اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
شهردار اهواز: ا استقرار صنایع در اهواز، شهر به صورت نامتوازن به سمت صنایع سوق پیدا کرده و منجر به ایجاد آلایندگی شده است بنابراین رشد نامتوازن در شهر ایجاد و شهر دچار به هم ریختگی شده است.
شهردار اهواز با اشاره به تعارض میان میدان میوه و تره بار مرکزی و میدان میوه الغدیر گفت: برخی سعی می‌کنند میدان الغدیر تعطیل و آن بازار رونق بگیرد اما من به این موضوع قائل نیستم و در زمینه میدان الغدیر کوتاه بیا نیستم.

رضا امینی در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های خوزستان که شامگاه شنبه (۲۰ آذرماه) برگزار شد، با اشاره به تعارض میان میدان میوه و تره بار مرکزی و میدان میوه الغدیر اظهار کرد: در تمام کلانشهرها، شهرداری‌ها وظیفه سامان‌دهی میادین میوه و تره بار و مشاغل شهری را دارند اما در اهواز کسی دیگر با هر نیتی برای انجام این وظیفه ورود کرده است.

وی افزود: میدان الغدیر بیش از سه دهه در حال فعالیت است و از طرفی نیز میدان میوه و تره بار مرکزی، مورد مناقشه و تبادل جدی مالکیت و رفتارهای اقتصادی است.

شهردار اهواز گفت: دستگاه‌های نظارتی اعم از شهرداری و شورای تامین، همه وظیفه دارند سازوکاری تعریف کنند تا واسطه و دلال موجب افزایش قیمت میوه برای مصرف‌کننده نشوند که این نقیصه وجود دارد. اکنون این نقیصه به عنوان ابزاری در حال استفاده است تا این بازار (میدان الغدیر) تعطیل و آن بازار (میدان میوه و تره بار مرکزی) رونق بگیرد اما من به این موضوع قائل نیستم و در زمینه میدان الغدیر کوتاه بیا نیستم و حتی اگر قرار است اعدام شوم، اعدامم کنند.

امینی با بیان اینکه نباید جایی برای رونق جای دیگر تعطیل شود، تصریح کرد: باید با تخلف، دلالی و واسطه‌گری در میدان الغدیر به شدت برخورد شود. در گذشته شهرداری در این زمینه کوتاهی کرده است؛ باید با اصلاح هندسی، باراندازهای غیرمجاز که واسطه‌ها ایجاد کرده‌اند، حذف و نظارت قوی شود تا میوه بدون واسطه به دست مردم برسد نه اینکه قیمت میوه و تره بار میدان الغدیر گران‌تر از وانت کنار خیایان باشد.

وی با اشاره به تبعات درگیری سیاسی و اجتماعی، گفت: اگر قرار است آرامش و امنیت به مردم هدیه شود باید بسیاری از این مسائل در حاکمیت حل شود.

شهردار اهواز با بیان اینکه هر کسی باید به وظیفه خود عمل کند، بیان کرد: اینکه یک مغازه‌دار، چند درخت را جلوی در مغازه خود قطع می‌کند تا پیشانی مغازه مشخص شود از جسارتی است که این افراد پیدا کرده‌اند. در اهواز جایگاه شهرداری تا حدی تنزل پیدا کرده است که هر کسی هر کاری دلش می‌خواهد انجام می‌دهد.

امینی افزود: چرا با این شرایط درآمدی و عوارض، مشکلات دیگر شهرها کمتر است؟ باید علت اصلی این موضوع مطالبه شود.

وی بیان کرد: با استقرار صنایع در اهواز، شهر به صورت نامتوازن به سمت صنایع سوق پیدا کرده و منجر به ایجاد آلایندگی شده است بنابراین رشد نامتوازن در شهر ایجاد و شهر دچار به هم ریختگی شده است.

شهردار اهواز  در خصوص نظافت شهر افزود: در تلاش هستیم تا با ایجاد سازوکارهای جدید در بخش نخاله‌های ساختمانی از فناوری جدیدی استفاده کنیم. با ظرفیت بخش خصوصی این نخاله‌ها را خریداری و به محصولات قابل استفاده تبدیل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: نظافت و داشتن فضای سبز، حداقل‌های زندگی شهروندی است. در این بخش نخستین اولویت، روشن شدن و یا بازسازی فضاهای سبز موجود در شهر است و باید در بودجه سال آینده توسعه فضای سبز تفرجگاهی مورد توجه قرار بگیرد.

امینی با اشاره به نیروهای مازاد و ناکارآمد شهرداری اهواز و وضعیت مدیریت شهری بیان کرد: در اصفهان در مدت ۱۲ سال یک شهردار داشتیم اما در این مدت در اهواز ۱۷ شهردار داشتیم.

شهردار اهواز افزود: از روز نخست حضورم در اهواز حاشیه‌هایی برای من ایجاد کردند و مدیر پروازی و موارد دیگر را مطرح کردند و برخی من را نصیحت کردند که به این شهر نیایم اما بسیاری نیز تاکید کردند که در این شهر حضور پیدا کنم تا به مردم خدمتی کنم. نمی‌گویم اهوازی یا خوزستانی نبوده اما این کار را نکردند.

وی گفت: تا جایی که بدانم مثمر ثمر هستم و می‌توانم برای بهبود شهر کار کنم، خواهم بود و اگر قرار است بمانم با همه ناملایمات مبارزه می‌کنم زیرا آدمی نیستم که با وحشت و شانتاژ از میدان به در بروم اما اگر چنین حسی نداشتم، همان لحظه می‌روم.

امینی بیان کرد: گفته می‌شود از بس در این شهر کار نشده، مردم اهواز کم توقع هستند در حالی که این شهر ظرفیت‌های زیادی دارد. باید کمک شود تا در اهواز کار شود. چگونه توقع وظیفه داریم اما به اختیار قائل نیستیم؟

شهردار اهواز گفت: اگر می‌خواهیم حق اهواز را ادا کنیم باید حداقل در هر منطقه یک فرهنگ‌سرا و ورزشگاه وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: در گذشته حدود ۸۰ زمین ورزشی در اهواز ایجاد شده که بخشی نیمه کاره هستند یا تاسیسات‌شان به سرقت رفته است و اکنون تنها ۱۲ زمین در حال فعالیت هستند.

امینی گفت: پارک بانوان ولی عصر (عج) نیز به بخش خصوصی واگذار می‌شود تا به مردم و کارکنان شهرداری خدمت دهد اما پارک بانوان باید جایی باشد که بانوان کاملا آزاد باشند و بتوانند بدون پوشش، ساعاتی تفریح کنند و شرایط امنیتی این مکان نیز بسیار مهم است. با توجه به وجود زمین زیاد در اهواز، در هر منطقه از شهر باید یک پارک بانوان داشته باشیم و در صورت سرمایه‌گذاری می توان در چهار سال مدیریت شهری، حداقل سه چهار پارک را بهره‌برداری کرد.

وی بیان کرد: امروز شهر اهواز و شهرداری اهواز یکی از نحیف‌ترین و پایین ترین سطوح مدیریتی را در کشور دارد. حق شهر اهواز این نیست و البته اگر بخواهیم به عقب برگردیم، فرصت‌ها را از دست می‌دهیم در حالی که استان‌های دیگر به سرعت در حال رشد هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار