اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۳

مدیرمحترم سایت شوشان

باسلام

احتراما ، در پاسخ به چاپ مطلبی تحت عنوان "حرف شما / چرا بازسازی خیابان نادری لاک پشتی پیش می رود! "مندرج در آن سایت مبنی پروژه بزرگ زیر زمینی شدن شبکه برق خیابان سلمان فارسی بازار مرکزی اهواز به استحضار می رساند تامین برق مطمئن و مستمر مصرف کنندگان ، همواره مورد توجه مدیران و کارکنان این شرکت بوده و رضایتمندی مردم شریف شهرستان اهواز از خدمات برق رسانی و کیفیت مطلوب برق سرلوحه فعالیتهای این شرکت می باشد .

شبکه توزیع برق اهواز، دارای قدمت طولانی بوده و شرایط نامناسب آب و هوایی ، گرمای مداوم و عبورجریان حداکثری در اوج گرما موجب پیری زودرس و فرسوده شدن تجهیزات شبکه برق می گردد . در طول سال های اخیر با تلاش کلیه کارکنان این شرکت و حمایت های مسئولین استانی بزرگترین معضل شبکه توزیع برق اهواز که همانا تغییر چهره ظاهری و مبلمان شهری اعم از پاکسازی بیش از 275هزار انشعاب غیرمجاز برق از روی شبکه بوده است .و اینک به حول و قوه الهی ، با تلاش و همت والای کارکنان این شرکت دومین معضل شبکه توزیع برق اهواز در مناطق پرتراکم شهری نظیر خیابان های آیت الله طالقانی ، سلمان فارسی بدلیل وجود شبکه های فرسوده قدیمی و عدم رعایت حریم آن توسط ساکنین، در حال اصلاح و انجام مراحل پروژه زیرزمینی نمودن شبکه برق می باشد .

شبکه برق این مناطق در گذشته به صورت هوایی بوده و با توسعه مراکز تجاری و ساختمان های آپارتمانی در خیابان های کم عرض این مناطق مشکلات عدیده نظیر افزایش حوادث اتفاقاتی ، خاموشی های ناخواسته ، عدم رعایت حریم شبکه برق ، چهره نامناسب مبلمان شهری را ایجاد نموده است.

با اجرای طرح ساماندهی مرکز شهر، استفاده از تکنولوژی های جدید و شبکه کابل زمینی که یکی از ضروری ترین نیاز های شبکه و خواست و انتظار مردم نیز می باشد در حال تحقق است .

در این طرح با توجه به فضای محدود زمین در این مناطق ، از ترانسفور ماتور های با تکنولوژی جدید شامل پست های یکپارچه یا (Pad-Mounted) و پست های دفنی یا (زیر زمینی ) با طراحی متناسب شبکه زمینی ، جهت عبور کابل استفاده شده است . این مهم باعث پایداری قابل ملاحظه برق رسانی و کاهش خاموشی های اتفاقاتی در این نقاط حساس شهری می گردد.

از سوی دیگر این پروژه علاوه بر تغییر چهره مبلمان شهری در این مناطق ، باعث افزایش ایمنی شهروندان در مقابل خطرات شبکه برق خواهد شد. در این راستا تفاهم نامه ای با اهداف تعیین شده فی مابین استانداری به نمایندگی استاندار محترم خوزستان و وزارت نیرو به نمایندگی معاون محترم وزیر نیرو در امور برق و انرژی مبادله گردید. توافق شد ، این طرح ،طی مدت 6 ماه به مرحله اجرا و به بهره برداری برسد.

هدف کلی از اجرای این پروژه تبدیل شبکه های توزیع هوایی فشار متوسط و ضعیف با پست های هوایی فرسوده قدیمی به شبکه های توزیع فشار متوسط و ضعیف کابل زمینی با استفاده از تکنولوژی جدید پست های زیر زمینی و پد مانتد می باشد.

فاز اول این پروژه شامل ضلع شمالی خیابان آیت ا...طالقانی می باشد. در این فاز ،عملیات برشکاری بطول 848 متر ، حفاری کانال اصلی بطول تقریبی 424 متر به ابعاد 100 در 120 سانتی متر و 330 متر حفاری پیاده رو به ابعاد 50 در 60 سانتی متر و لوله گذاری شامل لوله پلی اتیلن فشار قوی چهار اینچ بطول 4000 متر و ساخت 5 منهول و 23 هندهول خطوط اصلی انجام گرفت .پس از اجرای شبکه زیرزمینی ، تعداد 4 دستگاه پست پدمانتد با ظرفیت هرکدام 630کیلو ولت آمپر و 4 دستگاه تابلوی توزیع و7 دستگاه تابلوی انشعاب نصب گردیده است .

همچنین در ادامه این عملیات ، 1947 متر کابل تک رشته XLPE 300 میلی مترمربع شبکه فشار متوسط ، 1990 متر کابل فشارضعیف و نصب کلیه اتصالات فشار متوسط شامل 39 عدد سرکابل بیرونی 50 میلیمترمربع و 12 سرکابل داخلی 300 میلیمترمربع نصب و در همین راستا عملیات جمع آوری 4 دستگاه ترانسفورماتور هوایی، 500 مترشبکه فشار متوسط و فشار ضعیف ، 15 اصله پایه قدیمی صورت پذیرفت .

فاز دوم این پروژه که شامل قسمت شرقی خیابان سلمان فارسی حد فاصل بلوار آیت ا...بهبهانی تا خیابان شریعتی می باشد پس از فراهم نمودن مقدمات و طراحی های لازم، عملیات اجرایی شامل برشکاری آسفالت بطول 4500 متر، حفاری کانال اصلی بطول تقریبی 1600 متر به ابعاد 100 در 120 سانتی متر، 1200 متر حفاری پیاده رو به ابعاد 50 در 60 سانتی متر ، لوله گذاری شامل لوله پلی اتیلن فشار قوی چهار اینچ بطول 11000 متر ، لوله 300 میلی متر بطول 1000 متر ، ساخت 18 منهول و 46 هندهول خطوط اصلیانجام گردید سپس اقدامات لازم جهت نصب تعداد دو دستگاه پست پدمانتد با ظرفیت 630کیلو ولت آمپر ، دو دستگاه پست ساختمانی زیرزمینی با ظرفیت 630 کیلوولت آمپر ، نصب 17دستگاه تابلوتوزیع خیابانی 1250 آمپر کامپوزیت ، 11 دستگاه سوئیچگیر3 سلوله ، یک دستگاه سوئیچگیر 4 سلوله ، 26 دستگاه تابلوی انشعاب و 27 دستگاه تابلوی تقسیم صورت پذیرفت در ادامه عملیات نصب 5280 متر کابل تک رشته XLPE 300 میلی مترمربع شبکه فشار متوسط و 11548 متر کابل فشارضعیف و نصب کلیه اتصالات فشار متوسط در سوئیچگیرها شامل 36 عدد سرکابل بیرونی 300 میلیمترمربع ، 18 عدد سرکابل بیرونی 50 میلیمترمربع ، 111 سرکابل داخلی 300 میلیمترمربع ، 18عدد سرکابل داخلی 50 میلیمترمربع و برقدار نمودن پستهای منصوبه جدید و نیز احیاء پنج پست قدیمی در پاساژها و جابجایی خطوط تغذیه اقدام گردید.

در راستای اجرای فاز دوم پروژه بزرگ زمینی شدن شبکه برق مرکز شهر اهواز ، نسبت به جمع آوری 8 دستگاه ترانسفورماتور هوایی،1300 متر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف و22 اصله پایه فرسوده قدیمی اقدام لازم بعمل آمده است.

فاز سوم این پروژه شامل قسمت غربی خیابان سلمان فارسی حدفاصل خیابان شریعتی تا خیابان خسروی می باشد که هم اکنون درحال اجرای می باشد . طبق پیش بینی انجام شده نیازمند اجرای عملیات برشکاری بطول4600 متر، حفاری کانال اصلی بطول تقریبی2300 متر به ابعاد 100 در 120 سانتی متر و4000 متر حفاری پیاده رو به ابعاد 50 در 60 سانتی متر و لوله گذاری شامل لوله پلی اتیلن فشار قوی چهار اینچ بطول 16365 متر و لوله 300 میلی متر بطول 1400 متر و ساخت 57منهول و 120 هندهول خطوط اصلی شبکه کابل زیرزمینی می باشد.همچنین نصب تعداد دو دستگاه پست پدمانتد با ظرفیت 630 کیلو ولت آمپر ، دو دستگاه پست ساختمانی زیرزمینی با ظرفیت 630 کیلوولت آمپر، 16دستگاه تابلو توزیع خیابانی 1250 آمپرکامپوزیت و 14 دستگاه سوئیچگیر 4 سلوله ، 8010 متر کابل تک رشته XLPE 300 میلی مترمربع شبکه فشار متوسط و 12544 متر کابل فشارضعیف و نصب کلیه اتصالات فشار متوسط در سوئیچگیرها شامل 24 عدد سرکابل بیرونی 300 میلیمترمربع و 18 عدد سرکابل بیرونی 50 میلیمترمربع و 148 سرکابل داخلی 300 میلیمترمربع و 12عدد سرکابل داخلی 50 میلیمترمربع و برقدار نمودن پستهای منصوبه جدید و احیاء پنج پست قدیمی در پاساژها و جابجایی خطوط تغذیه صورت پذیرفت. هم اکنوناین پروژه در حال اجرا بوده که طبق پیش بینی های انجام گرفته نیاز به نصب 26دستگاه تابلوی انشعاب و 30تابلوی تقسیم می باشد.

موانع و مشکلات اجرایی پروژه : اجرای توسعه و احداث شبکه برق به صورت زمینی در خیابان های مرکز شهر اهواز دارای مشکلاتی بود که مهم ترین مشکل آن عدم وجود فضای مناسب جهت نصب پست های زمینی در خیابان ها و کوچه های کم عرض این مناطق می باشد به گونه ای که با توجه به اینکه مصرف برق در شهرستان اهواز بدلیل سیستم های سرمایشی بسیار بالاست. لذا می بایست از پست های زمینی با ظرفیت بالا جهت تأمین برق مشترکین استفاده گردد که امکان نصب آن در خیابان های کم عرض و پیاده رو نمی باشد. از دیگر موانع و مشکلات در اجرای پروژه خیابان سلمان فارسی و طالقانی ، زمان اجرای طرح بود که با توجه به تردد شهروندان و بازاریان و مرکزیت تجاری این خیابان ها می بایست در خارج از تایم اداری و بازار این عملیات انجام می گرفت .لذا تیم اجرایی از ساعت 24 متناسب با دستورکار ابلاغی و زمانبندی شده کار خود را شروع و تا طلوع آفتاب به انجام می رساندند که در حین انجام عملیات و مخصوصا زمان حفاری بدلیل قدمت خیابان های مذکور بعضا به کابل های مخابراتی و یا لوله های آب و فاضلاب قدیمی برخورد می نمودیم که این معضل در کاهش سرعت انجام عملیات بی تاثیر نبوده است .

لازم بذکر است این پروژه هیچگونه ارتباطی به قطار شهری نداشته و فقط در راستای ساماندهی شبکه برق بازار مرکزی کلانشهر اهواز می باشد که همانگونه که شهروندان عزیز استحضار دارند قسمت شرقی این پروژه پس از اتمام کار توسط تلاشگران شهرداری اهواز دارای پیاده روی بسیار عریض گردیده است که زمینه رضایتمندی خانواده های محترم را فراهم نموده است .ضمنا بهتر بود جناب آقای میلاسی، خبرنگار محترم اهوازی از ساعت 24 تا طلوع آفتاب ،مخصوصا هنگام برشکاری آسفالت و حفاری تشریف می آورند تا از نزدیک شاهد موانع و مشکلات که مربوط به قدمت خیابان سلمان فارسی (نادری سابق ) می بود ، باشند تا یک طرفه دست به قلم نشوند .تلاشگران صنعت برق اهواز طی سالهای گذشته بطور شبانه روزی اکثر مناطق کلانشهر اهواز را ساماندهی نموده است .اینک نیز در خدمتی ماندگار دیگر به منظور جلوگیری از حوادث ناخواسته ناشی از قدمت شبکه برق،این شرکت نسبت به ساماندهی شبکه برق خیابان سلمان فارسی قسمت غربی سمت رودخانه در حال انجام عملیات می باشد که طی هفته های آینده کار پروژه به اتمام خواهد رسید.لازم است در پایان یادآمورشویم که دربیشتر شبهای هفته از ساعت 24 تا ساعت 3 بامداد به کررات مدیرعامل شرکت جناب آقای حضرتی و معاونت مهدسی ، بهره برداری ، اکیپ های مختلف از مناطق چهارگانه برق اهواز متناسب با ماموریت محوله به فعالیت مشغول بوده ضمنا پروژه فاز سوم از اول مهرماه سال جاری آغازگردیده است .

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
روزبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
comment
0
0
comment به دليل واقع بودن ملك أين جانب در بخش نادري شرقي از نزديك شاهد تمام تلاش ارگانها و نهادها بودم ،با عنوان كردن پروژه بزرگ و بزرگ كرن كارهاي كوچك و معمولي كه سالهاي گذشته در ديگر شهرها به سرعت به سرانجام رسيده تمام ارگانها نابساماني شهر را به يك ديگر پاس ميدهندو هيچكس پاسخگوي وضع موجود نيست!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار