اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۷
دکتر ایدنی :
دکتر ایدنی در این مراسم گفت: تصور عموم مردم از مسئله بهداشت مواردی مانند واکسن، بهداشت مادر وکودک، بهداشت مادر باردار و... است . امروزه به دنبال پیشرفت های پزشکی و بهداشتی و در پرتوگسترش شبکه های بهداشت و درمانی در سطح جامعه کنترل بسیار خوبی بر بیماری های واگیردار از جمله بیماری های عفونی، مالاریا، اسهال های عفونی و... ایجاد شده است.
سرپرست دانشگاه در آیین زنگ سلامت گفت: حفظ سلامتی مقوله ای چندوجهی است و تحقق آن نیازمند همکاری بین بخشی دارد.

به گزارش خبرنگار وب دا خوزستان در اولین روز از هفته سلامت با حضور دکتر اسماعیل ایدنی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر سیدیان رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان،دکتر کیخایی رئیس سازمان نظام پزشکی استان، مهندس شریفی و دکتر بیت  سیاح روسای مراکز شرق و غرب اهواز و مسئولین استانی و شهری اهواز و کارون، زنگ سلامت درمدرسه راهنمایی حضرت ابوالفضل (ع) نواخته شد.

دکتر ایدنی در این مراسم گفت: تصور عموم مردم از مسئله بهداشت مواردی مانند واکسن، بهداشت مادر وکودک، بهداشت مادر باردار و... است . امروزه به دنبال پیشرفت های پزشکی و بهداشتی و در پرتوگسترش شبکه های بهداشت و درمانی در سطح جامعه کنترل بسیار خوبی بر بیماری های واگیردار از جمله  بیماری های عفونی، مالاریا، اسهال های عفونی و... ایجاد شده است.

وی افزود:  همزمان با کنترل بیماری واگیردار به دلیل تغییر سبک زندگی شاهد گسترش بیماری های غیرواگیر مانند فشار خون، دیابت، اختلالات روحی، روانی و تغذیه ای، مصرف مواد مخدر و... هستیم که مواجه و مقابله با آنها روش های جدیدی را طلب می کند و نیازمند برنامه ریزی و جلب توجه عموم مردم به این بیماری ها می باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تاکید کرد: حفظ سلامتی یک مقوله چند وجهی است که برای تامین، حفظ و ارتقای آن نیاز به همکاری های چندبخشی وجود دارد که فقط مربوط به بیمارستان ها و بهداشت نیست.

رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور خاطرنشان ساخت: 80 درصد مراقبت های پزشکی و بهداشتی از خود فرد  و در مرحله بعدی از درون خانواده ها شروع می شود و نامگذاری هفته سلامت امسال به نام " یک عمر سلامت  با خود مراقبتی " در راستای جلب توجه عموم مردم و خانواده ها برای خودمراقبتی از درون خانواده می باشد.

ایدنی گفت: تغییر الگوهای تغذیه ای غلط مانند مصرف فست فودها، کم تحرکی و ... از دوران کودکی آغاز می شود که این امر نیازمند مراقبت و توجه به کودکان در درون خانواده ها و دخالت والدین می باشد.

ایشان در پایان تاکید کرد:  آموزش و پرورش بهترین کانال برای انتقال مفهوم سلامتی به درون خانواده ها است که باید بتوانیم از این ظرفیت بزرگ به خوبی استفاده کنیم.

در پایان این مراسم همزمان با نواخته شدن زنگ سلامت تعداد 400 بسته سلامت شامل مسواک، خمیر دندان، نخ دندان، سی دی های آموزشی پیشگیری از حوادث  و خودمراقبتی و بروشورهای مخصوص دانش آموزان به آنها تقدیم شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار