اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه باید آب شرب سالم در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: مدیری که سلامت مردم برای وی مهم نیست، نباید ادامه کار دهد زیرا سلامت مردم خط قرمز ما است.

رضا نجاتی در نشست کمیته آب و فاضلاب و بیماری روده‌ای (التور) که امروز برگزار شد، اظهار کرد: ما می‌خواهیم آب شرب سالم در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش شوشان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، وی با تاکید بر ضرورت کنترل بهداشت افزود: بهداشت بر درمان اولویت دارد. اگر بتوانیم موضوعات بهداشتی را کنترل و مدیریت کنیم، نیازی به درمان نخواهد بود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به وضعیت آب پشت سدها گفت: در سال جاری وضعیت آب در پشت سدها نگران کننده‌تر شده است و این موضوع کار ما را سخت‌تر می‌کند.

وی افزود: در آب و فاضلاب تلاش‌هایی صورت گرفته اما تعاملات اندکی در شهرستان‌ها وجود دارد، تیم‌های ناظر باید به صورت جدی‌تر کار را دنبال کنند.

نجاتی گفت: فرمانداران و بخشداران جلسات شورای سلامت را ادامه دهند و گزارش‌های لازم را دریافت کنند. تیم‌هایی نیز برای نظارت تعیین شود و گزارش‌های لازم را دریافت کنند.

وی با اشاره به وضعیت آبی در استان خوزستان گفت: کشت شلتوک کاملا ممنوع شد و ما روی آب شرب متمرکز شده‌ایم، بنابراین باید آب شرب سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی در رابطه کلرزنی در برخی شهرستان‌ها گفت: برخی از شهرستان‌ها میزان کلرزنی پایینی دارند و ‌آب و فاضلاب باید پیگیری‌های لازم را انجام دهد و تکلیف این شهرستان‌ها مشخص شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به فعالیت ضعیف مدیران آب و فاضلاب در برخی از روستاها و شهرهای استان افزود: مدیری که سلامت مردم برای وی مهم نیست، نباید ادامه کار دهد زیرا سلامت مردم خط قرمز ما است.

نجاتی پیرامون وضعیت ابتلا به بیماری وبا و التور در چندسال اخیر گفت: با مدیریت خوبی که صورت گرفت در چند سال اخیر بیماری وبا و التور نداشتیم.

وی افزود: روستاها در رابطه با سلامت آبی بیشتر مورد تعرض هستند زیرا شبکه آبی در آن‌ها طولانی است، دهیاران و بخشداران افزون بر شورای سلامت جلسه خاص پیرامون مسائل بهداشتی برگزار کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: از مقدار آبی که پشت سدها است باید مراقبت کنیم، هیچ دستگاهی به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد و همه پای کار باشند.

وی با تأکید بر ضرورت فعالیت فرهنگی جهت استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب بیان کرد: صدا و سیما فرهنگ‌سازی لازم را در زمینه صرفه‌جویی در آب انجام دهد. دانشگاه علوم پزشکی و اداره آب و فاضلاب نیز جلساتی با یکدیگر داشته باشند تا به صورت تخصصی‌تر اطلاعات میان این دو دستگاه تبادل شود.

نجاتی گفت: فرمانداران در رابطه با بهداشت آب شرب مردم  نظارت کافی را داشته باشند و مواردی که مدنظر است را به استان انتقال دهند.

گفتنی است، در این نشست مواردی همچون وضعیت آب و فاضلاب استان خوزستان، تعداد روستاها و شهرهای تحت پوشش آبفا و مناطق فاقد لوله‌کشی، وضعیت لایروبی و آهک‌پاشی در شهر و روستا، وضعیت کلرزنی در مناطق شهری، مطلوبیت آب، وضعیت و تعداد آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت در استان و… بررسی شد.

لازم به ذکر است، در بحث مطلوبیت کلرسنجی شهرستان‌های کارون، اهواز غرب و شرق، باوی، هندیجان و ماهشهر با وضعیت قرمز نیازمند مداخله فوری هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار