اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
دبیر شورای سلامت اهواز در خصوص خودداری سازمان پسماند شهرداری اهواز از جمع‌آوری زباله‌های عفونی مراکز بهداشتی و درمانی در چند روز گذشته، توضیحی ارائه داد.

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی اظهار کرد: در چند روز گذشته در فضای مجازی گزارشی مبنی بر وجود پسماندهای امحاءنشده در سایت دفن زباله صفیره اهواز و جمع‌آوری زباله‌ها توسط زباله‌گردان و کودکان کار و خطر انتشار بیماری منتشر شد.

وی افزود: پس از انتشار این گزارش، سازمان پسماند شهرداری اهواز از جمع‌آوری این پسماندها خودداری کرد و بحث منطقی را پیش گرفت و عنوان کرد که وظیفه این سازمان جمع‌آوری پسماندهای امحاء‌شده و غیر عفونی است و هر کسی باید وظیفه خود را انجام دهد.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: سازمان پسماند عنوان کرده است که مراکز درمانی خصوصی و دولتی باید پسماندهای خود را بی‌خطرسازی کنند و پس از بی‌خطرسازی، این سازمان پسماند غیرعفونی را جمع‌آوری می‌کند. در پی جمع‌آوری نشدن پسماندها توسط این سازمان، هجمه‌ای از سوی پزشکان، مطب‌ها و کلینیک‌ها داشتیم و حتی پسماند بیمارستان آریا نیز جمع ‌آوری نشد.

وی بیان کرد: در پی این وضعیت، جلساتی در سازمان نظام پزشکی و همچنین مراکز بهداشت با مسئولان سازمان پسماند شهرداری اهواز برگزار شد. شورای تامین نیز در این زمینه ورود کرد و در نهایت سازمان پسماند موظف شد که مانند گذشته، پسماندها را جمع‌آوری کند اما دستگاه‌های نظارتی، بهداشت و استانداری خوزستان باید در این زمینه نظارت کنند.

احمدی‌بلوطکی گفت: همچنین مقرر شد در دو سه ماه آینده با مشارکت نظام پزشکی، بهداشت و شهرداری پیمانکار واسطی انتخاب شود تا این پیمانکار با مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و خصوصی قرارداد منعقد کند و پسماندها را جمع‌آوری و غیرعفونی کند و سپس برای امحاء به سازمان پسماند تحویل دهد.

وی افزود: در پی محدودیت‌هایی که در سایت صفیره ایجاد شد و جلوگیری از ورود کودکان کار و زباله‌گردها، در مسیر انتقال زباله‌ها به این سایت ناامنی برای خودروها و پرسنل این سازمان ایجاد شده بود. حتی خودروی بیمارستان ‌آریا حین انتقال پسماند مورد تعرض قرار گرفت و در نهایت در شورای تامین تصمیم گرفته شد که نیروی انتظامی مداخله و امنیت را برقرار کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار