اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷
آیا با رتبه ۳۰ هزار شانسی برای قبولی دارم؟ آیا با رتبه‌های بالا( مثل بیست و سی هزار) اگر رشته های پرطرفدار مثل پزشکی‌ را در انتخاب‌های آخر و رشته های کم‌طرفدار را در ابتدای لیست قرار دهیم بهتر است؟
شوشان - علی ذکوی :
آیا با رتبه ۳۰ هزار شانسی برای قبولی دارم؟ آیا با رتبه‌های بالا ( مثل بیست و سی هزار) اگر رشته های پرطرفدار مثل پزشکی‌ را در  انتخاب‌های آخر و رشته های کم‌طرفدار را در ابتدای لیست قرار دهیم بهتر است؟

 فرایند انتخاب رشته از امروز شروع شد و تا ۲۲ مرداد ادامه دارد که احتمالا تمدید هم شود و در این مدت تا *۸هشت بار امکانِ ویرایش انتخاب رشته دارید* 

 سامانه انتخاب رشته در خواندن فرم انتخابِ رشته‌ی شما، این گونه عمل می کند که از ابتدای لیست انتخابی شما، هر کد رشته‌ای که توسط رتبه های بهتر پُر شد امکان ورودِ شما را نمی‌دهد تا به اولین رشته ای که هنوز توسط رتبه‌های قبل از شما پر نشده می رسد و شما را در آن رشته قبول می کند. پس *تا رتبه های جلوتر از شما رشته شان مشخص نشود نوبت به شما نمی رسد.*

داوطلبان معمولا در انتخابِ رشته‌های فرهنگیان  اولویت‌هایشان را به ترتیب با دبیری، آموزش ابتدایی و آموزش استثنایی پر می‌کنند که البته بر حسب علاقه و محل خدمت، ممکن است این ترتیب را به هم‌بزنند. *یادتان باشد انتقالی گرفتن در سالهای اول تدریس برای فرهنگیان کار دشواری است.

 در رشته های غیر از فرهنگیان حتما باید آشنایی مختصری با این رشته‌ها، شهر محل تحصیل، خوابگاه و بُعد مسافت را لحاظ کنید. 

 حتما درباره ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در رشته های انتخابی اطلاعات به دست آورید. احتمالا بخواهید فوق لیسانس و دکتری بگیرید.

بجز فرهنگیان و چند رشته‌ی دیگر بازار شغل هیچ رشته‌ای تضمین شده نیست.

با انتخاب رشته چیزی را از دست نمی دهید پس اگر رتبه شما چندان خوب نیست اما مجاز شده‌اید انتخاب رشته کنید* و نپرسید آیا شانس قبولی دارم یا نه. چون حتما شانس قبولی دارید اما چه رشته ای و چه دانشگاهی؟ قطعا دانشگاه‌های خوب را رتبه‌های خوب پُر می کنند.

اگر نمی خواهید هر رشته ای و هر دانشگاهی قبول شوید فقط رشته‌هایی که مطمینید در صورت قبولی ادامه خواهید داد را انتخاب کنید.
بعضی از رشته‌ها و دانشگاه‌ها ممکن است حالتان را به هم‌بزند و هیچ علاقه‌ای به رشته، دانشگاه یا شهر محل تحصیل نداشته باشید. *گولِ پرستیژ دانشجویی را نخورید*
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار