و در دوز دوم پایین، پوشش واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه‌های دولتی در دوز اول ۸۲ درصد و در دوز دوم ۶۶ درصد، پوشش واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در دروز اول ۹۲ درصد و در دوز دوم ۸۶ درصد و پوشش واکسیناسیون معلمان دولتی نیز در دوز اول ۹۲ درصد و در دوز دوم ۸۴ درصد است. بنابراین پوشش واکسیناسیون برخی دانشجویان در دوز دوم و طلاب حوزه باید بالاتر برود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار