اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۱
شوشان - نوید قائدی :
دوست دارم در همین ابتدا جمله ای به اختصار بگویم که امید دارم مفهوم آن گویا و قابل هضم باشد،اگر در خوزستان آنگونه که شایسته اهالی هنر -خاصه شعر و ادب- است آنها را گرامی می داشتند، شاید امروز شرایط فرهنگی و اوضاع اجتماعی استان ما امروز به گونه ای دیگر رقم می خورد.
منظور از اجتماع و فرهنگ عمومی، تاثیر کلام و ادب و ریزبینی ها و توصیه های عاشقانه ادیبانی است که دغدغه اجتماع و مردم زمانه خود را دارند، ارتباط شاعر با مردم در کوچه و خیابان و مکان های عمومی و خصوصی و در محل های کسب دانش و .... موتور مولد فرهنگ پروری و انسان سازی و نیک رفتاری است.
اگر مسئولان ادوار استان که معمولا دیر به بزنگاهها می رسند ، مردانی دوراندیش و مردانی با مشی توسعه فرهنگی بعنوان زیربنای توسعه پایدار بودند، امروز قطعا شرایط ما بهتر و حال ما خوبتر بود.
حال ما یعنی شرایط کالبدی و انسانی شهرها و روستاهای ما، یعنی احترام بیشتر به همدیگر و مطالبات زیست محیطی ، یعنی حس تعهد و مسئولیت بومی و جنوبی ما و صدها خروجی اجتماعی ما رخشان تر نمایان می ماند.
شعر و ادب و هنر هنرمندان در تمامی زمینه ها کارگشا هست، عناصر هنری خصوصا زبان ادبا راهگشا است، می تواند وحدت آورین باشد، می تواند آموزش دهنده و تربیت کننده باشد، مسئولان باید زمینه های شناسایی و پویایی و شکوفایی هنرمندان را فراهم کنند، باید زمینه های ظهور همگانی آثار آنها خصوصا عصاره های بومی را فراهم نمایند تا عامه مردم خصوصا قشر کودک و نوجوان بتوانند از آبخشور لطافت آن ها بهره مند شوند.
در جلسات فرهنگ عمومی استان و شهرستان ها باید طریقه ای و برنامه هایی برای غلبه فرهنگی خصوصا آثار بومی بر زندگی های عامه تدارک دیده شود تا زحمات شعرا و ادبا در تل هایی کاغذ  و نوشته و ... انبار نشود و بتواند تاثیر گذار باشد، هنر این عزیزان باید مردمی و فراگیر شود تا زمینه ارتقای سطح فرهنگ عامه را فراهم سازند، تا تمام اقشار حتی فقیر و کم برخوردار هم بتوانند از این آبخشورها سیراب شوند، استان ما خصوصا محله های کم برخوردار و ... نیازمند مراودات و خوراک های فرهنگی هستد تا زمینه های رشد و شکوفایی و بارقه های رشد خصوصا نسل نو و نوجوان فراهم و مهیا شود زیرا که زیربنای توسعه و رفع عقب ماندگی های گذشته قطعا نیروی خلاق و پویای فعلی خواهد بود.
امیدوارم که تا بیشتر از این دیر نشده فقط هدف مسئولان ملاقات در تخت های بیمارستان و یا سنگ های قبر و برگزاری یادبود هنرمندان نباشد،چون هنرمند زنده می تواند منشاء خیر و برکت بیشتری باشد و البته خود تشنه ی خدمت و عاشق مردم است. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار