اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی بارندگی کمتر از نرمال در بهمن‌ماه گفت: در بارش بسیار عقب هستیم و هنوز سدهای خوزستان در شرایط خوبی قرار ندارند.

محمد سبزه‌زاری با اشاره به وضعیت بارندگی در خوزستان در بهمن و اسفندماه اظهار کرد: طبق مدل‌های پیش‌بینی فصلی، بارندگی در استان خوزستان در بهمن‌ماه کمتر از نرمال و در اسفندماه نرمال خواهد بود.

وی افزود: در مجموع در بهمن‌ماه بارندگی در جنوب غرب ایران در حوضه رودخانه‌های کرخه، دز و کارون کمتر از نرمال اما در اسفندماه نرمال پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: تاکنون در خوزستان ۱۲۹ میلیمتر بارندگی رخ داده که این میزان بارش نسبت به بلندمدت ۳۲ درصد و نسبت به سال گذشته ۲۶.۶ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به وضعیت بارندگی در استان‌های بالادست خوزستان بیان کرد: بارندگی در چهارمحال و بختیاری نیز ۲۶۱ میلیمتر بوده که نسبت به بلندمدت ۴ درصد و نسبت به سال گذشته ۲۳.۹ درصد کاهش داشته است. میزان بارندگی در کهگیلویه و بویر احمد نیز ۳۴۸ میلیمتر بوده که نسبت به بلندمدت ۴.۹ درصد و نسبت به سال گذشته ۴.۸ درصد افزایش بارندگی داشته است.

سبزه‌زاری افزود: در لرستان نیز تاکنون ۲۰۹ میلیمتر بارندگی رخ داده که نسبت به درازمدت ۱۹ درصد کاهش و نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است. بارندگی در ایلام نیز ۹۴ میلیمتر بوده که نسبت به درازمدت ۵۳ درصد و نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد کاهش داشته که وضعیت بارندگی این استان بسیار اسفناک است.

وی در خصوص وضعیت سدهای خوزستان تصریح کرد: با توجه به این آمار، در بارش بسیار عقب هستیم و هنوز سدهای خوزستان در شرایط خوبی قرار ندارند. باید توجه شود سال گذشته سدهای خوزستان پر بود اما امسال با سدهای خالی با این میزان کم بارش‌ها مواجه شده‌ایم و حداقل باید دو سه بارش قوی رخ دهد تا وضعیت سدها بهتر شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار