اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
امام جمعه شهرستان اندیکا؛
حجت‌الاسلام سید اکبر موسوی: با وجود اعتبارات مصوب برای این شهرستان در زمینه زلزله اما تاکنون حتی یک ریال از این اعتبارات به شهرستان نرسیده است.
حجت‌الاسلام سید اکبر موسوی به آخرین وضعیت مردم زلزله‌زده شهرستان اندیکا اشاره کرد و گفت: از ابتدای این حادثه در شهرستان جلسات متعددی با حضور مسئولان در استان و تهران برگزار شد.

وی ادامه داد: مسئولان مختلفی از آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور و معاون اول، وزیر کشور و معاون اقتصادی و سایر مسئولان ملی و کمیسیون‌های مربوطه در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند و از منطقه بازدید داشتند و ابعاد مختلف مشکلات شهرستان را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به حضور نیروهای جهادی در این منطقه تصریح کرد: بعضی از این گروه‌ها در مدت محدودی خدماتی را ارائه کرده و از منطقه رفتند و بعضی از این گروه‌ها مانند گروه شهید احمد توسلیان، همچنان مستقر شده و خدمات پشتیبانی را همچنان انجام می‌دهند.

وی افزود: از سوی دیگر نیروهای سپاهی و بسیج، به ویژه بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر (ع) استان خوزستان هم مستقر شده و همچنان به ارائه خدمات می‌پردازند که جای تقدیر و تشکر دارد که اینگونه خالصانه به مردم این منطقه خدمت می‌کنند.

وی به حضور و استقرار بنیاد مسکن خوزستان و همچنین بنیاد مسکن استان لرستان به عنوان استان معین نیز در منطقه به منظور ارائه خدمات لازم به مردم زلزله‌زده اشاره کرد و ادامه داد: باوجود همه تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولان و پیگیری‌های انجام شده اما در برخی مواقع از لحاظ زمانی کار بسیار عقب است؛ این موضوع به معنای متوقف بودن کار نیست و همچنان پیگیر مشکلات مردم هستیم.

امام جمعه شهرستان اندیکا با اشاره به سایر مشکلات اصلی و اساسی این منطقه گفت: با وجود اعتبارات مصوب برای شهرستان در زمینه زلزله اما تاکنون حتی یک ریال از این اعتبارات به دست شهرستان نرسیده است؛ بنابراین باید مسئولان در این زمینه اقدام درخوری انجام دهند زیرا بخشی از فعالیت سپاه، بسیج، بنیاد مسکن و گروه‌های جهادی، متوقف بر دریافت اعتبارات است که اگر زودتر پرداخت شود، سرعت کار هم بالا می‌رود.

وی افزود: بنیاد مسکن برای بخش مرکزی که به خاطر زلزله آسیب دیده‌اند، برنامه‌ای نداشت و با تذکری که ارائه شد هم اکنون تیم ارزیابی در بخش مرکزی در حال ارزیابی منازل است و امید می‌رود که به نتیجه برسند تا این منطقه هم مورد توجه واقع شود.

امام جمعه شهرستان اندیکا یادآور شد: این منطقه بسیار محروم و ساکنان آن هم عشایری هستند و در بازدید میدانی که داشتیم این قشر از مردم منطقه آسیب‌های جدی دیده‌اند؛ امید است که بخش‌های مورد نظر مورد توجه بنیاد مسکن قرار گیرد و موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند و کار مراحل تشکیل پرونده و گرفتن وام برای این افراد آسیب دیده انجام شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به سفر رئیس بنیاد مستضعفان به این شهرستان بیان کرد: این مقام مسئول در این سفر وعده داد که سیمان مورد نیاز شهرستان تأمین می‌شود و اعلام کرد که ۲۰ هزار تن به این مردم خواهند داد اما تا به امروز حتی یک پاکت سیمان وارد این شهرستان نشده است؛ اگر بنیاد مستضعفان زودتر به وعده خود عمل کند به سرعت کار در بازسازی منازل آسیب دیده کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به احداث مدرسه در این منطقه گفت: قرار است که یکی از مدارس با ظرفیت سه کلاس و یکی دیگر از مدارس با ظرفیت یک کلاس در این منطقه احداث شود که تاکنون محوطه‌سازی یکی از مدارس با ماشین آلات راه‌سازی مناطق نفت‌خیز جنوب انجام شده است؛ بازگشایی‌ها و راه‌گشایی‌ها نیز در حال انجام است و سایر اقدامات در حال پیگیری است. همچنین زمین یکی از مساجد که بر سر راه انتخاب شده بود برای ساخت آن به خیر معرفی کردیم تا اقدامات لازم را انجام دهد.

امام جمعه شهرستان اندیکا از فعالیت گروه‌های پزشکی متعدد در این منطقه ابراز خرسندی کرد و افزود: خدمات دندانپزشکی و چشم پزشکی در روحیه مردم فوق‌العاده مؤثر بوده است؛ عینک رایگان به تمام کسانی که نیاز داشتند، تقدیم شد؛ دندانپزشکی هم به صورت رایگان انجام شد و قرار است که یک تیم دیگر با دو برابر ظرفیت تیم قبل بیایند و مستقر شوند؛ البته با رئیس کمیسیون پزشکی مجلس هم صحبت کردیم تا تیم‌های پزشکی که می‌شناسند را اعزام کنند.

وی گفت: امید است که بحث‌های درمانی و بهداشتی تقویت می‌شود و هر چه سریع‌تر بیمارستان مصوب، احداث شود و خدمات تخصصی و سیار رادیولوژی، سونوگرافی و دیالیز که قول دولت بوده است زودتر به نحو احسن مستقر شوند و در نقاط مختلف ارائه خدمات کنند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار