اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۰
شوشان - دکتر حسن دادخواه :
امروزه و پس از روی کار آمدن دولت جدید، بسامد استفاده و کاربرد واژه اصلاح، با رویکرد اقتصاد، یعنی انجام اصلاح سیستم و سیاست های اقتصادی، در زبان مقامات کشور و رسانه ها، افزون شده است. البته رسیدن به ضرورت انجام اصلاح در روندهای اقتصادی گام با برکتی است و همه مردم ایران امیدوارند که پر دستاورد نیز  باشد.
ناگفته پیداست که هر اقدام اصلاحی بویژه اگر اقدامی عمیق و به مثابه انجام یک جراحی باشد، نیازمند شرایطی است و چنانچه آن شرایط آماده نباشد چه بسا بدن و جسم بیمار، توان تحمل آن را نداشته باشد.
انجام اصلاح اقتصادی، نیازمند وجود ثبات اقتصادی و ثبات سیاسی در کشور و ثبات در روابط جهانی میان ایران با دیگر کشورها و سازمان های جهانی از یک سو و قابل اطمینان بودن میزان اعتماد میان مردم و حاکمیت از سوی دیگر است. در همین راستا، مهارت و تجربه پزشکان جراح و مقاماتی که متصدی انجام این جراحی و اصلاح هستند، قابل شک و انکار نیست.
به زبان دیگر، چنانچه هر یک از شرایط بالا، فراهم نباشد، به همان اندازه، احتمال موفق شدن اصلاح و جراحی اقتصادی کاهش می یابد.
پیشینه و بسامد بالای کاربرد واژه اصلاح، در زبان و ادبیات سیاسی مقامات و رسانه ها هنوز در یاد و خاطر بسیاری از شهروندان ایران است. در آن روزگار، تشخیص داده شد که اصلاحات سیاسی به مثابه سرچشمه اصلاحات اقتصادی و فرهنگی است و می تواند میهن عزیزمان را از آفت هایی که هنوز سربرنیاورده بود و یا هنوز در مراحل اولیه رشد خود بود و اصلاح و هرس آن آسان است، نجات دهد.
در همان روزگار که شرایط برای انجام یک اصلاح، به اندازه کافی فراهم بود ولی استفاده از عبارت جامعه مدنی، چنان هزینه بر شد که گروهی وادار شدند تا جامعه مدنی را به مدینه النبی گره بزنند.
و امروز و پس از گذشت نزدیک به سه دهه، همه پذیرفته و وادار شده ایم تا در نبودن شرایط لازم، دست به انجام اصلاح در بخش اقتصادی بزنیم. 
امید و آرزوی هر ایرانی وطن دوست آن است که دولت و مجموعه نظام جمهوری اسلامی با همکاری قطعی مردم رنج‌دیده، بتوانند این مرحله و مراحل بعد از تحولات اصلاح طلبانه را با موفقیت پشت سر بگذارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار