اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۲۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰
مشاور رسانه ای شهردار اهواز در گفتگو با خبرنگار ما با تاکید بر ضرورت هم اندیشی و هم افزایی مسوولان استان و شهر اهواز گفت: اهواز، مشکلات انباشته بسیاری دارد ولی امکانات و منابع مالی مدیریت شهری، متناسب با این مشکلات نیست.
مهدی مکارمی با اشاره به اینکه بیش از 800 دستگاه اتوبوس برای تکمیل ناوگان اتوبوسرانی نیاز است گفت: شهرداری از منابع داخلی خود، مبالغ خوبی را برای خرید اتوبوس اختصاص داده اما این منمابع کافی نیست و با ادامه این روند بیست سال طول می کشد تا ناوگان تکمیل شود.
وی با اشاره به تلاش های شهرداری اهواز برای دریافت عوارض آلایندگی از صنایع آلینده در اهواز بویژه مجموعه های نفتی گفت: اخیرا جلسات خوبی برگزار شده و در جلسه ای که شهردار اهواز با حضور سه تن از نمایندگان استان در مجلس(سیدشریف حسینی، دهدشتی و جلیلی) با مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران داشته اند تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ شد.
وی افزود: این انتظار وجود دارد که همه مسولان استان و اهواز و همچنین نمایندگان مردم در مجلس دست به دست هم بدهند و با حمایت از مدیریت شهری اهواز، برای تامین حقوق مردم کلانشهر اهواز از صنایع آلاینده تلاش کنند. وی گفت: اگر این تلاش ها نتیجه دهد بسیاری از مشکلات اهواز حل می شود و به کمک آن می توان ناوگان حمل و نقل شهری را تقویت و ضمن کاهش آلودگی هوا، پروژه های شهری بزرگی اجرا کنند.
مکارمی با اشاره به برخی مشکلات جدی اهواز مانند فاینانس قطار شهری و عدم همکاری بانک ها علیرغم تاکید دولت، عدم پرداخت عوارض آلایندگی و ... گفت: تضعیف مدیریت شهری به سود اهواز نیست و لازم به نظر می رسد که همگان با حمایت از مدیریت شهری، شهردار و شورای شهر، برای حل مشکلات کلانشهر سهیم شوند. 
وی افزود: شهرداری از بابت عوارض آلایندگی، بیش از هزار میلیارد تومان مطالبات دارد که پرداخت نشده و اگر همگان همت کنند و مسوولان ارشد استان، نمایندگان مجلس و... کمک کنند با دریافت این مطالبات می توان گام های جدی توسعه ای در اهواز برداشت. 
وی گفت: نقش نمایندگان مجلس در حل این مشکلات بسیار مهم است و این انتظار وجود دارد که برای رفع این مشکلات از شهردار اهواز و تلاش های صورت گرفته در این زمینه حمایت شود.  وی همچنین با اشاره به پروژه ها و فعالیت های در دست اقدام شهرداری گفت: در ماههای گذشته شاهد فعالیت های خوبی در عرصه مدیریت شهری بوده ایم و در سال93 نیز شاهد تحولات خوبی در اهواز خواهیم بود.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
comment
0
0
comment [...] کن
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار