اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
تقدیم به روح دخترمان مهسا امینی
شوشان - غلامرضا نورآبادی :
۱- شرایط جغرافیایی ایران از شرق و غرب و شمال و جنوب موجب شده که همیشه قدرتهای اطراف ازقبایل و تمدن های اسلاو و تاتار و...تا روس و عثمانی وبعد پرتقال و انگلیس و آمریکا و جدیدا چین چشم طمع به سرزمین حاصلخیز داشته باشند .اینکه گفته میشود تاریخ بخوانیم که از تجربیات استفاده کنیم تا دستاویز هر رسانه ای با هر هدفی نشویم که زمینه حکومت های مستبد را فراهم نیاوریم ،چگونه باید نوشت که تاثیر گذار باشد ،خدا داند !
در طول این تاریخ کهن بجز دوران هخامنشی و ساسانی(آنهم در زمان هائیکه توانستند بر نفوذ موبدان غلبه و آنان را کنترل کنند) که علاوه بر حفظ و گسترش سرزمینی ایران از طریق سرکوب متجاوزین ،به احداث زیربنا های اقتصادی و تجارت و ایجاد شوق و امید و سرزندگی و آزادی دین و اعتقادات فردی اقدام کردند ،حکومت دیگری اقدام نکرد .
سلسله های متعدد تمام دوران حکومت شان با جنگ و خونریزی شروع و به همین ترتیب خاتمه یافت،چون بعد از رسیدن به حکومت ،دوران حاکمیت شان به خوشگذرانی همراه با زور و تحمیل دین و سرکوب مردم برای گرفتن مالیاتهای متعدد مورد نیاز مخارج خوشگذرانی هایشان می گذشت و همان مردمان بدلیل ظلم و ستمی که از حاکمیت میدیدند با ظهور اولین رهبر مخالف ،گردش جمع میشدند   بساط حکومت قبلی برچیده میشد.
در این قرنهای مملو از ماتم و مصیبت و ویرانی و قحطی متاسفانه فقط اینرا میدانستیم که این حکومت فاسد را نمیخواهیم ،ولی نمی دانستیم بعد از آن چه میخواهیم.
حکومتها به پشتوانه مردم سرنگون و حکومت هایی تاسیس میشدند که همان راه چپاول و غارت و محدود کردن ازادی هاو اعتقادات فردی را ادامه میدادند.

۲- شعار ما در سال ۵۷ ،استقلال و آزادی بود .خواهران و مادرانمان با همان پوشش خودشان چادر و روسری یا بدون روسری ! در کف خیابان بودند .پوشش زنان بختیاری با زلف های دو طرف آویزان و زنان کرد و گیلکی و مازنی و... همانی بود که در کنار خانواده و همسایه و....دوشادوش هم کار و زندگی می کردند . آنوقت کسی نمیگفت آنها را از خودتان طرد کنید و یا با گشت ارشادی که درست خواهیم کرد، حجاب اجباری سرشان میکنیم یا .....  .
تا چند سال بعد از انقلاب بیاد نداریم که اختلاسی شده باشد که بعد ها با اولین اختلاس ۱۲۰ میلیاردی رفیق دوست و عدم برخورد قاطع ،این باب دزدی باز شد و تا حالا که به ۱۰۰ هزار میلیارد رسیده .
بیاد نداریم خانواده مسئولی غیر از آن بوده باشد که خودش  بود، ولی الان باید بگردیم تا یکی پیدا کنیم .
بیاد نداریم که هدفمان از انقلاب حذف کنسرت ها و تحریم نشان دادن آلات موسیقی در صدا و سیما باشد .البته بجز سنج و دمامه. 

۳- در زمان افول حکومت ها، اوضاع اقتصادی نابسامان موجب گسترش فقر و گریز از قانون و تشکیل سپاه پابرهنه ها در کف خیابان میشود.در همین حال کشورهای همسایه فرصت طلب  و تجزیه طلبان داخلی فرصت را مغتنم می شمارند و بر موج مخالفان داخلی سوار و در فکر اهداف شوم خود نقشه میکشند . وقتی قوه قضائیه می گوید برای جرایم زیر ۲۰ میلیون تومان پرونده تشکیل نمی دهد یعنی از حجم زیاد این پروندها و کنترل ناامنی ها مستاصل شده .پس آیا الان با علم به شرایط فوق به سمت افول نمی رویم؟

۴- داشتن گوش شنوا برای نارضایتی مردم از دانش آموز تا کسبه و صنعتگر و کشاورز و زن و مرد وظیفه حاکمیت است .آیا تاکنون گوش شنوایی بوده  که به صراحت جواب قانع کننده ای به خواستهای سیاسی ،اقتصادی و فرهنگی مردم بدهد ؟
 قانون یعنی آنچه مردم مصوب میکنند و در طول تاریخ نیاز به بازنگری و اصلاح دارد .گره زدن قانون زندگی و اقتصاد  با اعتقادات نبردی خونین است که اگر با درایت حل نشود قطعا با خون تغییر میابد .

۵- جمهوری اسلامی چه بخواهد چه نخواهد با مردمی اکثرا مسلمان روبرو بوده و نیازی نبود ما را بیشتر مسلمان کند،ما قبل از انقلاب هم نماز داشتیم و هم روزه، هم محرم داشتیم و هم رمضان،هم تشرف به مشهد الرضا و هم مکه و هم فرق بین حلال و حرام را میدانستیم،  بلکه نیاز بود حکومت اسلامی شرایطی فراهم میکرد که فرزندانمان نیز مسلمان بمانند.کافی بود در این ۴۰ سال چند مسئول !! مسلمان واقعی غیر اختلاس گر ،غیررانتی و با زندگی ساده را بعنوان الگو برای فرزندان مان از صدا و سیما به تصویر می کشیدید(بجز زندگی ساده و بی ریای جانبازان و شهدای دوران انقلاب و جنگ).کافی بود روحانیت کماکان روحانیت و در کنار مردم میماند ،نه اینکه خودش تاجر و سرمایه دار و زمیندار و... میشد با یک حصار عظیم به دور خودش.
و در خاتمه یک سوال از مسئولان" آیا برای آنان هم همچون حاج قاسم سلیمانی مراسم تشیع خود جوش مردمی برگزار می شود؟ اگر نمی شود چرا؟
هرچند برای اصلاح و تغییر رفتارهای انحصارطلبانه خیلی دیر شده ولی امیدواریم این اتفاق بیفتد تا این مملکت کماکان ایران بماند و فرزندان مابا خاطری آسوده کعبه آمال خود را اینجا ببینند نه هرجای دیگر جز ایران.

۱۴۰۱/۰۶/۲۸

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار