اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
ساماندهی شوتی سواران؛
شوشان ـ  دکتر خادم مسجدی :
ضمن ابراز همدردی با خانواده های حادثه دیده و داغدار پر الم حوادث شوتی؛ و با توجه به قولی که داده بودم ان شاءالله انتشار این متن؛ اقدام به هنگام مسئولان متولی را به همراه خواهد داشت تا مرهمی برای خانواده این عزیزان و پیشگیری حوادث آینده باشد.
از جمله علت های اصلی انتخاب  این شغل؛ بیکاری و از طرف دیگر  دستمزدهای چندمیلیونی حمل بار قاچاق نیز بسیار وسوسه برانگیز  می‌باشد. ولی به چه قیمتی؟...
آنها نه از پیچ و خم جاده هراسی دارند و با توجه به پلاک مخدوش و بعضا بدون پلاک بودن ماشین، از جریمه شدن توسط پلیس نیز هراسی ندارند. خودروها که اغلب گران قیمت نیستند، راننده های این خودروها، به معنای واقعی، جان بر کف هستند‌‌. به این معنی که هیچ مانعی سد راهشان نمیشود، مگر تصادف یا شلیک پلیس. دیوانه وار رانندگی میکنند و سالیانه تعداد زیادی از آنها، در جاده ها کشته می شوند. در حال حاضر آنقدر این خودروها زیاد شده اند که سیستم کاری شان تغییر کرده و گروهی فعالیت می کنند. چندین خودرو با هم شروع به حرکت می کنند و وقتی به چند صد متری پلیس راه می رسند، متوقف می شوند. وقتی دیده بان، که از قبل در کنار پلیس راه ایستاده، دستور امن بودن جاده را داد، شروع به حرکت می کنند.
  پس محاسبات  اقتصاد دانان را می طلبد تا از یک طرف با بررسی ابعاد و لایه های مختلف پنهان و آشکار  پدیده نو ظهور شوتی ها؛  مشکل این قشر جوان حل شود و هم مردم از  وضعیت خطرات جاده ای نجات پیدا کنند چون پدیده ی شوتی؛ جان بسیاری از رانندگان و ساکنین( بخصوص کنار جاده های بین المللی خوزستان ) را تهدید می کند  البته سالهاست که این پدیده  برای همه ملموس هست اما متاسفانه تا به امروز چاره ای برای سامان دهی؛ اندیشیده نشده است و روزانه شاهد تصادفات جاده ای فراوانی  و داغدار شدن عزیزانی هستیم  لذا انتظار می رود با تامین معیشت این قشر؛ آرامش به جاده ها برگردد و از عزادار دار شدن خانواده های دیگر جلوگیری به عمل آید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار