اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۲۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
استان توانمند و پراستعداد خوزستان را اگر روزگاري مردم خونگرم و باصفايش را اولين مشخصه اهالي اين خطه نسبت داده مي شد اما قطعا مشخصه هاي ديگر اين سامان را نخل هاي سربه فلك كشيده، نفت و شعله هاي آتشينش ، آب زلال و باصفايش ...عناويني بودند كه ما ساليان سال به آن تفاخر مي كرديم كه كارون، دز، فولاد، نيشكر، نفت و چاه هايش، زمين هاي تفتيده خوزستان را همچنان خندان و باصفاتر از هر جاي اين گيتي كرده بود. 
حال اگر اين هرم هاي سه گانه صنعت ،كشاورزي وطبيعت بكر .... را مروري گذرا بيندازيم؛ نفت به دلايلي معلوم تاكنون نتوانسته به توسعه و رفاه و تفاخر مردم اين ديار براي جلب رضايت مندي تبديل گردد و نيز اگر برخي محصولات استرات‍ژيك را تا حدودي جدا كنيم مي بينيم كه ما در زمينه محصولات كه ذكر شد در عرصه ملي ، جايگاه محوري داريم ولي در پروسه توسعه محلي و منطقه اي در جا زده ايم .. 

دغدغه های شهروندان شهر جنوبی همواره منطقی و به حق بوده است همچنان كه براي زندگي ايده آل از آب شرب گرفته تا هواي پاك (انتقال آب از سرشاخه ها كارون و دز و پديده گردغبارها ) موضوعات هرچند نخ نما ولي ابتدايي است كه ساكنين حال و آينده بايد بدون لكنت زبان از منافع استاني كه قطعا منافع ملي در غالب خرد است به نحو شايسته دفاع كنيم .

دردهای شهری با ویژگی "جنوبیها" قصه ای به تلخی سناریوی "ارتفاع پست " ابراهیم حاتمی کیا شباهت دارد که ظاهرا آدم هاي بد شانس و نا امید نه تنها در زمین های تفتیده جنوب بلکه در آسمان به ظاهر صاف اما غبارآلود جنوب هم برایش افق روشن و شفافی فراهم را نيست !ولی باید اعتراف کنیم که در عرصه و ساحت توسعه این سامان َما شاهد نصب تابلوهای راهنمایی ناثوابی هستیم زیرا ما فکر می کنیم این تابلوهای متعدد فقط برای رانندگان نصب شده است حال علایم آن برای همه افراد(اعم از شهروند و مسئوول و...) است که در ساحت شهر زندگی می کنند، لازم اجرا است ولی به نظر شما راز کامیابی شهروندان در همین تابلوهای کوچک است !؟

بديهي است كه گسترش گفتمان اخلاق مداردر قالب هاي مختلف جامعه شناسی و روانشناسي اجتماعي قابل اندازه گيري و اثبات است كه ما درچه ارتفاع پستي(از لحاظ جغرافيايي و توسعه اي ) قرار داريم.!..
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
پيمان سهرابي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
comment
0
2
comment مطالب بسار جالب و دلنشيني را ابراز فرمودي .اميداست همچون مطالب بسيار پرمعني و پر مفهوم از شما دوست گرامي كه در گذشته از شما ديده بوديم بيشتر بخوانم .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار