اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
مدیرکل محیط زیست خوزستان در آیین افتتاح بزرگترین پروژه تغلیظ ویناس کشور:

با توجه به خاصیت ویناس نیشکر در تثبیت خاک در کانون‌های ریزگرد، تفاهم‌نامه‌ای با شرکت خمیرمایه و الکل رازی داشتیم که این طرح به صورت پایلوت اجرایی می‌ شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از اهتمام مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در اجرایی کردن پروژه تغلیظ ویناس و مدیریت پساب واحدهای خمیرمایه و الکل رازی قدردانی کرد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، محمدجواد اشرفی در مراسم افتتاح بزرگترین طرح تغلیظ ویناس کشور که سه شنبه (۱۷ خرداد) برگزار شد، تاکید کرد، مدیریت پساب واحدهای الکل‌سازی و خمیرمایه پیچیده است و در مرحله نخست برای مدیریت ۵۰ درصد پساب معادل ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ مترمکعب پساب در شبانه‌روز برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود، تا پیش از راه‌اندازی پروژه تغلیظ ویناس، پساب این واحدها علاوه بر ایجاد مشکلات برای آب‌های زیرزمینی و سرایت آن به آب‌های جاری، در ایام خاص مانند شرجی، باعث ایجاد بوی نامطبوع در محیط اطراف می‌شد.


مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در ادامه بیان داشت، از سالیان گذشته برای رفع مشکل پساب شرکت خمیرمایه و الکل رازی اقدام شد و در نهایت کار به نتیجه رسید و هم‌اکنون پساب مدیریت شده و با این اقدام از دپوی پساب در حوضچه‌های تبخیری و ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری می‌شود.

اشرفی به مزیت‌های پروژه تغلیظ ویناس اشاره کرد و گفت: ۱۰ درصد از ۵۰ درصد پساب مدیریت‌شده قابلیت استفاده در کارخانه‌های خوراک دام را دارد و مابقی که معادل ۱۰۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز است قابلیت برگشت به چرخه تولید را دارد و با این طرح، در این شرکت روزانه ۱۰۰۰ مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

وی در ادامه، گفت: با توجه به خاصیت ویناس نیشکر در تثبیت خاک در کانون‌های ریزگرد، تفاهم‌نامه‌ای با شرکت خمیرمایه و الکل رازی داشتیم که این طرح به صورت پایلوت اجرایی می‌ شود.

وی در پایان از اجرایی شدن فاز دوم طرح تغلیظ ویناس در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار