اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۳۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
تا به حال به این فکر کردید که چگونه واژه ماه عسل باب شد؟ در كشور بابل در چهار هزار سال پیش رسمی وجود داشته است كه بر اساس آن یك ماه پس از مراسم عروسی، پدر عروس برای دامادش یك نوع نوشیدنی شیرین كه از عسل درست شده بود تهیه می كرده، آنها این ماه را, ماه عسل می گفتند. امروزه این اصطلاح را برای ماه نخست ازدواج بكار می برند.

ماه عسل ؛ در تداول امروز، آن یک ماه است که عروس و داماد بلافاصله پس از ازدواج به مسافرت روند و بگردش و تفریح پردازند. ترکیب دو کلمه ماه که در تداول و تشبیه عامیانه, به معنای منتهای زیبایی و عسل, که در افواه عمومی منتهای شیرینی را به آن تعبیر و تشبیه می کنند.

چند سالی است که شبکه سوم سیما, برنامه ای را تحت این نام, بروی آنتن می برد که به دلیل ایام و زمان پخش, از پر بیننده ترین برنامه های صدا و سیما می باشد. اما محتوای این برنامه، هیچ تناسبی با ماه و عسل و ماه عسل ندارند!

روایتی تلخ از واقعیت های ناپیدای امروز ایران دارند! در سری جدید ماه عسل که امسال پخش می شود چندین میهمان به این برنامه دعوت شده اند که حکایت از پشت پرده شهرمان دارند!
تحصیل کرده دانشگاه غرب و مدیرعامل شرکت کشتیرانی که هم اکنون, ساکن گرمخانه شهرداری است! مادری که به خاطر اعتیاد شوهرش, ایدز گرفته و از اجتماع رانده شده!

کول بر یا باربری که جانباز جنگ تحمیلی است! کودکان کاری که در عین استعداد، فقر مالی، مجبورشان کرده در 12 سالگی ،کنار دستگاه پرس بایستند و کار کنند تا خرج زندگی خود و خواهران شان را تامین کنند!

ملوان کشتی ایرانی که توسط دزدان دریایی ربوده شده و چهار سال در دست دزدان دریایی اسیر بود و اگر همت خودش در فرار از دست دزدان نبود هنوز اسیر دست شان بود و مدام برای اخاذی از خانواده اش، باید شکنجه می شد و فیلمش را مادرش تماشا می کرد! دختر معتادی که ترک کرده بود و زندگی خوبی داشت ولی از دوستان بیشمارش می گفت که کارتن خواب هستند و..این موارد تماما حکایت از واقعیت هایی دارد که پیرامون ماست و هیچگاه به آن توجه نکرده ایم.
شاید توجه یک فرد عامی به این برنامه ها، بیش از یک آه و افسوس چیزی را در بر نداشته باشد ولی قطعا توجه دولتمردان و نمایندگان مجلس به اینگونه برنامه ها خالی از فایده نخواهد بود. 

مثلا تیر ماه سال گذشته، در حالی که روند افزایش نرخ اجاره بها همچنان در حال صعود بود و مقامات دولتی و نمایندگان مجلس هم تاکنون هیچ اقدام عملی در این باره انجام نداده بودند، یکی از وکلای ملت نگرانی خود را از سقف قطعی مبلغ رهن خانه نمایندگان اظهار نگرانی کرده و مبلغ 100 میلیون تومان برای رهن خانه را با توجه به گرانی مسکن کافی ندانسته بود! این اظهارات آن هم در روزهایی که مردم از گرانی خانه و اجاره بها رنج می بردند واکنش های بسیاری به همراه داشت و نهایت ماجرای تقدیم طرحی تحت عنوان حقوق مادام العمر نمایندگان که البته به صراحت رد شد! یا طرحی تحت عنوان: طرح استمرار حقوق مکتسبه غیرمالی نمایندگان.

یا طرحی که خواستار مجازات برای زوجینی بود که فرزند ندارند یا نمی خواهند! اینکه اصلا نمایندگان مجلس خود چند فرزند دارند که برای بچه دار شدن یا نشدن خانوارهای ایرانی تصمیم می گیرند؟ آمارهای موجود که نگران کننده است! و هزاران طرح اینچنینی که در این مقال نمی گنجد..
همان گونه که از نظر گذشت بخشی از وقت نمایندگان محترم صرف اینگونه طرح ها می شود و گویی این نمایندگان، هیچ گاه ماه عسل را نمی بینند!

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
comment
0
0
comment آفرین عالی بود [برخی] نمایندگان دنبال منافع شخصی خود واطرافیان هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار