اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
رئیس اداره حریم بانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ چاه غیرمجاز در سطح خوزستان شناسایی شده است.

علی غلامعلی نژاد با اشاره به وجود چاه‌های غیرمجاز در خوزستان اظهار کرد: بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ چاه غیرمجاز در سطح خوزستان شناسایی شده که این آمار رو به افزایش است.

وی افزود: در پنج سال گذشته بیش از ۴۵۰ حلقه چاه غیرمجاز پر شده است. در دو سال گذشته نیز بیش از ۱۸۶ چاه پر شده‌اند اما باید این کار با سرعت بیشتری انجام شود.

رئیس اداره حریم بانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: هر گونه حفر چاه و بهره‌برداری از آب‌های زیرسطحی مانند آب‌های سطحی نیازمند اخذ مجوز از سازمان آب و برق خوزستان است. اگر در نقطه‌ای مجوز این کار داده نمی‌شود، بر اساس مطالعات انجام شده است زیرا در صورت صدور مجوز و انجام این کار، به منطقه آسیب وارد می‌شود.

غلامعلی نژاد با اشاره به تبعات وارد شدن آسیب به منابع زیرسطحی بیان کرد: اگر در منطقه‌ای زلزله رخ دهد، می‌توان یک منطقه را بازسازی کرد اما زمانی که آب‌های زیرسطحی از یک نقطه تخلیه شود، دیگر آسیب وارد شده به این منطقه از جمله نشست زمین جبران ناپذیر است.

وی عنوان کرد: همه مردم و مسئولان باید کمک کنند تا از ایجاد این چاه‌ها پیشگیری و این آمار را کاهش دهیم.

رئیس اداره حریم بانی سازمان آب و برق خوزستان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: مردم در صورت مشاهده هر گونه حفر چاه یا بهره‌برداری از منابع آب‌های زیرزمینی موضوع را به ادارات امور آب اطلاع دهند. در مرکز خوزستان نیز اداره حریم بانی آماده دریافت گزارشات مردمی در این زمینه است. همچنین می‌توانند با این شماره ۰۹۰۳۱۵۸۰۵۸۴ تماس بگیرند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار