اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
در خلال هفت سال از شروع این قرارداد تا روز 31 مرداد 1401، کمترین عملکرد و فعالیت هنری نه تنها اجرا نشده؛ که تاسیسات موزه شامل سیستم های سرمایشی گرمایشی و غیره از بین رفته و خسارت هنگفت و چه بسا غیرقابل جبرانی در این رخداد به وقوع پیوسته است
شوشان - شهرام گراوندی :
بعد از  طرح و عنوان شدن موضوع   انفعال موزه  در جریان فعالیت های فرهنگی و اشاره ای  کوتاه به خبر مشکلات به وقوع پیوسته در خصوص موزه ی  هنرهای  معاصر اهواز  _ که بر اساس  استانداردهای حداقل تا پیش از هفت سال پیش، دومین!  موزه ی  مهم  کشور شناخته می شد؛ _ و ناگهان متوجه شدیم  چه بلایی بر این مکان مبارک رفته است.
 امروز به همراه آقایان دکتر لفته منصوری، دکتر بهرام (ماشاالله) براتی،  جناب امید حلالی و  جناب نعیم حمیدی سراغ حجت الاسلام کلاه کج مدیرکل فرهنگ و ارشاد  اسلامی خوزستان رفتیم  تا بصورت دقیق تر و جزیی تر  از مشکلات  پیش آمده و چرایی  توقف فعالیت موزه در سال های اخیر، اطلاعات کامل و واقعی تری  دریافت کنیم.  
به جمع ما جناب انوشیروان بهرامی و جناب ناصر چنانی نیز پیوستند و این جلسه که از ساعت 2 بعدازظهر شروع شد تا ساعت 6 بعدازظهر به درازا کشید. 
اول اینکه متوجه شدیم   قراردادی که در دوره ی  همایون قنواتی مدیرکل وقت ارشاد با شخصی به نام علی منوچهری  منعقد شده، قراردادی  است سطحی و بسیار پیش پا افتاده و برخلاف تمامی  قراردادهای تیپ واگذاری یا اجاره یا رهن و هر نوع دیگری است که باید  تمام مفروضات  امروز و آینده ی  یک مناسب دوسویه را در خود داشته باشد. 
دوم، مشخص شد که در خلال هفت سال از شروع این قرارداد  که در پایان روز 31 مرداد 1401  خاتمه ی  قرارداد  مقرر شده، کمترین عملکرد و فعالیت هنری  نه تنها اجرا نشده؛ که تاسیسات موزه شامل سیستم های سرمایشی گرمایشی و غیره و غیره  از بین رفته و خسارت هنگفت و چه بسا غیرقابل جبرانی در این رخداد به وقوع پیوسته است.  هنوز ابعاد  دقیق این  فاجعه مشخص نیست! 
نگرانی  عمده ی  همه ی  کسانی که امروز  در این جلسه حضور داشتند،  صرفنظر از خسارت هنگفتی که به سازه و  ملحقات ساختمان  وارد شده؛  آسیب و خسران  غیرقابل جبران و احتمالی به گنجینه ای  است که بخشی از آثار غیرقابل تکرار تعداد بسیاری از هنرمندان این مرز و بوم را شامل می شود. 
هنوز  هیچگونه بررسی  کارشناسی، و گزارش دقیق مبتنی بر میزان موجودی آثار هنری، و  آسیب دیدن آثار، و نیز تخریب و فقدان تاسیسات مرتبط با موزه  وجود ندارد.  و با وجود اینکه قرارداد  در تاریخ یاد شده به اتمام رسیده است؛ خبرهایی در گوشه و کنار منتشر شده که فردی  منتسب به علی  منوچهری ( طرف قرارداد)  زیر بار پذیرش اتمام قرارداد  نمی رود!  
همین جا  مایلم  عنوان کنم؛ موزه ی  هنرهای  معاصر اهواز و هر تاسیسات و ساختمان و ابنیه ی  دیگری  که جزو متعلقات فرهنگی یک شهر  و کشور محسوب  می شوند، ارث پدری  و  تیول شخصی یا ملک طلق  هیچ فرد اداری رسمی و حقیقی و یا حقوقی دیگری  نیست که بشود و یا بتوانند آن را به ثمن بخس  چوب حراج بزنند و یا در معاملات و معادلات سیاسی اقتصادی مشکوک  به کسی  واگذار کنند.  چنین اماکنی  متعلق به تک تک افراد یک جامعه، یک شهر و تمام افراد یک کشور  محسوب  می شوند. 
این متن   به مثابه  درخواستی است که طی آن  از استاندار  خوزستان بعنوان عالی ترین مقام اجرایی  دولت  در استان و  از مقامات قضایی و دادگستری  استان خوزستان و  در نهایت  از جناب محسنی اژه ای ، خواهان  ورود هر چه سریع تر به این  موضوع  تا رسیدن به نتیجه ی  شفاف و احقاق حقوق پایمال شده و استرداد اموال  و بخصوص برآورد خسارات احتمالی و تعیین تکلیف آثار هنری که جزو ذخایر ملی  کشور محسوب  می شوند،  هستیم.  
شایسته و سزاوار است  در این خصوص، هرگونه تعلل و درنگی روا نشود که شتاب در بررسی  این مساله، خدمت به مردم و فرهنگ و ملیت و نظام  مقدس جمهوری  اسلامی  است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار