اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
شوشان - شهلا عموری :
در یک مقایسه میان اهوازِ ٢٠ سال پیش و اهواز امروز به روشنی می بینیم که مرکز استان خوزستان در زمینه بهداشت محیطی بویژه حمل و نقل زباله و نخاله ساختمانی و روفت و روب جویهای روباز دچار پسرفت شدید شده است. کنده کاری معابر و خیابان ها و عدم آسفالت به موقع و حجم انبوه گرد و خاک و بیماری های ناشی از آن حفاری ها حدیث مفصل دیگری است که شهروندان اهوازی طی حداقل یک و نیم سال گذشته گرفتار آن هستند.

اما اوج نابسامانی شهرداری در زمینه ی حمل زباله به ماههای اخیر باز می گردد، بگونه ای که به جرات می توان گفت در برخی محلات وضعیت به درجه بحران رسیده و بهداشت عمومی شهر و شهروندان در معرض خطر جدی قرار گرفته است.

مایه تاسف است شرایط اهواز که در گذشته ی نه چندان دور مقصد بسیاری از هموطنان بوده به چنین وضع و حالِ تاسف آوری تبدیل شود.

مگر مهمترین وظایف خدمات شهری که بخش عمده ی بودجه شهر را بخود اختصاص می دهند، بغیر از حمل زباله و روفت و روب خیابانها و تحسین فضای سبز چیز دیگری است؟ اطمینان دارم که مسئولین همچون سایر ساکنان این شهر، چنین نارسائیها و کاستیهایی را می بینند و در زندگی شخصی خود لمس می کنند لذا مایه تعجب است که چرا هیچ دستگاهی بر عملکرد این بخش نظارت عملی نمی کند؟. نظارت عملی یعنی پاسخگو کردن مقصران وضعیت موجود شهر اهواز است.

شرایط موجود به درجه ای از تاسف رسیده که در بسیاری از محلات خبری از سطل و باکسهای تجمیع زباله نیست و مردم ناچاراً زباله های خود را در گوشه ای از خیابان انباشت می کنند؟ مگر تهیه و نصب و نظارت بر این قبیل تجهیزات وظیفه شهرداری و پیمانکاران آن نیست؟.

سقوط شاخص های بهداشت محیطی در شهر اهواز بگونه ای بود که در اواخر فروردین سال جاری صدای جناب فرماندار اهواز را درآورد. ایشان با انتقاد از مدیریت خدمات شهری اهواز خواستار نظارت بر حمل و نقل زباله ها و نخاله های ساختمانی و جلوگیری از پراکنده شدن آنها در خیابانها شد. وی با انتقاد از وضعیت نامناسب جوی های روباز اهواز گفت: پاکسازی و نظافت کانال ها و مجاری روباز باید به صورت ماهانه انجام بشود."

تقریباً ۲ ماه از سخنان فرماندار محترم می گذرد و سوءوضعیت در خدمات شهری نه تنها سروسامان نگرفته بلکه اوضاع بسیاری از مناطق به درجه ی رهاشدگی رسیده است بنابراین و بعنوان یک شهروند که حق زندگی در این شهر را دارد، از فرماندار اهواز و همه دستگاههایی که از شأن نظارتی برخوردار هستند، تقاضای ورود و برخورد با قاصران و مقصران و تحسین شرایط بهداشت محیط اهواز بویژه حمل و انتقال به موقع زباله ها را می نمایم.

 ۲۹‌ خرداد ۱۴۰۱

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار