اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۳۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
شوشان - دکتر سعید حمیدیان مقدم :
هر چند  ورزش  هزینه بر است اما به طور قطع و یقین و از حیث مصالح عمومی هزینه برای ورزش هزینه فرصت تلقی می شود . فارق از صنعتی شدن ورزش و نگاه سرمایه داری به آن هزینه ورزش نسبت به هزینه های ناشی از ناهنجاری های اجتماعی ، سیاسی و امنیتی بسیار کمتر است لیکن تاثیرات مثبت آن بر جامعه بی شمار است . از این رو ورزش به عنوان هدف اجتماعی بسیار مهم مورد توجه جوامع خصوصا حکومت ها به عنوان یک مصلحت قرار گرفته و نفع ناشی از هزینه دولت ها در زمینه ورزش غیر انتفاعی و در جهت تامین مصالح عمومی می باشد . از سوی دیگر در فرهنگ ها و تمدن های مختلف جایگاه ورزش به عنوان روشی برای سالم سازی و تقویت بنیه جسمی و روحی افراد جامعه و جلوگیری از اتلاف منابع انسانی از این حیث رفیع و مهم تلقی شده است. شاید بسنده کردن به این بیت شعر از فردوسی وافی به مقصود باشد که فرموده است : ز نیرو بود مرد را راستی ، ز سستی کژی زاید و کاستی.

ملاثانی شهر نخبگان متدین
ملاثانی شهری در شمال شرق اهواز و مر کز شهرستان باوی و دارای مردمی خونگرم ، فعال ، نخبه پرور ، دین مدار و معتقد به نظام اسلامی است و در اعتقاد به  تشیع و ائمه اطهار علیهم السلام راسخ و ثابت قدم هستند . به نسبت جمعیت ، این منطقه ایثارگران و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی نموده است همچنین از حیث نخبگی دارای مردمی تحصیلکرده و نخبه بوده و در زمینه های مختلفی همچون علمی ، سیاسی ، اجرائی ، اقتصادی ، اجتماعی ، ورزشی و سایر زمینه ها نخبگان زیادی را تقدیم ملت بزرگ ایران اسلامی نموده اند. 

استقلال ملاثانی درختی تنومند که در خانه های مردم ملاثانی ریشه دارد.
بر خلاف برخی از تشکلات که از دل پول ودلالی بدون جایگاه مردمی بیرون می جهند و به سرعت رشد می کنند و با همان سرعت نامشان فراموش می شود استقلال ملاثانی ریشه در تک تک خانه های مردم ملاثانی و شهرستان باوی دارد . این شهر و شهرستان علی رغم کمبود امکانات توانسته است به لطف خداوند متعال و همت مردم خصوصا جوانان آن کارهای بزرگی را به سرانجام برسانند که راهیابی تیم استقلال ملاثانی به لیگ دسته یک فوتبال ایران یکی از این شاهکارهاست . به دست آمدن این مهم جز با  توکل به خدا و آمیختن نیات پاک و عشق مردم با همت بلند مدیران ، مربیان و بازیکنان تیم و شکستن یک یک سدهای یاس و نا امیدی و تدبیر و همدلی مسئولان  در رفع مشکلات میسر نمی شد. روزی که تیم استقلال ملاثانی به لیگ دسته یک راه یافت شادی و غرور پاک  شهر ملاثانی و تمامی منطقه باوی و استان خوزستان را فرا گرفت و نگاه های محبت آمیز و تشویق پیشکسوتان و مربیان و بازکنان ملی و مسئولان شهرستان ، استان و کشور به طرف این تیم و خواستگاه آن معطوف شد. مسلما چنین شاهکاری به وجود نمی آمد مگر این که چنین درختی ریشه در جامعه داشته باشد و بزرگی خود را از بزرگی مردمش گرفته باشد.

استقلال ملاثانی همیشه برای ملاثانی 
اما استقلال ملاثانی تیمی است که از فرهنگ و جان مردم ملاثانی برآمده و تصوری غیر از آن برای این تیم وجود ندارد. ضمن این که افتخار حضور استقلال ملاثانی در لیگ دسته یک زایید همت جوانان ملاثانی است و به نام آنها ثبت شده است و مسلما به هر کس که عشق این تیم را در دل دارد  تعمیم می یابد لذا حتی فکر کردن به موضوع خروج تیم از ملاثانی و شهرستان باوی هول برانگیز است . به هر حال برحی مسائلی که پیش می آید نسبت به تیم استقلال ملاثانی مسئله ای کوچک است و با توجه به نیات پاک  و درایت مسئولان تیم قابل حل و فصل است و از آنان هم کمتر از این انتظار نمی رود. مردم ملاثانی به همه مسئولان تیم نگاه برادرانه دارند و آنها را از خود می دانند و انتظار دارند این احساس و نگاه هم متقابل باشد.

 تشکر و یک تذکر 
در این چند سطر لازم است از مسئولان باشگاه ، شهرستان باوی و استان خوزستان که با نگاه بلند و عمل حساب شده موجب اطمینان خاطر مردم شریف ملاثانی و شهرستان باوی برای توجه ویژه به تیم استقلال ملاثانی شده اند تشکر می گردد. این مهم نیز از  مسئولان انتظار می رفت که به یاری خداوند متعال انجام شد . اما بنا به نفعی که تذکر هر چند مکرر برای مومنین دارد لازم است تذکری هر چند صریح در خصوص هر گونه بروز ایراد و اشکال که برای تیم استقلال ملاثانی به وجود می آید داده شود . همان طور که درصدر این معنونه بیان گردید تاثیرات مثبت ورزش خصوصا در کاهش اثرات زیان بار ناهنجاری های اجتماعی بر کسی خصوصا مسئولان پوشیده نیست . مشکلاتی مانند اعتیاد ، انحرافات اخلاقی ، سرخوردگی و یاس سیاسی ، مشکلات امنیتی ، از رفتن فرصت های اقتصادی و اشتغال و تبعات منفی زیاد دیگر ناشی از خلاء وجود تشکلات مثبت اجتماعی مانند ورزش است و این موضوع هم مانند شمس عیان است که زدودن چنین آثار منفی چه هزینه های گزافی را بر جامعه و بیت المال تحمیل می کند و چه دردسرهایی را برای مسئولان اجرائی به وجود می آورد که تشریح یک به یک آنها مجال وسیع تری را مطلبد و به این حد اکتفا می شود که تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل.

جان کلام
تیم استقلال ملاثانی ملک معنوی مردم ملاثانی و شهرستان باوی است و دری گشوده از فرصت های بی شمار برای جوانان این مرز و بوم است  . این تیم با همین نام برای ملاثانی و باوی خواهد ماند و با دعای خیر مردم و همت مسئولان  باشگاهی و  اجرائی راه خود را به سوی قله های افتخار خواهد گشود . ان شا الله.
اهواز – 23/5/1401

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
شریعتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
comment
0
0
comment این تیم توسط شخص بادیه خریداری وهزینه شده و دو سال بدون رضایت ایشان در مسابقات شرکت کرده و کاملا شخصی میباشد و [...] و آقایان [...] و [...] با این حرفه می‌خواهند صاحب مال و اموال دیگری شوند مفت و مجانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار