اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
مهندسی کردن انتخابات موجب از بین رفتن مفهوم اهتمام در سطوح محلی، منطقه ای و ملی می گردد زیرا، عقل کل گرایی توسعه ی منطقی و عقلانی امور  را از مدار خارج کرده و به جای همه ی عقول موجود در جامعه تصمیم می گیرد و عملا آن عقول را از میدان تدبیر و خلاقیت حذف می نماید.

 شوربختانه، تعطیلی اجباری عقول، تنبلی و عواقب جبران ناپذیری را به جای می گذارد. معمولا، در کشورهای مترقی و پیشرفته که فرهنگ سیاسی غنی دارند همواره عقل کل ها، بعنوان فصل الخطاب حرف آخر را در صورت لزوم بعد از شکل گیری همه ی فرآیندهای دموکراتیک در همه سطوح اجرایی می زنند و هیچ عجله ای برای نتایج زود رس برنامه های خود ندارند و هرگز شان مدیریتی خود را با مهندسی های هچل هفت خانمانسوز با پرداخت هزینه های پشیمان کردی گزاف ضایع نمی کنند.

به هرحال خیرخواهان انقلاب و نخبه گان وطن پرست باید واقعیت های سیاسی را بنویسند و روشنگری نمایند زیرا، هرچه مهندسی کردن انتخابات در کشور بی معیارتر شود به همان میزان و تناسب ناکارآمدی، رکود، تورم و گرانی های افسار گسیخته بیشتر می شوند به گونه ای که هزینه های پشیمان کرد گزافی را روی دست عقل کل ها می گذارد و متاسفانه دیده شده که آن عالی مقامان برای حل پیامدهای آن معضلات باز  به جای  اصلاح   منطقی و عقلانی فرآیندهای اجرایی و اولویت بخشی ویژه به مقوله ی اهتمام، دوباره دست به مهندسی بالادستی بدتری می زنند.

القصه، وقتی وزیر کشور می گوید؛ مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن نباتی چهار قلم کالایی هستند که در طرح اصلاح یارانه‌ها قیمت آن تغییر خواهد کرد و مجوز افزایش قیمت با اصلاح یارانه‌ها، فقط برای این چهار قلم کالا صادر شده و به غیر از این کالاها، هیچ مجوزی برای افزایش قیمت کالاهای دیگر وجود ندارد.

خب، معلوم است با این وجود، آیا جناب وزیر تا حالا، خود این موضوع را تجربه نکرده است که وقتی نرخ کالایی افزایش می یابد طبق قانون ظروف مرتبطه این افزایش کالا به تمام محصولات دیگر و نیز کارهای خدماتی مرتبط به آن تسری می یابد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار