اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۰۷۵
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
اختلافات درونی فرصت خدمت بیشتر به مردم اهواز را از شورای سوم سلب کرد.
شوشان ؛ انتصاب سرپرست فرمانداری شهرستان های اهواز، آغاجاری، باغملک و رامشیر توسط استاندار خوزستان، عنوان خبری بود که در ساعات پایانی  روز بیست و هفتم فروردین روی خروجی سایت استانداری خوزستان و سپس روی صفحه تلفن همراه خبرنگاران و مسئولان استان و شاید هم  فرماندار اهواز قرار گرفت.

اما همین یک سطر کوتاه ، کافی بود برای پایان  8 سال خدمت شبانه روزی و صادقانه مهندس فدعمی در سمت فرماندار کلانشهر اهواز ؛ تواضع و فروتنی ، سلامت نفس،وقار و اعتدال ، پاکدستی و تلاش بی وقفه و شبانه روزی را می توان از ویژگی های اخلاقی مهندس فدعمی در همه این سال ها عنوان کرد.

آخرین گفتگوی رسانه ای  با فرمانداری که سابقه همکاری با 10 استاندار و چندین شهردار را در کارنامه اجرایی خود دارد و توانسته در این زمینه رکورد دار باشد شاید خواندنی و جذاب باشد.

 به همین دلیل شماره تلفن همراه اش  را با خط ثابت روزنامه گرفتم. به مانند همه این سال های فرماندار بودنش در کوتاه ترین زمان پاسخگو بود.

 تمایلی به انجام مصاحبه نداشت و تاکید داشت آنچه در همه این سال ها صورت گرفته است جز انجام وظیفه نبوده است.

فدعمی اما  بر این باور است آنچه صورت گرفته در مقابل آنچه شهروندان اهوازی استحقاق آن را دارند بسیار ناچیز بوده است.

وی از برقراری امنیت در اهواز به عنوان یکی از اقدامات موثر در سال های ابتدایی قبول مسئولیتش به عنوان فرماندار اهواز یاد می کند.

 اشاره فدعمی به روزهای سخت و تلخ شهروندان اهوازی در سال های 84 و 85 بود. فرماندار شهرستان اهواز می گوید: در آن مقطع حساس با همکاری دیگر مسئولان امنیتی و انتظامی توانستیم امنیت و آرامش را به شهر و شهروندان اهواز بازگردانیم.

فدعمی به اقدامات موثر در حوزه عمران شهری ، روستایی و تقسیمات کشوری و آبفا اشاره  می کند و می گوید: تا پیش از اینکه به فرمانداری اهواز بیایم محرومیت در روستاهای اهواز موج می زد. شاید به این دلیل که روستاهای اهواز چوب مرکزیت شهر اهواز را می خوردند.

اما در این سال ها اقدامات خوبی در  حوزه های عمران روستایی از قبیل راه روستایی ، احداث جاده ، مدرسه ، شبکه بهداشت  صورت گرفت.

فرماندار شهرستان اهواز به اقدامات عمرانی در حاشیه شهر اهواز اشاره می کند و می گوید: در طی مدت 6 سال حدود 160 میلیارد تومان در حاشیه های کلانشهر اهواز در حوزه های مختلف هزینه شد که در کل کشور کم نظیر می باشد.

فرماندار شهرستان اهواز از دوران شهرداری کتانباف به عنوان دوران طلایی خدمت نام می برد و می گوید: در دوران شهردار کتانباف نهایت استفاده از ظرفیت رودخانه کارون در شهر اهواز صورت گرفت.

در این دوران از جنوبی ترین تا شمال ترین نقاط ساحلی اهواز تثبیت شد. به عبارت دیگر تثبیت ساحل رودخانه کارون که اعم از ایجاد فضای سبز و مفرح و جاده ساحلی است اقدام مهمی بود که در زمان کتانباف صورت گرفت.

 فرماندار شهرستان اهواز همچنین به احداث پل های فولاد (ششم) پل غدیر( کابلی ) پیشرفت 70درصدی پل نهم ، پل شهید صیاد شیرازی (که سال ها راکد بود)، پل زیرگذر دغاغله و پل شهید هاشمی اشاره کرد و گفت: احداث جاده کمربندی شرق اهواز به طول 38 کیلومتر، کمربندی غرب اهواز در زمان فرمانداری اینجانب صورت گرفت.

فدعمی همچنین به احداث کمربند فضای سبز به طول 700 هکتار اشاره کرد و گفت: استفاده از اعتبارات بانک جهانی برای تامین اعتبار بخشی از  احداث تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز که هم اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز نیز از جمله اقدامات دیگر در دوره مدیریت اینجانب بوده است.

 فرماندار شهرستان اهواز به ورود آب کرخه  به شبکه آب اهواز از طریق طرح آبرسانی غدیر اشاره کرد و گفت: در بحث تقسیمات کشوری نیز شهرهای کارون ، حمیدیه و باوی و تقسیم شدن بخش مرکزی به 3 بخش نیز ااز جمله اقدامات مهم بود.

فرماندار شهرستان اهواز به برگزاری 8 انتخابات مهم اعم از 2 انتخابات مجلس شورای اسلامی ، 2 انتخابات ریاست جمهوری و ، 2 انتخابات شوراهای اسلامی ، یک انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و یک انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: مجموع این انتخابات در کمال آرامش و امنیت کامل برگزار شد.احداث کتابخانه مرکزی اهواز ، موزه هنرهای معاصر و افزایش کتابخانه های عمومی شهرستان اهواز از 12 به 35 کتابخانه در طول این سال ها اقدامات خوبی در حوزه فرهنگ بود.

بازسازی ورزشگاه جهان پهلوان تختی اهواز ، احداث بیش از 15 سالن ورزشی ، بهره برداری از ورزشگاه برزگ 50 هزار نفری ، بهره برداری از ورزشگاه 4 هزار نفری و  پیست دوچرخه سواری بخشی از اقدامات در حوزه ورزشی فرماندار فدعمی را تشکیل می دهد.

فدعمی می گوید پروژه قطار شهری اهواز در سال 86 در دوران فرمانداری او کلنگ زده شد. وی ادامه می دهد: ورود تی بی ام به ایستگاه مصلی  و احداث ایستگاه های مترو پروژه قطار شهری اهواز را به مرحله خوبی رسیده است. شروع بکار پروژه جایگزینی بیمارستان های رازی ، طالقانی ، ابوذر ، گلستان و احداث بیمارستان صنایع نیز مورد اشاره فدعمی است.

تملک 1150 هکتار زمین برای جابجایی فرودگاه اهواز ، افزایش قابل توجه اعتبارات دانشگاه های علوم پزشکی و شهید چمران اهواز و احداث 4 خوابگاه دولتی در این حوزه جزیی از عملکرد فرماندار اهواز را شامل می شود.

 فدعمی در ادامه به لایروبی رودخانه کارون اشاره می کند و می گوید: لایروبی رودخانه کارون همیشه مورد تاکید و پیگیری بوده است.تعیین حریم بستر رودخانه کارون نیز را بایدکاری مهم و اساسی در جهت تثبیت ساحل  و جلوگیری از تصرفات غیرقانونی در این منطقه عنوان کرد.

دو شهر جدید رامین و شیرین شهر از نظرگاه فدعمی دور نماند آنجایی که  به تملک زمین و رفع معارضین زمین های شهر جدید رامین و احداث حدود 6 هزار واحد مسکن در شیرین شهر و جاده میانبر آن اشاره می کند. 

فرماندار شهرستان اهواز می گوید : حدود 160 هزار انشعاب غیرمجاز برق در اهواز حذف شد. فدعمی  بیان داشت: ساماندهی خیابان سلمان فارسی و خیابان طالقانی از جمله اقدامات ماندگار است.

 از فرماندار شهرستان اهواز از ابتدای دروان خدمت خود سابقه همکاری با 10 استاندار را داشته است اما در خصوص سابقه  همکاری با 3 استاندار خوزستان در طول دوران فرمانداری اهواز  از او پرسیدم: از استاندار اسبق حیات مقدم به دلیل اینکه فضای خدمت به مردم شریف اهواز را برایم بوجود آورد تقدیر و تشکر می کنم. 

او علیرغم مدت زمان کوتاهی که مدیریت ارشد استان را برعهده داشت کارهای بزرگی را در استان کلید زد.

وی به دوران شش سال و اندی  استانداری سیدجعفر حجازی نیز اشاره کرد و گفت: خدمت و کار بدون وقفه و شبانه روزی شاخص دوران مدیریت دکتر حجازی بود.

فدعمی بر این باور است که دکتر حجازی اشراف خوبی بر استان داشت و به خوبی از اطلاعات جامع خود از استان در جهت توسعه استفاده می کرد.

 دوست داشتنی بودن مقتدایی ویژگی استاندار خوزستان در نظرگاه فدعمی است.

فرماندار شهرستان اهواز بیان داشت: در طول 6 ماه کار با استاندار مقتدایی فضای خدمت خوبی در استان فراهم شده است. من پیش از این حدود 3/5 سال سابقه کار با استاندار مقتدایی در فرمانداری شهرستان شوش و امیدیه در کارنامه خود داشتم. 

فرماندار شهرستان اهواز به شورای سوم شهر اهواز اشاره می کند و می گوید: در شورای سوم اهواز علیرغم اینکه کارهای خوبی در سطح کلانشهر اهواز صورت گرفت اما اختلافات درونی فرصت خدمت بیشتر به مردم اهواز را از آنان سلب کرد.

فرماندار شهرستان اهواز می گوید: از 2 سال شهردار بودن کتانباف می توان به دوران طلایی یاد کرد که جای تقدیر و تشکر از ایشان دارد.

وی به شاکله و ترکیب شورای چهارم شهر اهواز اشاره کرد و گفت:همواره به اعضای شورای چهارم اهواز توصیه می کنم که فرصت خدمت مانند باد می گذرد و باید از این فرصت مغتنم نهایت استفاده در جهت توسعه همه جانبه کلانشهر اهواز استفاده کرد.خوشبختانه با مساعدت شورای شهر اهواز و تلاش و برنامه ریزی شهردار موسوی کارهای خوبی در حوزه عمرانی و فرهنگی شهرداری آغاز شده است که امیدواریم منتج به نتایج مثبتی شود. 

وی از توجه به ساخت وساز اماکن مذهبی در شهرستان اهواز اشاره می کند و می گوید: احداث مصلی کوت عبداله ، مصلی عین دو و احداث  مصلی مهدیه امام خمینی اهواز که به یک مصلی مجهز و آبرومند در اهواز تبدیل شده است نیز از جمله اقدامات در حوزه مسائل فرهنگی و مذهبی بوده است.

وی بیان داشت: در طول سال های اخیر اعتبارات خوبی به مساجد و اماکن مذهبی ترزیق شد. فرماندار  شهرستان اهواز همچنین به حوادث انتخابات سال 88 اشاره می کند و می گوید: در آن سال پرتلاطم اهواز برخلاف سایر کلانشهر ها و با کمک مسئولان امنیتی و انتظامی با کمک مردم اهواز روزهای آرامی را سپری کرد.

 تقدیر  و تشکر از همه مسئولان استان حسن ختام آخرین گفتگوی فرماندار  شهرستان اهواز بود. فدعمی به طور وِیژه از آیت اله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز ،آیت اله شفیعی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری  آیت اله دکتر حیدری نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز  ، آیت اله حسن زاده و حجت الاسلام والمسلمین حاجتی ائمه موقت جمعه اهواز ، از استاندار اسبق ، سابق و فعلی استان خوزستان ، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بویژه نمایندگان سابق و فعلی شهرستان اهواز که در طول دوران فرمانداری تعامل خوبی با اینجانب داشتند، شورای تامین استان و شهرستان اهواز ، از اصحاب رسانه استان اعم از جراید و روزنامه های مکتوب استان ، خبرگزاری های و سایت های استان که همواره یار و یاور اینجانب بودند مدیران کل و شهرستان که همواره رفع مشکلات شهرستان اهواز را در دستور کار خود داشتند و همکاری صمیمانه ای میان اینجانب و آنان برقرار بود  تقدیر و تشکر می کنم.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱۲
comment
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
comment
6
9
comment خسته نباشید آقای فدعمی..
خداقوت...
شهرما باشما تغیرات چشمگیری داشت و این را بدانید در آینده نبود شما در این شهر به شدت مشاهده میشود...
هرکجا هستید موفق باشید..
comment
حاج باقراحمديان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
comment
2
4
comment ايشان رااز نزديك مي شناسم مردي مؤمن به انقلاب وپاك دست وبا حياء وامانتدار وخدا ترس ومتواظع وبي ريا حاجي جان دوران باز نشستگي راتوام با عمري با عزت و سلامتي برايتان از خداي منان طالبيم ومن الله التوفيق
comment
مهدي صياحي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
comment
2
3
comment خدا قوت مرد شريف دوست داشتني زنده باشي
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
comment
2
4
comment حاج فدعمي واقعأ باشخصيتي
comment
سید طاهر جزایری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
comment
2
0
comment سلام دوست عزیز
آدرس وبلاگ «یار سخن» تغییر کرد
http://mobaleq.blogfa.com/
لطفا جهت نشر معارف دینی این تغییرات را اعمال کنید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
comment
0
1
comment شما كه فرماندار نبوديد ور دست استاندارى ها بو ديد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
comment
5
2
comment خسته نباشید اقای فدعمی جا داشت از شوراهای اسلامی که بدون هیچ گونه امکاناتی در کنار شما خدمت صادقانه داشتند تسکر میکردی
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
comment
1
1
comment خداقوت مهندس فدعمی
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
comment
1
1
comment شوراي سوم راحذف كردي جانم اختلاف باشما بود نه با خودشان ورفيق دوران طلائي را به شهرداري آوردي[...] ؟
comment
حاج باقراحمديان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
comment
0
0
comment باسمه تعالي شأن آقاي ناشناس ميگويند تابودم نبودي رفتم سرودي!!!؟؟؟
comment
شكرانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
comment
0
0
comment جعبه سياه انحلال شورا و مهندسي [...]رفت
comment
مالکی
|
United States
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
comment
0
0
comment من یک بار از نزدیک شما را دیده ام ،انسانیت در نگاهتان پیدا بود و بس (درخت که بار بگیره سنگ هم میخوره)خداپشت و پناهتان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار