اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۳۰ هزار و ۱۸ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده است.

فرامرز شادفر با اعلام این خبر اظهار کرد: سهم نیروگاه‌های برق‌آبی در این مدت ۷ هزار و ۳۵۷ گیگاوات ساعت معادل ۲۴ درصد، سهم نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی برابر با ۲۲ هزار و ۱۹۱ گیگاوات ساعت معادل ۷۲.۵ درصد و سهم نیروگاه‌های تولید پراکنده ۴۶۹ گیگاوات ساعت معادل حدود ۱.۵ درصد از کل انرژی تولیدی بوده است.

وی افزود: ۴۳ درصد از برق تولیدی نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و ۵۷ درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی (زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) تولید و به شبکه تحویل شده است.

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: پیک آذرماه ۱۴۰۰ به میزان ۳ هزار و ۳۵۰ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار سال قبل ۶ درصد رشد داشته است. انرژی مصرفی در نه ماهه سال ۱۴۰۰ نیز برابر با ۳۴ هزار و ۷۸۸ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود ۸.۹ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

به گزارش ایسنا به نقل از برق منطقه‌ای خوزستان، شادفر تصریح کرد: به منظور تامین انرژی مطمئن برای کلیه مشترکین و تامین رفاه عمومی ضروری است تا استفاده بهینه از انرژی الکتریکی توسط تمامی اقشار جامعه به طور جدی مدنظر قرار گیرد و و جابه‌جایی مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف (۱۸ الی ۲۱) به سایر ساعات شبانه‌روز توسط کلیه مصرف کنندگان امری لازم و ضروری است.

وی اظهار کرد: ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال برابر با ۱۳ هزار و ۱۹۶ مگاوات بوده که از این مقدار، ظرفیت منصوبه بخش آبی هشت هزار و ۱۶۹ مگاوات و بخش حرارتی پنج هزار و ۲۷ مگاوات است. ظرفیت منصوبه بخش DG (تولید پراکنده) نیز ۱۳۹ مگاوات است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار