اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۱۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷
محمد رضا رضایی مدیرفرودگاه آبادان  از کاهش 33 درصدی ابطال پروازها در سال 92 خبرداد . 
محمد رضا رضایی مدیرفرودگاه آبادان گفت : با اجرای توافقنامه منعقده فی مابین کشور ایران و عراق و عملیاتی شدن طرح های تقرب جدید پروازی بیش از 33  درصد ابطال ناشی از شدت باد کاهش پیدا کرد.
وی تشریح کرد : در سال 91 بیش از 58  پرواز فرودگاه آبادان باطل گردید که در سال 92 با 33 درصد کاهش به تعداد 39 پرواز رسید .
محمد رضا رضایی ادامه داد: این فرودگاه تا پیش از جنگ تحمیلی یک نقش ترانزیتی از غرب به شرق را برعهده داشته که بعد از جنگ این نقش به کشورهای دیگر سپرده شده است . 
وی افزود: باند اصلی فرودگاه آبادان به گونه‌ای طراحی شده که هواپیماها برای فرود مجبور به پرواز در قسمتی از آسمان عراق هستند و در زمان جنگ این مسئله عملیاتی نبود، اما بعد از جنگ چون تفاهم‌نامه‌ایی وجود نداشت هواپیماها مجبور به پرواز از باند مخالف بودند که در بسیاری از موارد با سرعت شدید باد و گرد وغبار همراه بود که موجب کاهش دید و حتی باطل  شدن پروازها می‌شد. 
کشور عراق پس از مدت‌ها رایزنی، موافقت خود با طرح تقرب فرودگاه آبادان را اعلام کرد به گونه ایی که این کشور اجازه داد برخی پروازهای این فرودگاه برای فرود و برخاستن از این فرودگاه وارد حریم هوایی این کشور شوند

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار