اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
نشست بررسی ذخایر سدها با محوریت سد کرخه به ریاست صادق خلیلیان، استاندار خوزستان با حضور فرمانداران و مدیران متولی به منظور اتخاذ تصمیم پیرامون مسایل و مشکلات کشاورزان و تصمیم‌گیری در خصوص مصارف آب این حوضه برگزار شد.

صادق خلیلیان شنبه در نشست بررسی وضعیت منابع و مصارف آب در حوضه رودخانه های استان به ویژه حوضه کرخه با اشاره به تامین آب برای کشاورزان اظهار کرد: در هفته‌های اخیر به دلیل نحوه برداشت از بالادست مشکلاتی برای مناطق پایین دست رودخانه‌های کرخه و همچنین کارون و مارون بروز پیدا کرده که در نشستی با حضور مدیران مربوطه و فرمانداران تمهیدات لازم در این زمینه اتخاذ شد.

به گزارش شوشان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، وی افزود: به منظور حفظ حق‌آبه پایین دست مقرر شد نحوه برداشت آب در مناطق بالادست براساس قراردادها و سهمیه تعیین شده باشد و در شهرستان‌های هویزه، حمیدیه و سوسنگرد در جهت بهبود نسبی وضع کشت کشاورزان، اقداماتی برای افزایش و تامین میزان آب انجام خواهد شد.

استاندار خوزستان بیان کرد: همچنین مقرر شد همزمان با قراردادهایی که سازمان آب و برق با کشاورزان منعقد می‌کند، جهاد کشاورزی نیز قراردادهای بیمه کشاورزان را بر اساس خود اظهاری آن ها منعقد کند تا خسارت‌های احتمالی از طریق بیمه پرداخت شود.

در این‌ نشست وضعیت سامانه‌های بارش‌ تا پایان سال جاری و گزارش جامعی از وضعیت سدهای استان و آخرین وضعیت کشت‌های انجام شده ارایه شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار