اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۳
مدیریت دانش این فرصت را فراهم می سازد تا سازو کارهایی برای قرار دادن کوشش های مدیران در یک خط طولی طراحی شود و...
شوشان - دکتر حسن دادخواه:

برگزاری نخستین نشست با حضور وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری و وزیران محترم پیشینِ این وزارتخانه به ابتکار جناب آقای دکتر زلفی گل، اهمیت و کاربرد مدیریت دانش را در وزارتخانه ای که خود تربیت کننده نیروی متخصص در رشته مدیریت برای همه دستگاه های دولتی و خصوصی است، بار دیگر به سطح اذهان رساند.

مدیریت دانش این فرصت را فراهم می سازد تا سازوکارهایی برای قرار دادن کوشش های مدیران در یک خط طولی طراحی شود و امکان بهره گیری را برای مدیران کنونی از تجارب و عملکرد مثبت مدیران پیشین فراهم آورَد.

مدیریت دانش از اتلاف انرژی و منابع مالی و انسانی جلوگیری می کند و مدیران را مطمئن می سازد که کوشش های بلندمدت آنها به هدر نخواهد رفت و مدیران بعدی حتما پیگیر کارهای بجا مانده از مدیر پیش از خود خواهند بود.

مدیریت دانش از تکرار و اجرای سیاست ها و برنامه های شکست خورده در دستگاه ها جلوگیری می کند و با بهره وری، امکان استفاده بهینه از منابع را فراهم می کند.

مدیریت دانش، به رغم آمدن و رفتن ادواری دولت ها با گرایش های مختلف فکری مدیران عالی، بدنه کارشناسی دستگاه ها را ثابت و با کمترین تغییر محفوظ می دارد و از پراکندگی و تشتت و سراسیمگی و روزمرگی دستگاه ها جلوگیری می کند.

با توجه به پیشینه بلندِ آموزش عالی در کشورمان و وجود دانشگاه های گوناگون در استان ها و وجود خیل گسترده از نیروهای متخصص در همه رشته های مورد نیاز کشور در بدنه آموزش عالی، تقویت مدیریت دانش در وزارت عتف و دانشگاه های سراسر کشور، امکان استفاده بهینه از متخصصان را در امر برنامه ریزی و آمایش سرزمینی و اداره یکپارچه کشور، مهیا و عملی می گرداند.

توجه به مدیریت دانش در وزارت عتف می تواند ضمن شناسایی و شناساندن همه متخصصان و دسته بندی آنها در رشته های مربوط و تشکیل بانک اطلاعاتی، امکان رجوع سریع و اورژانسی به ایشان جهت دریافت راه حل در بحران های احتمالی را فراهم کند.

گرچه هنوز نمی توان ادامه نشست با وزیران پیشینِ وزارت علوم و ورود به بحث های جدی و کارشناسی را پیش بینی نمود، ولی برگزاری نخستین نشست، پرهیز از اجرای سیاست های حذفی و آزمودن تجارب شکست خورده پیشین و تقویت روحیه استقلال طلبانه در اداره دانشگاه ها و سیاستگذاری ها در آموزش عالی را نوید می دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار