اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
یک مقوله تاریخی وجود دارد و آن اینکه هر ملتی اگر قادر به دفاع از خود در برابر دشمنانش نباشد برای همیشه در صفحات تاریخ دفن خواهد شد.

شوشان - دکتر حسن هانی زاده:

یک مقوله تاریخی وجود دارد و آن اینکه هر ملتی اگر قادر به دفاع از خود در برابر دشمنانش نباشد برای همیشه در صفحات تاریخ دفن خواهد شد.

ملتهای زیادی در طول تاریخ وجود داشتند که بر اثر رفاه طلبی و لذت جوئی از تقویت زیر ساختار های دفاعی خود غافل ماندند ودر برابر دشمن تسلیم شدند و برای همیشه از عرصه های "حیات کریمه” حذف شدند.

الجزایر در طول ۱۵۰ سال استعمار فرانسه بیش از یک ونیم میلیون شهید تقدیم کرد وسر انجام پس از دهها سال مبارزه نفس گیر در سال ۱۹۶۲ استقلال خود را بدست اوردند.استقلال الجزایر هزینه های انسانی سنگینی برای ملت الجزایر به همراه داشته واز این رو پس از ۶۰ سالی که از استقلال این کشور می گذرد مبارزات ملت الجزایر به الگوئی برای ملتهای تحت ستم تبدیل شد.

با اینکه در دوران استعمار فرانسه شرایط  اقتصادی  ورفاهی ملت الجزایر در حد بالائی قرار داشت اما هیچگاه این ملت به خاطر شرایط نا مساعد اقتصادی که امروز گریبانگیر ملت الجزایر است هر گز از مبارزه با فرانسه پشیمان نیستند.

مصداق دیگر این مقوله ،مردم هند هستند  که پس از سالها مبارزه با استعمار انگلیس وتقدیم هزاران کشته استقلال خود را بدست آوردند در حالی که در دوران استعمار انگلیس مردم هند شاهد شکوفائی اقتصادی بالائی در کشور خود بودند.

ملت بزرگ ایران  در دوران حاکمیت سیاه قاجارها و پهلوی ها بر ایران همواره از دخالت استعمارگران انگلیس و سپس امریکا بشدت رنج می بردند بویژه اینکه در دوره حاکمیت محمد رضا پهلوی امریکا بر کلیه جنبه های اقتصادی ،سیاسی و فرهنگی ایران تسلط داشت.

وجود دهها هزار مستشار نظامی امریکائی و اسرائیلی در ساختار امنیتی ،نظامی و فرهنگی ایران نشان میداد که ایران علیرغم استقلال شکلی و ظاهری تحت حاکمیت  غرب قرار داشت واین امر بسیاری از نخبگان دینی و علمی ایران را رنج می داد.

شرایط اقتصادی ایران نیز در تعریف رفاه اجتماعی جهانی در تراز قابل قبولی قرار داشت اما رفتار تهاجمی توام با هژمونی مستشاران امریکائی نسبت به نخبگان وطندوست ایرانی ضریب اسیب پذیری رژیم پهلوی را بشدت افزایش داد تا جائی که تراکمات سیاسی به یک انفجار عمومی علیه حاکمیت پهلوی تبدیل شد.

چرا ملت ایران در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ در حالی که در شرایط اقتصادی مناسبی قرار داشتند علیه رژیم پهلوی که بشدت به امریکا وغرب وابسته بود قیام کردند آیا ملت ایران در انقلاب  تاریخی خود در صدد بهبود وضع معیشتی خود بودند؟.

قطعا موضوع رفاه واقتصاد در انقلاب تاریخی ۲۲ بهمن ۵۷ محلی از اعراب نداشت اما ملت ایران در ان زمان از حاکمیت  امریکا وغربی ها بر یک کشوری مانند ایران که بر خوردار از ریشه های عمیق  فرهنگ اصیل مذهب اهل الببیت علیهم السلام است، بشدت رنج می برد.

طبیعی است وقتی کشوری مانند ایران از زیر نفوذ امریکا وغرب خارج می شود و به عنون قطب سوم در عرصه های معادلات بین المللی در برابر قدرت های استعاماری شرق وغرب قد علم می کند با یک سری چالش ها ومشکلاتی مواجه می شود.

خروج ایران از چتر نفوذ غرب وشرق و شکل گیری پدیده ای نو به نام جمهوری اسلامی که نقشه راه دو ابر قدرت استعمار گر ان زمان یعنی اتحاد جماهیر شوروی و امریکا را بر هم می زند بطور طبیعی مورد پذیرش قدرت های استعماری نخواهد بود.

از این رو محاصره اقتصادی ،جنگ تحمیلی ۸ ساله رژیم سابق عراق ،شورش های داخلی ،کودتای نوژه ،انفجار ها ، ساز تجزیه طلبی ،ترور شخصیت های تاثیر گذار انقلاب وجریان سازی های رسانه ای وسیاسی  علیه ایران در دستور کار قدرت های غربی قرار گرفت.

در چنین فرایندی تلاش برای ارتقاء سطح معیشتی مردم ایران تحت تاثیر فضای تقابل امنیتی ونظامی با دشمنان انقلاب قرار می گیرد زیرا هدف غرب وامریکا وصهیونیسم بین المللی فلج کردن اقتصاد ایران وایجاد نارضایتی مردمی و اجتماعی  است.

اینکه در بدنه دولتهای گذشته کم کاری هائی برای ارتقای وضع معیشتی مردم صورت گرفته قابل انکار نیست اما همه دولتها در طول ۴ دهه گذشته تلاش خود را برای شکستن حلقه محاصره اقتصادی به کار گرفتند.

در راس مقامات ایران رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای قرار دارد که صادقانه ودلسوزانه برای بهبود شرایط معیشتی ورفاهی ملت وارائه رهنمودهای لازم به مسولین کشور در حوزه های مختلف، تلاش کرد.

امروز اولویت نظام جمهوری اسلامی تامین معیشت مردم است اما مهمتر از آن حفظ ثبات، امنیت و زیر ساختار های دفاعی بخشی از استراتژی نظام است هر چند مقام معظم رهبری همواره ارتقاء وضع معیشتی را از وظایف مهم مسولان تلقی می کنند.

بنا بر این برخی از اشخاص که داعیه دار دلسوزی برای مردم هستند واز رهگذر قلمفرسائی غیر علمی تلاش می کنند که خود را متولی مردم تلقی کنند،باید بدانند که ایران بیش از ۴ دهه است در معرض تهدیدات قدرت های خارجی قرار دارد.

این افراد که مسائل را بسیار سطحی و احساسی مورد توجه قرار می دهند نباید مسائل حاشیه ای را بر  ثبات، پایداری و قدرت باز دارندگی نظام به بهانه دلسوزی برای وضع معیشتی مردم،ترجیح دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار