اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
1) اسرائیل مدت هاست در جمهوری باکو لانه کرده و به دنبال لبنانیزه کردن این جمهوری و شوراندن آن علیه ایران است تا جمهوری اسلامی را درگیر یک چالش مرزی کند و با توجه به جمعیت بالای آذری زبانان ایران بتواند بر عمق و دامنه بحران بیفزاید .

2) الهام علیف در ماههای اخیر به پشتوانه ترکیه و اسرائیل، چند رزمایش با هدف چنگ و دندان نشان دادن به ایران انجام داده است .

3) علیف به دنبال اشغال استان سیونیک ارمنستان و اتصال زمینی به نخجوان است و تنها مانع این هدف جاه طلبانه و غیر قانونی ، جمهوری اسلامی ایران است .

4) اتفاق امروز در سفارت باکو ، یک اقدام جنایی و غیرتروریستی بود که از قضا مسبب آن خود مسئولان سفارت بودند که باید در جایگاه پاسخگویی قرار بگیرند نه این که اینگونه فضاسازی نمایند.

5) تعطیل کردن کامل سفارت باکو در تهران اقدامی متناسب با قتل یک مامور دون پایه حراستی نیست و مطمئنا اهدافی فراتر از اعتراض به این حادثه در پشت پرده این تصمیم وجود دارد .

6) سخنان تند رئیس جمهور باکو و مسئولان وزارت خارجه این جمهوری ، حاکی از برنامه خطرناک این جمهوری برای افزایش تنش با ایران است ؛ البته این جمهوری به لحاظ توازن قوا اصلا قابل مقایسه با جمهوری اسلامی نیست اما با تحریکات اسرائیل و پشتوانه ترکیه دست به اقدامات اینچنینی می زند.

7) قبلا هم نگارنده نوشته بود که باکو ، اسرائیلی ترین تهدید در پیرامون مرزهای ایران است و تل آویو با اهداف امنیتی و نظامی و ترکیه با اهداف ژئوپلیتیکی سعی دارد آن را ترغیب به تصرف جنوب ارمنستان کند .
تصرف استان سیونیک ارمنستان بی شک به رویارویی با تهران منتهی خواهد شد و این همان آرزوی اسرائیل است.

8) تعطیل کردن سفارت باکو در تهران احتمالا مقدمه تنش های بیشتر میان ۲ کشور است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار