اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۲۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۶

شوشان: کتاب زندگینامه شهدای محوری خوزستان با عنوان «فرماندهان سپاه سوم» به همت نویسنده دفاع مقدس خوزستانی، گردآوری و چاپ شد.

کتاب «فرماندهان سپاه سوم» بر اساس زندگینامه پنج تن از شهدای محوری استان خوزستان برای نخستین بار منتشر شده است.

کتاب «فرماندهان سپاه سوم» توسط یکی از نویسندگان دفاع مقدس استان خوزستان به نام عبدالرضا سالمی‌نژاد گردآوری و چاپ شده است.

این کتاب در 152 صفحه به همت کنگره سرداران و 23 هزار شهید کربلای خوزستان و مرکز حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان منتشر شده است.

کتاب «فرماندهان سپاه سوم» شامل زندگینامه سردار سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی فرمانده لشکر 9 بدر است که در تیرماه سال 1339 در شهرستان بهبهان استان خوزستان دیده به جهان گشود.

شهید دقایقی که کار‌شناس علوم تربیتی بود در تاریخ 28 دی ماه سال 1365 در حالی که فرمانده لشکر 9 بدر را بر عهده داشت شربت شهادت می‌نوشد.

در این کتاب همچنین فرازهایی از زندگی و خاطرات سردار سرلشکر شهید دکتر مجید بقایی فرمانده قرارگاه کربلا - جنوب منتشر شده است و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

شهید بقایی در سال 1337 در شهرستان بهبهان استان خوزستان چشم به جهان گشود و در حالی که دانشجوی سال آخر رشته پزشکی بود به شهادت رسید.

این دانشجوی شهید در تاریخ 9 بهمن سال 1361 در هنگام شناسایی منطقه عملیاتی والفجر مقدماتی به همراه سردار سرلشکر شهید حسن باقری (غلامحسین افشردی) به جمع شهیدان راه حق پیوست.

زندگی و خاطرات سردار سرلشکر شهید سید محمدحسین علم الهدی فرمانده سپاه هویزه از دیگر بخش‌های کتاب «فرماندهان سپاه سوم» است.

شهید علم الهدی در هشتم مهرماه سال 1337 همزمان با سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) در اهواز متولد شد و در حالی که دانشجوی کار‌شناسی تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد بود به همراه چند تن از دانشجویان سراسر کشور در هویزه عندربهم یرزقون شد.

این جوان اهوازی در حالی که فرماندهی عملیات نصر را بر عهده داشت در 15 آذر ماه سال 1359 در نزدیکی شهر هویزه هدف تیر دشمن قرار گرفت و مظلومانه و غریبانه به شهادت رسید.

پیکر پاک سردار سرلشکر شهید سید محمدحسین علم الهدی و دیگر همرزمانش در عملیات نصر پس از شناسایی در‌‌ همان منطقه عملیاتی آرام گرفت و تا ابد زیارتگاه اهل یقین شد.

نویسنده کتاب «فرماندهان سپاه سوم» در یکی دیگر از بخش‌های کتاب خود به زندگی سردار سرلشکر شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری سری نصرت و سپاه ششم حضرت امام جعفر صادق (ع) پرداخته است.

شهید هاشمی در دهم شهریور ماه سال 1340 در محله حصیرآباد اهواز (کوی ابوذر فعلی) به دنیا آمد که در دوران زندگی‌اش مسئولیت‌های زیادی از جمله فرماندهی سپاه حمیدیه را بر عهده داشت.

این جوان اهوازی در تاریخ چهارم تیرماه سال 1367 به همراه همرزمانش سردار شهید مهدی نریمی مسئول مخابرات قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفر صادق (ع)، سردار شهید حسن بهمنی فرمانده مخابرات قرارگاه تاکتیکی خاتم 4 و مسئول ارتباطات رادیویی مخابرات سپاه ششم امام جعفر صادق (ع)، سردار شهید محمود نویدی و سردار شهید داریوش باقری کاهکش فرمانده محور اهواز ـ آبادان در جزیره مجنون به شهادت رسید.

آخرین بخش از کتاب «فرماندهان سپاه سوم» به زندگی و خاطرات سردار سرلشکر شهید سیدمحمدعلی جهان آرا فرمانده سپاه خرمشهر و فرمانده عملیات ثامن الائمه (ع) پرداخته است.

شهید جهان آرا در نهم شهریور سال 1333 در شهر زیبا و بندری خرمشهر در جنوب استان خوزستان در یک خانواده مستضعف و مذهبی پا به گیتی نهاد.

سردار سرلشکر پاسدار شهید سید محمد علی جهان‌آرا که پس از انجام عملیات ثامن الائمه (ع) به همراه امیر سرلشکر شهید ولی‌الله فلاحی جانشین رئیس ستاد مشترک آجا، سرتیپ شهید موسی نامجو وزیر دفاع، سرتیپ خلبان شهید جواد فکوری مشاور جانشین رئیس ستاد مشترک آجا و سردار سرلشکر پاسدار شهید یوسف کلاهدوز قائم مقام فرماندهی کل سپاه عازم تهران بود در روز سه شنبه هفتم مهرماه سال 1360 در ساعت 19 و 30 دقیقه به علت سقوط هواپیمای حامل آن‌ها در منطقه کهریزک تهران شربت شهادت می‌نوشد.



comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
comment
0
0
comment با سلام.
امیرحیات مقدم یک فیلم در حدود بیست دقیقه در مورد حسن باقری و بقیه افراد دارد خواهشمند هستم اگر میتوانید ان را در ارشیو خود قرار دهید.
در ضمن در این فیلم در مورد ظهیر نژاد و سقوط هواپیمای جهان ارا صحبت میکند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار