اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
شوشان - شاهپور زندی :
تطبیق آرای قالیباف در سال سوم ریاست بر مجلس با دو سالِ اول:
در حالی نمایندگان مجلس امروز چهارشنبه پنجم خرداد ۱۴۰۱  با ۱۹۴ رای، قالیباف را بار دیگر به عنوان رئیس انتخاب کردند که او در سال‌های اول و دوم، ۲۳۰ رای کسب کرده بود.

این حمایت نمایندگان ، گرچه کمی ریزش داشت ولی در مقایسه با دیگر مدعیان و رقیبان ایشان پیامهایی دارد.


مرتضی آقا تهرانی ۵۳ رای، الیاس نادران ۲۳ رای و فریدون عباسی ۳ رای کسب کردند، در این انتخابات ۱۰ رای هم به عنوان باطله اعلام شد.

رای فریدون عباسی که زمانی معاون احمدی نژاد و رییس سازمان انرژی اتمی بود هم از نکات جالب این رای گیری بود.

آیا رای کم عباسی ، نتیجه همراهی ایشان با احمدی نژاد بود؟

آیا می توان این رای را هم به حساب جریان احمدی نژاد گذاشت؟

پیش از این این نمایندگان قوه مقننه در سال اول و هشتم خرداد ۹۹ «محمدباقر قالیباف» را با ۲۳۰ رأی از مجموع ۲۶۴ رأی مأخوذه به عنوان رئیس مجلس انتخاب کرده بودند.

پنجم خرداد ماه ۱۴۰۰ در دومین دوره انتخابات هیات رئیسه مجلس هم قالیباف در رقابت با فریدون عباسی با ۲۳۰ رای در برابر ۱۸ رای پیروز و برای دومین بار رییس مجلس شد.

فریدون عباسی را تنها نماینده یک فرد یعنی خودش نمی توان دید که ایشان عضو *حزب یکتا* بوده و افراد شاخصی را در بخش های حاکمیتی و سیاسی مختلف به همراه دارد ، افرادی چون احمد وحیدی ، مصطفا محمدنجار، غلامحسین الهام ، مهردادبذر پاش ، پرویز فتاح ، صفار هرندی ، حاجی بابایی ، محمدمهدی زاهدی ، کامران دانشجو ، حسن طریقت منفرد ، محمد حسینی ، زریبافان ، محمد عباسی ، لطف اله فروزنده ، علیرضا علی احمدی و اسداله عباسی .

حزب یکتا که خلاصه شده چند واژه ست ، توسط برخی جاماندگان دولت احمدی نژاد و پس از انتخاب حسن روحانی تشکیل شد و افراد ان هم اکنون در شورا و دولت و نهاد رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس و استانداری ها جای دارند . 

در این دوره سوم‌ ، آرا قالیباف و عباسی کمتر شد ولی آرای فریدون عباسی با تفکر خاص و ویژه ای که در برابر موارد داخلی و خارجی کشور دارد ، بیشتر جالب است .
اینکه عضو شاخص حزب یکتا و معاون احمدی نژاد در انتخابات درونی مجلسی که عنوان انقلابی را هم یدک‌می کشد تنها سه رای دارد ؛ برای آگاهان سیاسی پیام روشنی دارد .

آیا نمایندگان مجلس کنونی ، که ترجیح دادند قالیباف را با ویژگی های خاص کنونی اش و بویژه موارد اخیر سفر خانوادگی شان به ترکیه برای خرید پوشاک نوزاد ، ریاست مجلس باشد ؛ به مرتضا آقا تهرانی (جریان مورد حمایت مصباح و‌پایداری ها) و‌فریدون عباسی و الیاس نادران و در یک واژه ، جریان تند مدعی اصولگرایی پیام بدهند؟

گرچه الیاس نادران را در میان اصولگرایان کنونی ، می توان مستقل تر و هشیارتر نام نهاد و دلیل این ادعا ، رو کردن مدارک جعلی محمدرضا رحیمی و کوردان و نیز  نطق مشهورش در برابر مصطفا پور محمدی معاون وقت وزیر کشور دولت احمدی نژاد نام برد ولی مواضع ایشان در برابر هاشمی رفسنجانی و‌حسن روحانی را هم نمیشود ندید. 

آیا این پیام‌ ، یک مورد معمولی خواهد بود یا یک راهبرد مورد حمایت اصولگرایان ؟
و  موارد پرسشی بسیار  دیگر.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار