اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
 یک مقام برجسته وزارت کشور نقل به مضمون بیان داشته که مرگ مهسا امینی برنامه ریزی شده نبوده ولیکن بخاطر تعلل در خبری کردن موضوعیت آن توسط متولیان امر، مخالفین از این فرصت در نهایت سو استفاده نمودند.

البته، این اظهار نظر هم چندان نمی تواند صفر تا صد ماجرا را پوشش بدهد چون آن ور سکه را نیز بعضی از سران اپوزیسیون برانداز در رسانه های تصویری نشان دادند که البته، فرقی هم در اصل روایت ایجاد نمی نماید.

به هرحال اولین شاخصه های آسیب شناسانه که باید مدنظر شورای عالی امنیت ملی باشد در نوع راهبرد نویسی های حفاظتی و مراعات پروتکل های سری و فعال می باشد که برای مثال به چند نمونه از آن اشاره می گردد.
۱- شناسایی موارد فاجعه خیز ناشی از اقدامات احتمالی ناپخته که توسط نهادها و سازمان های تحت نظر قوای سه گانه اعم از دولت و ولایت امر صورت می پذیرد بدین معنی؛ که نقاط حادثه خیز این اقدامات را چه از حیث فیزیکی و نرم افزاری مورد مطالعه و پژوهش قرار دهد مثل وزارت راه و ترابری که نقاط تصادف خیز جاده ها را مشخص و برطرف می سازد.

۲- شورای عالی امنیت ملی در هنگام وقوع هرحادثه سکاندار اصلی باشد و اجازه اهمال، کم کاری و غفلت به متولین امر ندهد مثل ماجرای اخیر، که بعضی از افراد غیرمسوولانه  پراکنده و با ادبیات چکشی اظهار نظر می کردند و موجب تالم و نارضایتی مردم شدند.

۳- یکی از راهبردهای مهمی که شورای امنیت ملی باید در تبئین آن بکوشد مربوط به کنترل و مدیریت نامحسوس فضای مجازی در بخش هایی است که مربوط به حاکمیت ملی است و افرادی نامرتبط یا مرتبط با حکومت با رفتار و بیان خود در مقام حمایت از نظام با منتقدین و مخالفین دست به تقابل غیرحرفه ای می زنند و منتقدین را به مخالف و معاند تبدیل می نمایند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار