اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی؛
ولی اسماعیلی گفت: مباحث کلی مطرح شد از جمله حمایت از بومی‌گزینی در استخدامی‌ها، ایجاد مسئولیت‌های اجتماعی برای شرکت‌های موجود در خوزستان و عمل به تعهدات، حاشیه‌نشینی و شرکت‌هایی که ذیل مجموعه شستا هستند انجام شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تعیین تکلیف مقررات قانون کار در منطقه آزاد اروند از مباحث اصلی کمیسیون اجتماعی مجلس است و این دوگانگی حتما باید حل شود.

به گزارش شوشان ولی اسماعیلی در نشست شورای اجتماعی خوزستان که (۲۵ دی‌ماه) با حضور اعضای کمیسیون مجلس شورای اسلامی در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سه روز است که در خدمت مردم خونگرم خوزستان هستیم. بازدیدهای مختلفی از مناطق محروم و حاشیه شهر اهواز داشتیم؛ شهر اهواز پس از مشهد بیشترین میزان حاشیه‌نشینی را در کشور دارد و حدود ۴۰۰ هزار نفر در اهواز حاشیه‌نشین هستند.

وی افزود: مباحث کلی مطرح شد از جمله حمایت از بومی‌گزینی در استخدامی‌ها، ایجاد مسئولیت‌های اجتماعی برای شرکت‌های موجود در خوزستان و عمل به تعهدات، حاشیه‌نشینی. پیگیری احیای کشتی‌سازی اروند و شرکت‌هایی که ذیل مجموعه شستا هستند انجام شد و قرار شد اگر این شرکت‌ها راکد هستند فعال شوند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تعیین تکلیف مقررات قانون کار در منطقه آزاد اروند از مباحث اصلی کمیسیون اجتماعی مجلس است و این دوگانگی حتما باید حل شود. در این خصوص قرار شد جلسه‌ای سه گانه با حضور منطقه آزاد اروند و نمایندگان داشته باشیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: همچنین قرر شد تیمی وضعیت مراکز درمانی را ارزیابی کند تا کار مردم در بحث درمانگاه‌ها زمین نماند. تخصیص درصدی از ارزش افزوده آلایندگی در استان خوزستان نیز از خواسته‌های مردم و مسئولین بود. تکمیل صنایع تبدیلی نیز از دیگر موضوعات مطرح‌شده است.

در نهایت نیز بحث مهم این است که کارخانه‌های فعال در خوزستان که در تهران هستند و یا حساب بانکی آن‌ها در تهران است به خوزستان منتقل شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار