اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۲۳۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
شهردار اهواز در مراسم رونمايي از 9 دستگاه اتوبوس اسكانيا جهت بكارگيري در ناوگان حمل و نقل شهري گفت: در تمام دنيا حمل و نقل مناسب، حمل و نقلي است كه توسط وسايل نقليه مناسب و با كمترين ميزان هزينه و صرف وقت همراه باشد.
 شهردار اهواز در مراسم رونمايي از 9 دستگاه اتوبوس اسكانيا جهت بكارگيري در ناوگان حمل و نقل شهري گفت: در تمام دنيا حمل و نقل مناسب، حمل و نقلي است كه توسط وسايل نقليه مناسب و با كمترين ميزان هزينه و صرف وقت همراه باشد.

سيد خلف موسوي با ذكر اين نكته كه در سيستم حمل و نقل عمومي عليرغم تمام تلاش هاي صورت گرفته هنوز با حد مطلوب فاصله داريم افزود: در شهر اهواز هم اكنون 345 دستگاه اتوبوس فعال است درصورتيكه بايد 1200 دستگاه اتوبوس فعال داشته باشيم.در بخش تاكسيراني هم متاسفانه اين مشكل وجود دارد و با كمبود تاكسي جهت جابجايي شهروندان مواجه هستيم. البته اميدوارم با راه اندازي قطار شهري اهواز و فعال شدن تمام فازهاي پيش بيني شده، قسمت عمده اي از مشكلات حمل و نقل عمومي شهر اهواز مرتفع گردد.

وي ادامه داد: در كشورهاي پيشرفته دنيا كه جهت حمل و نقل عمومي اقدامات موثر داشته اند 75% از  جابجايي هاي درون شهري به وسيله اتوبوس، تاكسي و قطارشهري صورت مي‌گيرد و تنها 25% از مردم، از وسايل نقليه شخصي استفاده مي‌كنند كه نهايت كاهش ترافيك، روان سازي عبور مرور و جلوگيري از اتلاف وقت شهروندان را به دنبال خواهد داشت.در نتيجه ما بايد بتوانيم به اين هدف نزديك شويم و با مساعد ساختن شرايط، شهروندان را به همكاري در اين زمينه تشويق نماييم.

شهردار اهواز به استفاده از ظرفيت خودروهاي منطقه آزاد اروند اشاره كرد و گفت: با استفاده از بخشنامه صادره توسط استاندار و امكان استفاده از خودروهاي اروند، شهروندان مي توانند در اين زمينه سرمايه گذاري كرده و به سيستم حمل و نقل عمومي جريان و قدرت ببخشند. به نظر بنده اين بخش به دليل بازده و سود روزانه، يكي از بهترين فرصت ها جهت سرمايه گذاري است.

وي ضمن تبريك انتصاب فرماندار جديد اهواز تصريح كرد: متاسفانه قبلاً دو مصوبه شوراي اسلامي شهر اهواز كه يك مورد از آن ها در خصوص تعديل نرخ اتوبوس ها و تاكسي هاي شهر اهواز است توسط فرمانداري رد شد اما اميدوارم بتوانيم با همكاري و كمك دوستان در فرمانداري، در جذب سرمايه گذار موفق عمل كرده و در بخش سيستم حمل و نقل عمومي شهر اهواز، روزهاي روشن تري را شاهد باشيم. ما هرچه بتوانيم حمل و نقل عمومي را گسترش دهيم، قطعا در رونق اقتصاد كشور تاثير بسزايي داشته ايم.

موسوي ادامه داد: فاصله ما با حد مطلوب زياد است و براي كم كردن اين فاصله نمي توان فقط به منابع شهرداري تكيه كرد زيرا منابع مالي شهرداري محدود است. با توجه به قيمت بالاي وسايل نقليه، ورود بخش خصوصي به اين عرصه مي تواند مشكلات موجود در اين حوزه را خيلي راحت تر حل كند.

 وي اظهار اميدواري كرد،مسئولين استانداري و اعضاي شوراي شهر اهواز، با حمايت از بخش خصوصي ، مشاركت شهروندان را جلب كرده تا در حوزه حمل و نقل عمومي تحول ايجاد شود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۴
comment
comment
نويد قائدي
|
United States
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
comment
0
0
comment جناب آقاي موسوي شهردار محترم
اطلاعات شما در خصوص حمل و نقل درون شهري اهواز صحيح نيست و حكايت از انتقال ناصحيح موارد به شما دارد اگر روزگاري دوست داشتيد واقعيت ها را بدانيد حتما اطلاع دهيد.
با اين طرز تفكر و اوضاع تا سالهاي سال ديگر در سيستم حمل و فعلي نقل اين شهر تغييري حاصل نمي شود.
comment
اهواز آباد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
comment
0
0
comment اختصاص 9 دستگاه اتوبوس به کلانشهر اهواز یک اختصاص ناعادلانه و ناکافی است. دیگر مراسم گرفتن و روبان بریدن نمی خواهد. آقایان همتشان را بیشتر کنند و 9 اسکانیا بیاورند نه 9 تا.
آقای شهردار و رییس شورا توضیح دهند فاصله 345 اتوبوس موجود تا 1200 اتوبوسی که باید مردم اهواز در اختیار داشته باشند را چگونه می خواهند تامین کنند و برنامه ارائه بدهند. چون بسیاری از مردم طبقه متوسط به پایین هستند و باید از اتوبوس برای حمل و نقل عمومی استفاده کنند و همچنین در کاهش ترافیک تاثیر مستقیم دارد. حرفهای مراسم کلی و توجیهی بود که شهروندان نیز این مشکلات را با گوشت و پوست درک کرده اند اما بهتر است برنامه زمان بندی شده برای حل موضوع ارائه دهند. اقایان بهتر است همت شان را بیشتر کنند 9 اتوبوس برای یک کلانشهر در هیچ معادله و مقیاس موجهی نمی گنجد
comment
فرزند آدم
|
United States
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
comment
0
0
comment آقا اينا ما مردم رو چی فرض میکنند آخه جشنشون برای ۹تا اتوبوس چی بود دیگه
خدا رحمت کنه اموات آقای کتانباف رو فکر کنم بیشتر از ۲۰۰تا اتوبوس آورد و جشن و قیچی و روبان برون هم نگذاشت
بابا دارن سر کار میذارن این مشاورای محترم با این مسیر به مجلس که چه عرض کنم احتمالن به خونه هم [...]
داستان همون بار کجه
خدا به خیر بگذرونه
comment
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
comment
0
0
comment خدمت فرزند آدم. کل اتوبوسهایی که از اول انقلاب تا الان در خط اهواز کار میکنند266 اتوبوس هستند کتانباف 200 تا اتوبوس خریده کجا گذاشته که کسی تا الان زیارتشان نکرده. چرا بدون هیچ سندی صحبت میکنید اگر راست میگی شماره پلاک یکی از این 200 تا را با ذکر مدل کود اتوبوسرانی بنویس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار