اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
در نشست کارگروه امداد و نجات خوزستان با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه امسال بیشترین عملیات امداد و نجات جاده‌ای مربوط به محور مشراگه - رامهرمز - اهواز و بیشترین آمار تلفات مربوط به محور خرمشهر – اهواز بوده است، بر لزوم توجه به زیرساخت‌ها در محورهای استان تاکید شد.

دکتر علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در نشست کارگروه امداد و نجات خوزستان که در شورای پدافندغیرعامل برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه تصادفات مرگباری در محورهای مواصلاتی استان خوزستان رخ داده که بی‌سابقه بوده و نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته که نگران‌کننده است.

وی افزود: باید در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه آموزش بیش از پیش تلاش شود و فرهنگ‌سازی را در اولویت فعالیت‌ها قرار داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به طرح پیشنهاد راه‌اندازی شهرک ترافیک در شهرستان خرمشهر، گفت: کمپین‌هایی نیز در این خصوص به راه افتاده که امید است با همکاری پلیس راهور و سایر مجموعه‌ها این اقدامات بیشتر و موثرتر شوند.

خدادادی به زیرساخت‌های استان خوزستان و میزان تردد بالا در محورها اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر در این زمینه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در خصوص لزوم آمادگی برای مواجهه با پیک جدید شیوع ویروس کرونا، گفت: در حال حاضر در مرحله پیش از پیک هستیم و شواهد نشان‌دهنده آن است که در روزهای آینده وارد پیک جدیدی خواهیم شد لذا در زمینه پدافند غیرعامل تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تزریق دوز سوم واکسن و تشویق افراد واکسن‌نزده به واکسینه شدن راهکار مدیریت و کنترل شرایط است.

علی پهلوان معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان نیز با ارائه گزارشی از عملیات‌های امداد و نجات، گفت: در ۱۰ ماه امسال ۹۵۹ تیم امداد و نجات به ارائه خدمت پرداخته و یک هزار و ۷۶۲ نفر درمان سرپایی دریافت کرده‌اند، ۴۵۸ نفر به مراکز درمانی انتقال داده شده و ۱۱هزار و ۲۵۴ نفر نیز اسکان اضطراری یافته‌اند.

وی افزود: در این بازه زمانی عملیات‌های امدادرسانی در آتش‌سوزی‌ها هشت مورد، سیل و آبگرفتگی منازل ۱۶ مورد، برف و کولاک سه مورد، زلزله با بزرگی بیش از ۴ ریشتر ۹ مورد، حوادث جاده‌ای ۳۲۰ مورد، دریایی و ساحلی ۲۷ مورد، کوهستان ۴۷ مورد و خدمات شهری و حضوری ۱۹۸ مورد به ثبت رسیده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: بیشترین عملیات امداد و نجات جاده‌ای مربوط به محور مشراگه - رامهرمز - اهواز با ۴۹ حادثه و بیشترین آمار تلفات مربوط به محور خرمشهر - اهواز با ۱۲ فوتی بوده است.

نشست کارگروه امداد و نجات در شورای پدافند غیرعامل با دستور کار ارایه گزارش آمار عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان، ارایه گزارش آمار تصادفات جاده‌ای توسط پلیس راه استان و ارایه راهکار برای کاهش تصادفات توسط اعضای کارگروه، ارایه گزارش سازمان آتش‌نشانی از عملیات امداد و نجات در حوادث انفجار در اثر نشت گاز در شهر اهواز و ارایه راهکار جهت کاهش این حوادث و تبادل نظر در خصوص تقویت توان لجستیکی دستگاه‌ها به منظور پشتیبانی از عملیات‌های امداد و نجات در حوادث و سوانح به صورت غیر حضوری و با بهره‌گیری از فضای مجازی برگزار شد.

در ادامه این نشست فرمانده عملیات پلیس راهور استان، مسئول عملیات آتش‌نشانی اهواز، مدیر سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش و رئیس اداره پدافند غیرعامل شهرداری اهواز نیز به ارائه گزارش و طرح پیشنهادها و راهکارها پرداختند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار